O unikátní myčky ComfortLift je enormní zájem

Myčka Comfort Lift značky Electrolux

Myčka Comfort Lift značky Electrolux Zdroj: Archiv firem

Během veletrhu IFA jsme se krátce setkali i s generálním ředitelem společnosti Electrolux pro Česko a Slovensko. Firmě se v poslední době velmi daří a podařilo se jí uvést na trh zajímavé produkty, o kterých s námi Martin Svoboda osobně mluvil.

Ekonomika je na tom dobře. Dle informací monitoringové agentury GfK se daří i trhu s domácími spotřebiči. Jaká je ale situace na českém trhu pohledem společnosti Electrolux? A co vnímáte jako určitá úskalí, která by pozitivní vývoj mohla narušit?

Samozřejmě, že i Electrolux vnímá velmi dobrou ekonomickou situaci na českém trhu, která má určitě pozitivní vliv na vyšší ochotu lidí investovat a utrácet. Zásadně se z našeho pohledu změnilo to, že jsou zákazníci ochotni pořídit si i dražší spotřebiče, které jim přináší nejen vyšší kvalitu a zajímavé nové technologie, ale především výrazně lepší „prožitek“ při jejich používání. A nemám na mysli pouze snazší či intuitivnější ovládání či nižší spotřebu. Jde především o lepší výsledek samotného procesu, ať už se jedná o skvělou péči o oblečení či přípravu pokrmů na úrovni profesionálního kuchaře. Co se týče případných úskalí pro českou ekonomiku, byl bych v zásadě optimistou, ale pokud bych měl přeci jen nějaká zmínit, viděl bych dvě. Faktem je, že aktuálně jsme již na, či velmi blízko, vrcholu ekonomického růstu, takže do budoucna je otázkou, jak strmá může být křivka případné recese a kdy ji můžeme očekávat. Pak jsou tu samozřejmě vnější geopolitické faktory. Doposud byl nicméně dopad těchto událostí na lokální ekonomiku velmi malý a asi není důvod, aby se tento trend v budoucnu změnil.

Letos na jaře jste představili unikátní myčky ComfortLift, u nichž lze spodní koš zdvihnout do výše koše horního a uživatel se nemusí ohýbat tak jako dřív. Jak trh na tuto novinku reagoval?

Technologie ComfortLift je opravdu jedinečná a mohou se jí pochlubit jen naše špičkové myčky AEG a Electrolux. Jsou velmi viditelnými zástupci toho, co si obecně při navrhování našich spotřebičů klademe jako jeden z hlavních cílů. Tedy aby nové technologie, jež uvádíme na trh, byly skutečně užitečné. Přestože se jedná o prémiové produkty s vyšší cenou, odezva trhu byla v České republice velmi pozitivní. Již za první měsíc od zahájení prodeje jsme dodali na trh množství zboží původně odhadované pro celý půlrok.

Na veletrhu IFA představujete spoustu nových produktů, ale mnoho z nich se pochopitelně dostane do obchodů až příští rok. Co máte připraveno k uvedení letos na podzim?

Letošní rok je pro nás na novinky velmi bohatý a druhá polovina roku není výjimkou. Naprosto zásadní je uvedení nové řady vestavných spotřebičů AEG Mastery, kdy kromě nového atraktivního designu přineseme našim zákazníkům neopakovatelný zážitek z vaření se skvělými výsledky, tedy pokrmy připravenými na úrovni šéfkuchařů. To by ale bylo na delší poví- dání. Dále na podzim obměníme sortiment v oblasti sporáků, kdy nové modely budou vylepšeny o funkci PlusSteam, známou z našich vestavných trub, která se postará o výrazně lepší výsledek při pečení, především u pe- čiva. V oblasti péče o prádlo uvedeme na trh novou řadu praček a sušiček Electrolux PerfectCare s mnohými uživatelskými benefity, kdy za zmínku stojí především nová funkce antialergické páry či parní programy jako takové.