Inovacemi ulehčujeme hlavně práci našim klientům | E15.cz

Inovacemi ulehčujeme hlavně práci našim klientům

Inovacemi ulehčujeme hlavně práci našim klientům

Na začátku byli Pavel Kroupa s Jirkou Helánem a nápad rozjet vlastní rodinnou advokátní kancelář. A to doslova. Pavel a Jiří jsou bratranci, kteří dnes již neodmyslitelně patří ke značce KROUPAHELÁN. Svou práci staví na odbornosti, kvalitě, dodržování termínů a dlouhodobých vztazích. K ruce jsou klientům jak v Brně, tak Praze. Tvrdí o sobě, že advokacii dělají poctivě a s nadšením. A k tomu myslí i na ostatní. Možná i proto jsou vyhledávanými zaměstnavateli, kteří úspěšně vedou sehraný dvacetičlenný tým lidí, který se podle jejich slov každé ráno těší do práce.

 

Jak byste stručně popsali KROUPAHELÁN?

Pavel Kroupa: Děláme takovou advokacii, která v první řadě pomůže klientovi, ale zároveň nás baví a vidíme v ní smysl. Pochopíme podnikání klienta, jeho radosti i starosti, a současně si uvědomujeme, že dobře odvedená práce ještě nemusí znamenat dobře poskytnutou službu.

Co tou poslední poznámkou myslíte?

Pavel Kroupa: Nejdůležitější je celkový dojem, který si klient odnese po spolupráci s námi. I kdybychom mu dodali právně perfektní výstup, což považujeme v naší profesi za samozřejmost, ještě pořád to nemusí znamenat, že bude odcházet spokojený. Klient totiž kolikrát nedokáže posoudit kvalitu samotné práce, ale velmi dobře vidí, zda o něj projevujete skutečný zájem, jak je s ním komunikováno a jak je celý projekt veden. Všechny tyto detaily si velmi dobře uvědomujeme.

Jak to ale vypadá v praxi?

Jiří Helán: Každá spolupráce začíná představením týmu, srozumitelnou cenovou nabídkou, průběžným informováním o stavu projektu a čerpání rozpočtu a končí transparentním vyúčtováním a vyhodnocením spolupráce. Kromě toho se pro klienta snažíme udělat vždy něco navíc. Může to být prezentace, která ulehčí prezentovat výstupy vedení nebo třeba checklist, který klientovi pohlídá, aby na něco nezapomněl.

Takové služby přitom poskytujete jak v oblastech soukromého, tak veřejného práva…

Pavel Kroupa: Přesně tak. Ze soukromého se věnujeme hlavně duševnímu vlastnictví a IT, obchodním smlouvám, nemovitostem a transakcím. Hodně našich klientů působí v prostředí e-commerce.

A co oblasti veřejného práva?

Jiří Helán: Jde o správní právo, životní prostředí a cirkulární ekonomiku, veřejné zakázky a dotace. Zároveň úzce spolupracujeme se společností Bookeepio poskytující služby daňového poradenství a účetnictví, i dalšími poradci. Díky tomu nabízíme skutečně komplexní služby. Rádi se také podílíme na projektech se společenským přesahem.

Co to znamená?

Jiří Helán: Chováme se tak, aby naše jednání mělo vždy pozitivní dopad na životy všech, kteří je s námi spojili. Ať už jde o naše lidi, dodavatele nebo zákazníky, kteří jsou díky nám úspěšnější. Stavíme odpovědné a udržitelné podnikání. Sídlíme v Brně, ale služby poskytujeme po celém Česku.

Tým Advokátní kanceláře KROUPAHELÁNTým Advokátní kanceláře KROUPAHELÁNAutor: KROUPAHELÁN

Projekt Legal Disruptors supported by Legito se věnuje inovacím na trhu právních služeb. Jak o nich přemýšlíte u vás v kanceláři?

Jiří Helán: Neustále se učíme a jsme hodně flexibilní, zkoušíme v podstatě všechno, co by ulehčilo práci našim klientům. Aktuálně za ně třeba testujeme nástroje pro tvorbu a online uzavírání smluv. To je výhoda menší kanceláře o 20 lidech. Pracujeme na nových produktech, které budou usnadňovat život podnikatelům, zlepšovat životní prostředí ve městech nebo zásadně kultivovat svět veřejných zakázek. Jsme aktivní na LinkedIn, natáčíme podcasty a další multimediální obsah. Děláme toho spoustu, ale v minulosti jsme tyto věci příliš nekomunikovali. To chceme nyní změnit.

Zároveň máte pověst vyhledávaného zaměstnavatele. Jaké inovace zavádíte v oblasti lidských zdrojů?

Pavel Kroupa: Celé naše HR stojí na 3 základních bodech, a od toho se odvíjí veškeré naše inovace v této oblasti. Zaprvé platí, že lidi nutně nevybíráme na pozice. Pokud někoho něco baví, práci si u nás vždy najde sám a my jej v tom rádi podpoříme. Zadruhé věříme, že ti nejlepší přitahují ty nejlepší, ti průměrní podprůměrné a ti podprůměrní ty špatné. Průměrnost u nás proto nemá místo. Nemusíte mít nutně tvrdé znalosti, ty se rychle doučíte. Důležitější jsou pro nás životní postoje.

A co je tím třetím bodem?

Jiří Helán: Třetím bodem jsou hodnoty, na kterých naše kancelář stojí. Pokud naše hodnoty nesdílíte, místo u nás nehledejte. Platí, že ty správné lidi nechceme nabírat, ale přitahovat. V případě, že se pro někoho rozhodneme, je pro nás klíčový další rozvoj takového člověka. Každý člen našeho týmu má proto dvě role. Je něčím žákem a zároveň mentorem pro někoho jiného. Díky tomuto nastavení se můžeme učit jeden od druhého. Základem všeho je pak otevřená zpětná vazba, kterou se snažíme dávat nejen při měsíčních setkání, ale i na denní bázi. Našim cílem je vybudovat učící se organizaci.

Autor: Jaroslav Kramer, Cover Story

Návrat do speciálu