Nové autopojištění představil manager Generali České pojišťovny | E15.cz
Partnerem projektu je Generali Česká pojišťovna

Trh se změnil a pojištění aut tomu musí odpovídat, říká Tomáš Kabele z Generali České pojišťovny

Trh se změnil a pojištění aut tomu musí odpovídat, říká Tomáš Kabele z Generali České pojišťovny

Největší domácí pojišťovna se rozhodla, že posune trh zase o kus dál. V rámci letos představených novinek totiž přináší doposud nevídané možnosti, třeba garanci vyřízení škody z havarijního pojištění do tří pracovních dní, jinak klient neplatí spoluúčast. Na detaily jsme se zeptali Tomáše Kabeleho, senior manažera pojištění motorových vozidel v Generali České pojišťovně.

 

 

 

 

 

Začali jste nabízet balíček pojištění PLUS, ve kterém je jak povinné ručení, tak havarijní pojištění. Co vás k tomu vedlo?

Chtěli jsme na trh přinést takové pojištění auta, které bude tak zvaně pro všechny případy. To znamená především kombinaci povinného ručení a havarijního pojištění.

V čem pro motoristy spočívá přednost takového řešení?

Výhodou je pouze jedna smlouva, která řeší vše. Především jde ale o to, že auto budete mít chráněné komplexně a za příznivou cenu. Nabízíme v balíčku to nejlepší, co máme, a proto je automatickou součástí i celá řada užitečných připojištění a služeb. Některé přitom přinášíme na trhu v absolutní premiéře. A zapomenout nesmím ani na to, že k dispozici dáváme i rozsáhlé asistenční služby. Jejich název XL je, myslím, výmluvný.

Povinné ručení toho dnes umí spoustu, co nového jste vymysleli?

Povinné ručení dnes doslova překypuje možnostmi, které, pokud je vhodně naskládáte, může vlastnictví i provoz auta hodně ulehčit. My k tomu přidáváme nový pojistný limit ve výši 300 milionů korun. Vyšší budete na trhu hledat marně. A protože víme, že mezi motoristy je celá řada těch, kteří si vyrazí na kole nebo koloběžce, zařadili jsme do balíčku PLUS i pojištění odpovědnosti pro případ, kdy způsobíte škodu právě jízdou na nich, případně i jejich elektrických variantách. Takových situací v reálném životě stále přibývá, s raketovým nástupem elektrokol přitom následky takových nehod bývají stále závažnější.

Proč by si motoristé měli zvolit tak vysoké pojistné limity?

U našeho povinného ručení vybírají klienti obvykle limit 100 milionů korun a takový přístup můžeme doporučit. Z povinného ručení jsou totiž nejvyšší finanční nároky spojené se zdravotními následky. A výplaty, které se týkají odškodnění zdraví, jednoznačně rostou. Přibývá, bohužel, také těch případů, kdy právě limity pojistného plnění nedostačují na krytí vzniklé škody. Příkladem může být sražení 16letého chlapce na přechodu. Kvůli vážným trvalým následkům se vyplacená částka odhaduje na nejméně 85 milionů korun. Motorista, který nehodu způsobil, měl přitom sjednaný výrazně nižší limit. Proto pojistné limity na úrovni zákonné hranice 35 milionů doporučujeme adekvátně navýšit s ohledem na to, kde a jak často se motorista s autem pohybuje. Navýšit limity o desítky milionů korun přitom stojí na ročním pojistném pár stokorun.

Zaujala mě vaše ambice v oblasti rychlosti vyřízení škody u havarijního pojištění. Věříte si?

Likvidace pojistné události musí být profesionální, perfektní a samozřejmě rychlá. Přes 95 procent škod dnes už dokážeme likvidovat do pěti dní. Rozhodli jsme se přesto, že u balíčku PLUS si dáme metu tři pracovní dny. Od momentu, kdy budeme mít k dispozici všechny doklady nutné pro vyřízení parciální škody, ji v této lhůtě vyřídíme. Pokud by k tomu nedošlo, nebude klient platit spoluúčast. Je to první garance tohoto typu v Česku. Kdybychom si nevěřili, nemluvili bychom teď o ní.

Dočkáme se někdy vyřešení škody v řádech hodin?

U některých typů škod umíme dnes i to. Sám ale dobře víte, že žádná pojistná událost není stejná a tak je třeba k ní přistupovat. Věci se zásadně zrychlují díky digitalizaci. Škody dnes umíme vyřešit i na dálku, aniž bychom u nich fyzicky byli. V tom nám pomáhají videoprohlídky, kdy díky asistovanému videohovoru škodu přes mobilní telefon klienta zdokumentujeme a fotky si rovnou uložíme do spisu pojistné události. Klienti o takové řešení mají zájem, od loňského roku jsme jich provedli tisíce. Nasadili jsme i likvidačního chatbota, který pomáhá klientům s přikládáním potřebných dokumentů ke škodě. Nezdá se to, ale kompletní podklady jsou pro rychlé řešení škody podstatné. Od loňského jara chobot asistoval při 26 tisících pojistných událostí, měsíčně přes něj přijmeme přes 60 giga dat. Řidiči díky němu posílají fotky či skeny velkých technických průkazů, řidičáků nebo faktury.

