Vodní dopravci chtějí podporu. Špatná splavnost Labe jim údajně ohrožuje podnikání do té míry, že hrozí úplný konec nákladní vodní dopravy v Čechách.|
Zdroj: Archiv E15
Mělnická společnost Nova
České loděnice spustila
na Labe devadesátimetrový
tanker Mozart, svou první
letošní loď. Plavidlo určené
pro vnitrozemskou i námořní
plavbu popluje k zahraničnímu
zákazníkovi do Nizozemska.
Loděnice mají i další zakázky,|
Zdroj: ctk
Hladový kámen. Skála tohoto jména v Labi v Děčíně se vynořuje při nízké vodě. Když se v minulosti zastavila říční doprava, plavci neměli práci a byla bída. Pokud dnes vodočet v Ústí nad Labem ukazuje
méně než 200 centimetrů, před hranicí s Německem je nejvyšší možný ponor pod
140 centimetry. Tento ponor
přitom na Labi představuje
limit pro omezenou plavbu.
Plná splavnost nastává,
když vodočet ukazuje
alespoň 290 centimetrů|
Zdroj: ctk
Dvě trojice českých a německých
plavců se loni vydaly na cestu po Labi
z Děčína do Drážďan. Všichni
zastupují ekologické organizace
a svou plavbou chtějí upozornit
na hrozby, které podle nich bude
znamenat pro českou i saskou přírodu
stavba obřího jezu v Prostředním
Žlebu. Doprovod jim dělá několik
kajaků a nafukovacích člunů,
obsazených příznivci ekologických
organizací|
Zdroj: ctk