Marriott pohltí svého konkurenta, stane se největší hotelovou sítí na světě

Brand Marriott International Courtyard

Brand Marriott International Courtyard Zdroj: CC BY SA 2.0: Mike Mozart via Flickr

Hotelový řetězec Marriott International koupí za 12,2 miliardy dolarů (307,1 miliardy korun) konkurenční Starwood Hotels & Resorts Worldwide. Spojením vznikne největší hotelový řetězec na světě. Cena je částečně v akciích a v hotovosti. Po dokončení transakce by současní akcionáři firmy Starwood měli mít v nové, sloučené společnosti podíl 37 procent. Dohoda by měla být dokončena v polovině příštího roku, uvedla agentura Reuters.

Dohromady budou mít řetězce více než 5500 hotelů s 1,1 milionu pokojů ve více než 100 zemích světa, včetně České republiky. Starwood vlastní hotelové řetězce Sheraton, Westin nebo St. Regis a provozuje asi 1270 zařízení ve 100 zemích světa. Firma letos na jaře oznámila, že zvažuje nové strategické možnosti své budoucnosti.

V létě se v médiích objevily zprávy, že Starwood vede jednání o svém převzetí s největší hotelovou společností světa InterContinental Hotels (IHG) a dalším provozovatelem hotelů Wyndham Woldwide a že se o něj uchází také čínský státní investiční fond a dvě velké čínské společnosti. Koncem října se pak objevila zpráva, že o převzetí Starwood má zájem řetězec Hyatt Hotels.

Marriott provozuje hotely jak pod stejnou značkou, tak pod dalšími 18 značkami, včetně Ritz-Carlton, Residence Inn, Courtyard či Renaissance. provozuje přes 4300 hotelů a rezortů v 85 zemích. V loňském fiskálním roce příjmy firmy činily téměř 14 miliard dolarů.

Patrizio Cipollini: Hotely Four Seasons jsou unikáty, nenajdete druhý stejný