Zrezlá Tatra T600 se prodala za stovky tisíc. Model z 50. let se může stát investičním hitem

7/36
Zavřít
  • Poprvé se model T600 objevil na pražském autosalonu v roce 1947 a jeho sériová výroba odstartovala o rok později.
    Poprvé se model T600 objevil na pražském autosalonu v roce 1947 a jeho sériová výroba odstartovala o rok později.| Zdroj: BilwebAuctions
  • Protože se značka Tatra zaměřovala především na těžké nákladní vozy, přenechala výrobu osobního modelu mezi lety 1948 až 1951 kopřivnickému závodu Škoda.
    Protože se značka Tatra zaměřovala především na těžké nákladní vozy, přenechala výrobu osobního modelu mezi lety 1948 až 1951 kopřivnickému závodu Škoda.| Zdroj: BilwebAuctions
  • Následující rok se produkce krátce přesunula do Mladé Boleslavi
    Následující rok se produkce krátce přesunula do Mladé Boleslavi| Zdroj: BilwebAuctions
  • Celkem bylo postaveno kolem 6 300 kusů a v očích sběratelů je každý ceněný
    Celkem bylo postaveno kolem 6 300 kusů a v očích sběratelů je každý ceněný| Zdroj: BilwebAuctions
  • Alespoň to by si člověk pomyslel, ale realita je mnohem zajímavější.
    Alespoň to by si člověk pomyslel, ale realita je mnohem zajímavější.| Zdroj: BilwebAuctions
  • Vůz poháněl vzduchem chlazený čtyřválec o objemu 2.0 litru.
    Vůz poháněl vzduchem chlazený čtyřválec o objemu 2.0 litru.| Zdroj: BilwebAuctions
  • Vzhledem k tomu, že se na vývoji velkou měrou podílel Ferdinand Porsche, lze dozadu snadno umístit i motory právě od VW a Porsche.
    Vzhledem k tomu, že se na vývoji velkou měrou podílel Ferdinand Porsche, lze dozadu snadno umístit i motory právě od VW a Porsche.| Zdroj: BilwebAuctions
  • Právě to řada lidí udělala během nouze o náhradní díly v šedesátých letech.
    Právě to řada lidí udělala během nouze o náhradní díly v šedesátých letech.| Zdroj: BilwebAuctions
  • Není tajemstvím, že Tatra při plánování osobního vozu chtěl využít plány s přelomu třicátých a čtyřicátých let, které ale po válce už nebyly k dispozici.
    Není tajemstvím, že Tatra při plánování osobního vozu chtěl využít plány s přelomu třicátých a čtyřicátých let, které ale po válce už nebyly k dispozici.| Zdroj: BilwebAuctions
  • To vedlo k rozhodnutí začít prakticky od začátku a nabídnout moderní automobil s moderní technickou a nadčasovým designem.
    To vedlo k rozhodnutí začít prakticky od začátku a nabídnout moderní automobil s moderní technickou a nadčasovým designem.| Zdroj: BilwebAuctions
  • Spekuluje se, že se designéři částečně inspirovali  Saabem 92001, ale v té době konstruktéři obecně experimentovali s aerodynamickými tvary
    Spekuluje se, že se designéři částečně inspirovali Saabem 92001, ale v té době konstruktéři obecně experimentovali s aerodynamickými tvary| Zdroj: BilwebAuctions
  • Skvělým příkladem je i Chrysler Airflow, který se v USA vyráběl ve druhé polovině třicátých let.
    Skvělým příkladem je i Chrysler Airflow, který se v USA vyráběl ve druhé polovině třicátých let.| Zdroj: BilwebAuctions
  • Podle dostupných informací bylo do Švédska dovezeno jen 184 vozů Tatra.
    Podle dostupných informací bylo do Švédska dovezeno jen 184 vozů Tatra.| Zdroj: BilwebAuctions
  • Kolik kusů tvořily Tatrapláni není známé, protože je vydávalo Československé velvyslanectví předem schváleným lidem.
    Kolik kusů tvořily Tatrapláni není známé, protože je vydávalo Československé velvyslanectví předem schváleným lidem.| Zdroj: BilwebAuctions
  • Právě ve Švédku se včera vydražila Tatra T600 určená ke kompletní renovaci.
    Právě ve Švédku se včera vydražila Tatra T600 určená ke kompletní renovaci.| Zdroj: BilwebAuctions
  • Nový, v pořadí to bude pátý majitel, za ni zaplatil 245 000 SEK, tedy v přepočtu 569 000 Kč.
    Nový, v pořadí to bude pátý majitel, za ni zaplatil 245 000 SEK, tedy v přepočtu 569 000 Kč.| Zdroj: BilwebAuctions
  • Jedná se o ročník 1950 s nájezdem 96 251 kilometrů a výkonem 38 kW.
    Jedná se o ročník 1950 s nájezdem 96 251 kilometrů a výkonem 38 kW.| Zdroj: BilwebAuctions
  • Karoserie je z velké části kompletní a motor je součástí.
