K rapidnímu růstu společnosti Aquashield pomáhá cloudový systém | E15.cz
Partnerem projektu je Tech Data

Aquashield: k rapidnímu růstu a výraznému podílu na trhu s vodními filtry nám pomáhá cloudový systém

Aquashield: k rapidnímu růstu a výraznému podílu na trhu s vodními filtry nám pomáhá cloudový systém

Plánujete rozjet byznys, se kterým hodláte expandovat mimo tuzemský trh, ale zároveň nechcete hned v jeho začátcích investovat do drahých podnikových systémů? Nebo přemýšlíte nad tím, jak váš stávající ERP systém upgradovat, tak, aby vše proběhlo hladce a bez problémů? Řešením může být cloudové řešení Microsoft Dynamics 365 Business Central, které k růstu a expanzi pomohlo také firmě Aquashield Europe - Philips water solution.

 

 

 

 

 

Celý příběh začal před dvěma lety, kdy nově vzniklá společnost Aquashield Europe získala licenci pro prodej vodních filtrů Philips. Jelikož zakladatel společnosti Jakub Grosman není v byznysu žádným nováčkem, již v té době věděl, že bude potřebovat firemní informační systém, který umožní Aquashieldu expanzi na zahraničních trzích, bude snadno propojitelný se systémy třetích stran a poběží celý v cloudu. Aby toho nebylo málo, tak nutnou podmínkou bylo nasazení do firemní praxe během pár měsíců, jelikož termín dovezení a naskladnění vodních filtrů byl již za dveřmi. Řešení našel ve spolupráci s implementační firmou NAVERTICA, a.s., certifikovaným partnerem firmy Microsoft v oblasti ERP.

Jednalo se o nejnovější verzi MS Dynamics 365 Business Central 15. Ta byla v Aquashieldu postavena jako hybridní cloudové řešení, jelikož Microsoft v té době ještě neuvolnil plně onlinovou službu pro Českou republiku. Nicméně od samého začátku byla tato služba pro migraci na online verzi připravena a hned poté, co ji Microsoft uvolnil, firma na ni přešla. Stalo se tak v dubnu 2020, zhruba půl roku od prvotní implementace.

„Hledali jsme solidní a stabilní ERP systém, který je možné rychle implementovat. Měli jsme zkušenost s jinými řešeními, ale chtěli jsme něco, co poběží v cloudu a bude maximálně uživatelsky komfortní a vhodnější pro rostoucí společnost, která plně podporuje flexibilitu zaměstnanců, práci odkudkoliv a je schopna komunikovat ve více jazycích. Právě to jsme našli v MS Dynamics 365 Business Central,“ uvedl Jakub Grosman.

 

Nejlevnější řešení se zpravidla nevyplatí

V rámci implementace v Aquashieldu byl obrovskou výhodou fakt, že Jakub Grosman věděl, že bude chtít expandovat a co k tomu bude potřebovat. „Častokrát se setkáváme s tím, že zákazník hledá nejlevnější ERP systém, který je na trhu k mání. S tím si sice v prvních fázích života firmy vystačí, ale jakmile podnik jen trochu vyroste, je nutné celý systém vyměnit, což je nejen nákladné z hlediska finančního, ale také časového, a ve finále se tedy nic neušetří. Zároveň, velkou nevýhodou lokálních podnikových systémů je fakt, že jsou nekompatibilní se zahraničními systémy pro elektronickou výměnu dat, což brání firmě v další expanzi,“ uvedl Martin Ingr, CEO společnosti NAVERTICA s tím, že všechny výše zmíněné problémy řeší MS Dynamics 365 Business Central. „Jedná se o nadnárodní, multijazykové, plně cloudové řešení, které je ideálním ERP systémem jak pro začínající a ambiciózní firmy, co chtějí růst, tak i pro ty, které na trhu již několik let působí a plánují expanzi mimo Českou republiku,“ dodal Ingr.

 

Cloudový systém doslova za pár dnů

Implementace MS Dynamics 365 Business Central trvala v Aquashieldu pouhých 51 dní. Co se rozsahu týče, jednalo se o standardní řešení MS Dynamics 365 Business Central obohacené o customizované služby přímo od NAVERTICA a.s. Součástí základního řešení byla kontrola financí, nákupních procesů, externího skladu a prodejních procesů. Balíček Navertica extension se pak skládal ze dvou částí. Tou první byl jednotný vzhled dokumentů ve stylu Aquashield, který zákazník nemusí programovat a může si ho sám upravovat. Druhou byla automatizace procesů, složená z drobných zakázkových úprav zvyšujících komfort celého řešení. Velkou výhodou je i fakt, že MS Dynamics 365 Business Central je plně kompatibilní s Microsoft 365, které obsahuje populární programy, jako je MS SharePoint, MS Teams, Power BI a mnoho dalších.

MS Dynamics 365 Business Central od NAVERTICA a.s. mohou firmy získat buď v customizované verzi – tak jako v případě Aquashieldu, nebo jako předem nadesignovaný balíček. „Poté, co se nám povedlo úspěšně nasadit řešení v Aquashieldu, jsme přemýšleli nad tím, jak ho zpřístupnit začínajícím start-upům, pro které je díky tomu, že běží v cloudu a je možné jej škálovat, zcela ideálním řešením. Proto jsme se rozhodli předpřipravit základní balíčkové řešení, které není náročné jak finančně, tak časově. Implementace trvá jen pár dní a v případě potřeby je možné dodané řešení kdykoliv rozšířit,“ upřesnil Martin Ingr. Balíčková řešení nabízí NAVERTICA na českém trhu ve spolupráci s globálním distributorem, společností Tech Data.

Automatickou součástí balíčku je také následná podpora, v rámci které je klient připojen na help desk, kde může pravidelně hlásit požadavky, ať již na opravu chyb, či na upgrade produktu. Odezva na ně a rychlost jejich plnění je určena podmínkami, které má klient ve smlouvě s NAVERTICA a.s. „Výhoda takto nastaveného cloudového řešení je jasná: zákazník se nemusí zabývat hardwarem, má kdykoliv a odkudkoliv přístup ke svému systému, vždy pracuje s aktuálními daty a systém se rozvíjí zároveň s tím, jak roste firma. Podporu, správný rozvoj a zapracování nových trendů i legislativních požadavků, důležitých pro naše zákazníky, máme na starost my, v NAVERTICA, a.s.,“ uzavřel Martin Ingr.

/oka/

návrat do Speciálu