Lidé kupují sedačky i naslepo, tržby e-shopu MT nábytek překročily miliardu

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: E15 Eduard Erben

Největší český internetový prodejce nábytku MT nábytek letos poprvé překročí na tržbách hranici jedné miliardy korun. E-shop roste každoročně, loni měl obrat 850 milionů korun. Podle marketingového manažera e-shopu Viktora Ševčíka lze odhadovat podíl prodejů nábytku přes internet na zhruba deset procent, v dalších letech by se měl ještě zvyšovat.

„Prodeje se zvyšují rapidně, rostou všechny kategorie nábytku. U nás se nejvíce prodávají postele, dětské pokoje. Prodávají se také hodně sedačky, přitom hodně lidí tvrdí, že si je potřebují dopředu vyzkoušet, ale není to pravda,“ uvedl Ševčík.

MT nábytek je na trhu pět let, prodeje e-shopu ale každoročně rostou, loni to bylo na dvojnásobek. „Na tom je celý trend dobře vidět. Snažíme se odbourat obavy zákazníků tím, že nabízíme služby, které kamenní prodejci nenabízí,“ uvedl Ševčík. Podle něj jde hlavně o dopravu, kterou firma rozšiřuje. Obavy zákazníků se firma snaží odstranit také tím, že zboží mohou do 45 dní od nákupu vrátit.

Zvyšující se podíl e-shopů

Na trhu jsou nyní desítky e-shopů. Podle Ševčíka budou dál ukrajovat podíl na trhu, v krajním případě mohou v budoucnu pokrývat až pětinu českého trhu. Už nyní je podle něj jejich výhodou, že mohou nabídnou širší nabídku než než kamenné obchody.

MT Nábytek působí i na Slovensku, které tvoří asi čtvrtinu tržeb e-shopu. Nábytek přes internet nejčastěji nakupují ženy mezi 25 a 45 lety, cílová skupina je ale mnohem širší. Podle Ševčíka jsou novým trendem také e-shopy, které začaly nabízet i kamenné prodejny jako Sconto nebo Asko.