Počátky BMW i3 lze vysledovat do roku 1991. Koncept E1 měl dojezd 200 kilometrů

BMW E1

BMW E1 Zdroj: Repro Autorevue.cz

BMW E1
BMW E1
BMW E1
BMW E1
BMW E1
22
Fotogalerie

Počátky dnešního elektromobilu BMW i3 se datují už do roku 1991. Tenhdy si začala německá automobilka pohrávat s představou městského čtyřmístného elektromobilu. Tak se zrodilo BMW M1, které mělo dojezd 200 kilometrů.  

BMW to s elektromobily nemyslí vážně jen poslední roky, kdy k městské a moderní i3 brzy připojí také větší i5. Do vývoje elektromobilů se pustili už v sedmdesátých letech. V roce 1972 při příležitosti mnichovské olympiády představili model 1602. Jednalo se spíše o předělané kupé 1600.

Samostatně vyvinutý elektromobil do městské zástavby, kde šetření emisemi a rozměry dává největší smysl, uvedli Bavorští v roce 1991. Jednalo se o koncept E1. Svým zaměřením velmi připomíná právě dnešní i3. Třídveřový minivůz měl čtyři místa uvnitř. Karoserie je složena z hliníku a plastu, namísto dnešního karbonu a pryskyřice je použita konvenční konstrukce samonosné karoserie. 

Koncept byl plně pojízdný a na začátek devadesátých let neměl vůbec špatné parametry. Vždyť dojezd mezi nabíječkami činil 200 kilometrů. O moc dále se dnešní malé elektromobily nedostaly. Maximální rychlost byla omezena na 120 kilometrů za hodinu. 

"É-jednička" nikdy nebyla navrhnuta se záměrem k sériovému provedení. Ve své době působila jako šílený koncept, který vůbec nezapadal do tehdejší hluboce konzervativní a tradiční modelové řady bavorské automobilky se řadami 3,5 a 7. Právě proto je hezkým příkladem toho, že "nikdy neříkej nikdy...".


Další zajímavé články o automobilech a motorismu najdete na webu autorevue.cz >>>