Česká firma Ozdoba vyrábí dvě stě tisíc ozdob ročně a celý proces vychází z tradičního řemesla.|
Zdroj: e15
Prohlídka začíná ve foukárně. Zde se z vysokotavného skla nařežou přibližně dvoumetrové trubice, přepůlí se a z každé na plameni vznikne několik „odtažků“, což je základ, ze kterého se fouká.|
Zdroj: e15
Prohlídka začíná ve foukárně. Zde se z vysokotavného skla nařežou přibližně dvoumetrové trubice, přepůlí se a z každé na plameni vznikne několik „odtažků“, což je základ, ze kterého se fouká.|
Zdroj: e15
Když se ve foukárně ve Dvoře Králové nad Labem rozžehnou hořáky, sklo začne měknout během vteřin.|
Zdroj: e15
Když se ve foukárně ve Dvoře Králové nad Labem rozžehnou hořáky, sklo začne měknout během vteřin.|
Zdroj: e15
Vedle paní Moniky stojí velká přepravka. „Je tam asi tisíc zvonečků,“ říká o dávce, kterou vyfoukala.|
Zdroj: e15
K ozdobám foukaným do forem pak spadají Mikulášové, kominíčci, andílci nebo třeba licencovaní Spejbl, Hurvínek, Mánička a Žeryk.|
Zdroj: e15
Právě formy jsou v Ozdobě jeden z nejkřehčích pilířů celé výroby. V jedné místnosti jich mají celkem 632, jsou keramické a některé pamatují půl století.|
Zdroj: e15
Po foukárně následuje stříbření, kam putuje zhruba 80 procent výrobků. Do ozdoby se jehlou nadávkují dvě složky, uvnitř začne chemická reakce a ponoření do teplé vody ji urychlí.|
Zdroj: e15
Po foukárně následuje stříbření, kam putuje zhruba 80 procent výrobků. Do ozdoby se jehlou nadávkují dvě složky, uvnitř začne chemická reakce a ponoření do teplé vody ji urychlí.|
Zdroj: e15
Po foukárně následuje stříbření, kam putuje zhruba 80 procent výrobků.|
Zdroj: e15
U další fáze ve smáčírně, kde ozdoby získají kompletní barevné krytí, je vše závislé na tlaku, vlhkosti i teplotě.|
Zdroj: e15
U další fáze ve smáčírně, kde ozdoby získají kompletní barevné krytí, je vše závislé na tlaku, vlhkosti i teplotě.|
Zdroj: e15
Průhledné ozdoby se vyrábí také, ale tvoří menšinu produkce.|
Zdroj: e15
Průhledné ozdoby se vyrábí také, ale tvoří menšinu produkce.|
Zdroj: e15
Skutečný charakter ozdob se ale rodí až v malírně.|
Zdroj: e15
Skutečný charakter ozdob se ale rodí až v malírně.Cenu ozdob pak neurčuje například jen velikost, ale počet „dotyků“, kolikrát musí malířka ozdobu vzít do ruky. |
Zdroj: e15
Skutečný charakter ozdob se ale rodí až v malírně.Cenu ozdob pak neurčuje například jen velikost, ale počet „dotyků“, kolikrát musí malířka ozdobu vzít do ruky. |
Zdroj: e15
Skutečný charakter ozdob se ale rodí až v malírně.Cenu ozdob pak neurčuje například jen velikost, ale počet „dotyků“, kolikrát musí malířka ozdobu vzít do ruky. |
Zdroj: e15
Skutečný charakter ozdob se ale rodí až v malírně.Cenu ozdob pak neurčuje například jen velikost, ale počet „dotyků“, kolikrát musí malířka ozdobu vzít do ruky. |
Zdroj: e15
Nejcennější kousek v nabídce Ozdoby jsou velikonoční vejce inspirovaná slavnými Fabergého vejci.|
Zdroj: e15
A pak jsou tu kolekce, kterými firma reaguje na vkus a trendy: retro, cibulákové ozdoby, motivy modrotisku nebo různé tematické série.|
Zdroj: e15
V jedné části výroby sedí žena nad velkou krabicí vypraného krůtího peří a vybírá ta nejhezčí pírka pro ozdoby s ptáčky.|
Zdroj: e15
V jedné části výroby sedí žena nad velkou krabicí vypraného krůtího peří a vybírá ta nejhezčí pírka pro ozdoby s ptáčky.|
Zdroj: e15
A pak jsou tu kolekce, kterými firma reaguje na vkus a trendy: retro, cibulákové ozdoby, motivy modrotisku nebo různé tematické série.|
Zdroj: e15
V jedné části výroby sedí žena nad velkou krabicí vypraného krůtího peří a vybírá ta nejhezčí pírka pro ozdoby s ptáčky.|
Zdroj: e15
A pak jsou tu kolekce, kterými firma reaguje na vkus a trendy: retro, cibulákové ozdoby, motivy modrotisku nebo různé tematické série.|
Zdroj: e15
A pak jsou tu kolekce, kterými firma reaguje na vkus a trendy: retro, cibulákové ozdoby, motivy modrotisku nebo různé tematické série.|
Zdroj: e15
A pak jsou tu kolekce, kterými firma reaguje na vkus a trendy: retro, cibulákové ozdoby, motivy modrotisku nebo různé tematické série. A pak jsou tu kolekce, kterými firma reaguje na vkus a trendy: retro, cibulákové ozdoby, motivy modrotisku nebo různé tematické série.|
Zdroj: e15
USA, kde se prodávají motivy, které by český zákazník často minul, jako mořští koníci, hvězdice nebo mušle.|
Zdroj: e15
Barvy a tvary se střídají, trendy se vracejí ve vlnách, ale koule zůstávají.|
Zdroj: e15
Barvy a tvary se střídají, trendy se vracejí ve vlnách, ale koule zůstávají.|
Zdroj: e15
Barvy a tvary se střídají, trendy se vracejí ve vlnách, ale koule zůstávají.|
Zdroj: e15
Jedna jistota ale zůstává napříč trhy i sezónami stejná a tou je skleněná koule.|
Zdroj: e15