Zákazníci se ke Škodě vrací více než k Porsche, tvrdí šéf představenstva

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Kotatko Jiri/Sedmicka

Loajalita zákazníků Škody Auto je vyšší než u automobilky Porsche. Zatímco u Škody si vůz stejné značky koupí 60 procent klientů, u Porsche je to o dva procentní body méně. Na dnešním setkání s novináři to řekl předseda představenstva Škody Bernhard Maier, který do mladoboleslavské automobilky přišel loni na podzim právě z Porsche.

Podle Maiera Škoda chystá svou strategii do roku 2025. V plánu hrají důležitou roli vozy kategorie SUV, ale také ekologické vozy. Maier zopakoval, že prvním hybridem u Škody bude do konce tohoto desetiletí Superb současné generace. Poté by měly následovat i čistě elektrické vozy.

„Chceme v budoucnu ještě dále posunout vnímání značky a získat tak širší okruh zákazníků. Vedle tradičních hodnot - jako jsou prostornost, technika a chytrá řešení - budeme více působit na emoce zákazníků,“ uvedl.

Hlavní novinkou letošního roku má být velký sportovně užitkový vůz (SUV). Jeho koncept ukáže Škoda příští týden na autosalonu v Ženevě a finální verzi pak na podzim na přehlídce v Paříži.

Protažená světla

Zatím je známá jen přibližná délka 4,8 metru, rekordní velikost kufru 680 litrů a to, že vůz bude až sedmimístný. Výraznými prvky budou protažené přední i zadní světla a ostré hrany. Pravděpodobně bude alespoň opticky nižší než klasické terénní vozy. Jeho jméno zatím není vybrané, podle Maiera se rozhoduje mezi dvěma finálními návrhy.

V příštím roce Škodu podle neoficiálních informací čeká uvedení nové generace menšího SUV Yeti, které ale proti stávajícímu modelu naroste. Přiblíží se tak sesterskému SUV od Seatu, který se bude rovněž vyrábět v závodě Škody v Kvasinách. Přijde zřejmě i modernizovaná verze (facelift) stěžejního modelu Octavia. Projekt nástupce modelu Roomster na platformě VW Caddy byl zřejmě definitivně zastavený.