Na sociálních sítích boduje hlavně Zeman

Facebook

Facebook Zdroj: profimedia

Facebook
Miloš Zeman
3
Fotogalerie

Příspěvky na sociálních sítích, které vyjadřují podporu a sympatii prezidentskému kandidátovi, nejčastěji zmiňují současného prezidenta Miloše Zemana. Kladně se o hlavě státu hovoří ve více než polovině příspěvků nejen na Facebooku, ale také Twitteru nebo diskuzních fórech, uvádí analýza společnosti Good Mentions.

Své odhodlání volit Miloše Zemana na sítích vyjádřili voliči přibližně v 52 procentech případů. Vyplývá to z datové analýzy Jiřího Kwolka a společnosti Good Mentions, která se zaměřovala na příspěvky v posledním předvolebním týdnu.

Na druhé pozici se umístili podporovatelé Jiřího Drahoše, kteří svou vůli volit bývalého šéfa Akademie věd zmínili ve 12 procentech všech případů. Na třetí příčce se nachází bývalý premiér Mirek Topolánek následovaný Michalem Horáčkem a Markem Hilšerem. Na opačném konci spektra se nachází Vratislav Kulhánek, kterému voliči na sítích vyjádřili podporu jen v 0,2 procentech zkoumaných případů.

Analýza celkem zkoumala 3782 příspěvků a zaměřovala se na fráze typu „budu, chci, hodlám, půjdu (volit)“ a podobně.


V Česku se blíží prezidentské volby. Vše o nich čtěte zde >>>


Právě sociální sítě jsou v současnosti jedním z hlavních kanálů, pomocí kterého politici své voliče oslovují. S mírou vyjadřované podpory ale těsně souvisí rozložení a počty příznivců jednotlivých kandidátů na sítích.

 

Nejvíce fanoušků má na Facebooku Miloš Zeman, více než 100 tisíc. Shodně po 85 tisících fanoušcích mají Jiří Drahoš a Michal Horáček, naopak Jiří Hynek, Vratislav Kulhánek a Petr Hannig mají méně než tři tisíce fanoušků na největší sociální síti.

Vše o případném druhém kole prezidentských voleb najdete zde >>>