    Karoserie je z velké části kompletní a motor je součástí.| Zdroj: BilwebAuctions
  • Tatra T 600 1950
    Tatra T 600 1950| Zdroj: BilwebAuctions
  • Tatra T 600 1950
    Tatra T 600 1950| Zdroj: BilwebAuctions
  • Tatra T 600 1950
    Tatra T 600 1950| Zdroj: BilwebAuctions
  • Tatra T 600 1950
    Tatra T 600 1950| Zdroj: BilwebAuctions
  • Tatra T 600 1950
    Tatra T 600 1950| Zdroj: BilwebAuctions
  • Tatra T 600 1950
    Tatra T 600 1950| Zdroj: BilwebAuctions
  • Dle majitele motor před deseti lety běžel na zkušební lavici, protože byl zamýšlen pro osazení do vrtulníku
    Dle majitele motor před deseti lety běžel na zkušební lavici, protože byl zamýšlen pro osazení do vrtulníku| Zdroj: BilwebAuctions
  • Motory Tatra byly pro svou spolehlivost a kompaktní rozměry certifikované pro použití v leteckém průmyslu.
    Motory Tatra byly pro svou spolehlivost a kompaktní rozměry certifikované pro použití v leteckém průmyslu.| Zdroj: BilwebAuctions
  • Tatra T 600 1950
    Tatra T 600 1950| Zdroj: BilwebAuctions
  • Tatra T 600 1950
    Tatra T 600 1950| Zdroj: BilwebAuctions
  • Tatra T 600 1950
    Tatra T 600 1950| Zdroj: BilwebAuctions
  • Tatra T 600 1950
    Tatra T 600 1950| Zdroj: BilwebAuctions
  • Tatra T 600 1950
    Tatra T 600 1950| Zdroj: BilwebAuctions
  • Tatra T 600 1950
    Tatra T 600 1950| Zdroj: BilwebAuctions
  • Tatra T 600 1950
    Tatra T 600 1950| Zdroj: BilwebAuctions
  • Tatra T 600 1950
    Tatra T 600 1950| Zdroj: BilwebAuctions
  • Tatra T 600 1950
    Tatra T 600 1950| Zdroj: BilwebAuctions
  • Tatra T 600 1950
    Tatra T 600 1950| Zdroj: BilwebAuctions
Poprvé se model T600 objevil na pražském autosalonu v roce 1947 a jeho sériová výroba odstartovala o rok později.
Protože se značka Tatra zaměřovala především na těžké nákladní vozy, přenechala výrobu osobního modelu mezi lety 1948 až 1951 kopřivnickému závodu Škoda.
Následující rok se produkce krátce přesunula do Mladé Boleslavi
Celkem bylo postaveno kolem 6 300 kusů a v očích sběratelů je každý ceněný
Alespoň to by si člověk pomyslel, ale realita je mnohem zajímavější.
Vůz poháněl vzduchem chlazený čtyřválec o objemu 2.0 litru.
Vzhledem k tomu, že se na vývoji velkou měrou podílel Ferdinand Porsche, lze dozadu snadno umístit i motory právě od VW a Porsche.
Právě to řada lidí udělala během nouze o náhradní díly v šedesátých letech.
Není tajemstvím, že Tatra při plánování osobního vozu chtěl využít plány s přelomu třicátých a čtyřicátých let, které ale po válce už nebyly k dispozici.
To vedlo k rozhodnutí začít prakticky od začátku a nabídnout moderní automobil s moderní technickou a nadčasovým designem.
Spekuluje se, že se designéři částečně inspirovali  Saabem 92001, ale v té době konstruktéři obecně experimentovali s aerodynamickými tvary
Skvělým příkladem je i Chrysler Airflow, který se v USA vyráběl ve druhé polovině třicátých let.
Podle dostupných informací bylo do Švédska dovezeno jen 184 vozů Tatra.
Kolik kusů tvořily Tatrapláni není známé, protože je vydávalo Československé velvyslanectví předem schváleným lidem.
Právě ve Švédku se včera vydražila Tatra T600 určená ke kompletní renovaci.
Nový, v pořadí to bude pátý majitel, za ni zaplatil 245 000 SEK, tedy v přepočtu 569 000 Kč.
Jedná se o ročník 1950 s nájezdem 96 251 kilometrů a výkonem 38 kW.
Karoserie je z velké části kompletní a motor je součástí.
Tatra T 600 1950
Tatra T 600 1950
Tatra T 600 1950
Tatra T 600 1950
Tatra T 600 1950
Tatra T 600 1950
Dle majitele motor před deseti lety běžel na zkušební lavici, protože byl zamýšlen pro osazení do vrtulníku
Motory Tatra byly pro svou spolehlivost a kompaktní rozměry certifikované pro použití v leteckém průmyslu.
Tatra T 600 1950
Tatra T 600 1950
Tatra T 600 1950
Tatra T 600 1950
Tatra T 600 1950
Tatra T 600 1950
Tatra T 600 1950
Tatra T 600 1950
Tatra T 600 1950
Tatra T 600 1950