Motoristům dáváte na výběr i fixní spoluúčast. Co si pod tím představit?

Běžná spoluúčast tak, jak ji známe, je definovaná procentuálně, například 5 procent, minimálně 5000 Kč. Mezi motoristickou veřejností ale sílily hlasy, že by ráda i jinou možnost. A tak ji přinášíme v podobě fixní spoluúčasti. Znamená to, že ve smlouvě u havarijního pojištění si klient vybere částku 1, 5, 10, 20 nebo 30 tisíc korun. Ví tak přesně, v jaké výši se na každé škodě bude sám podílet.

Pro koho je takové řešení výhodné?

Zajímat bude ty, kteří nechtějí platit vysokou spoluúčast při větších následcích na jejich autě. A co si budeme povídat, i výměna nárazníku a světel může být snadno otázkou vyšších desítek tisíc korun. Fixní spoluúčast se určitě hodí u vyšších škod, zatímco u těch menších to nemusí být pravidlem. Tam si s nimi může motorista poradit po vlastní ose a neřeší tak ani ovlivnění bonusu.

Když už zmiňujete bonus, u havarijního pojištění přicházíte také s garancí nezměněné ceny. Má to nějaký háček?

Jsem přesvědčený, že vše jsme nastavili transparentně. Garance nezměněné ceny znají motoristé už roky u povinného ručení v naší nabídce. Nyní ho přinášíme i do havarijního pojištění. V rámci balíčku PLUS tak platí, že pokud klient-motorista nenabourá, cenu mu další tři roky měnit nebudeme. Jdeme ale ještě dál a k tomu „bourání“ říkáme, že první nehoda z povinného ručení i první nehoda z havarijního pojištění nebudou mít na tuto garanci ceny vliv. Myslím, že to je v současné době velmi zajímavá nabídka. Zvlášť, když se vztahuje i na povinné ručení.

V případě pojištění ztráty hodnoty vozidla, tak zvaného GAP pojištění, dáváte šanci i starším autům. Proč?

Bývalo dosud zvykem, že toto pojištění si pořizují zejména majitelé nových a drahých aut. Trh se ale v Česku poměrně dost změnil a vyvinul. Lidé si dnes často kupují drahá zánovní auta, auta z kratších operativních leasingů. A i u nich stojí o to, aby nemuseli řešit pokles ceny. Rozumíme jim, a proto jsme se rozhodli nabídnout toto pojištění i pro starší auta. Konkrétně GAP od Generali České mohou mít motoristé sjednané po dobu tří let, a to na vozidla až do 6 let jejich stáří. Pojištěné toto riziko tak můžete mít i u auta do devíti let stáří. Dostupné je toto pojištění ke všem běžným variantám havarijního pojištění. Na českém trhu je takto velkorysá nabídka opravdu ojedinělá.  

Veřejně se mluví i o tom, že jste se pustili do prověřování historie vozidel. Co je na tom pravdy?

Určitě nejde o žádné tajemství, službu nabízíme i veřejnosti. Není tedy určena jen pro naše klienty a ani není podmíněná sjednáním pojištění. Zkrátka pokud chcete znát historii vozidla, které vás momentálně zajímá, stačí přijít na naše obchodní místa. Je to náš příspěvek k tomu, abychom motoristům při koupi vozidla pomohli se správně rozhodnout.

Jak v praxi prověření vypadá?

Služba je bezplatná a celý proces je velmi jednoduchý. Prověřování historie vozidla běží online, a to za profesionální podpory společnosti Cebia. Zájemci stačí mít k dispozici 17místný VIN vozidla. Následně se pak dozví základní sadu informací: potvrzení o případném poškození vozidla, info o výměně čelního skla a o malé škodě do 20 000, do 100 000 nebo nad 100 000 Kč. Případně informaci o totální škodě.

Prověřována jsou jen data z českého trhu?

Z celoevropského, systém prohledává databázi z 20 zemí a od více než 2000 partnerů. Prověřují se jak osobní, tak užitková a nákladní vozidla i motocykly. Za 350 Kč pak dokážeme nabídnout kompletní prověření historie vozidla. Což je cena výrazně nižší než běžně dostanete na trhu. 

 

Autor: Generali ČP

návrat do Speciálu