Šance k rozvoji, nebo utopené peníze? Vzývaná i proklínaná vltavská cesta se otevírá

6/26
Zavřít
  • vltavská vodní cesta
    vltavská vodní cesta| Zdroj: čtk
  • Budování vltavské vodní cesty
    Budování vltavské vodní cesty| Zdroj: profimedia
  • Budování vltavské vodní cesty
    Budování vltavské vodní cesty| Zdroj: profimedia
  • infografika
    infografika| Zdroj: E15
  • vltavská vodní cesta
    vltavská vodní cesta| Zdroj: čtk
  • Vltavská vodní cesta v číslech
    Vltavská vodní cesta v číslech| Zdroj: E15
  • Jak vznikala vltavská vodní cesta
    Jak vznikala vltavská vodní cesta| Zdroj: čtk
  • Jak vznikala vltavská vodní cesta
    Jak vznikala vltavská vodní cesta| Zdroj: čtk
  • Jak vznikala vltavská vodní cesta
    Jak vznikala vltavská vodní cesta| Zdroj: čtk
  • Dolní výjezd z Hněvkovické hráze.
    Dolní výjezd z Hněvkovické hráze.| Zdroj: Jan Šindelář
  • Na dně plavební komory v Hněvkovické nádrži.
    Na dně plavební komory v Hněvkovické nádrži.| Zdroj: Jan Šindelář
  • Pacholata jsou v plavební komoře v Hněvkovické hrázi umístěna na plovácích.
    Pacholata jsou v plavební komoře v Hněvkovické hrázi umístěna na plovácích.| Zdroj: Jan Šindelář
  • Plavební komora v Hluboké nad Vltavou.
    Plavební komora v Hluboké nad Vltavou.| Zdroj: Jan Šindelář
  • V horní části komory jsou vrata klapková. Vlevo jsou vpustě, kterými se bude komora napouštět. Jsou navrženy tak, aby proudící voda s loděmi nezmítala.
    V horní části komory jsou vrata klapková. Vlevo jsou vpustě, kterými se bude komora napouštět. Jsou navrženy tak, aby proudící voda s loděmi nezmítala.| Zdroj: Jan Šindelář, E15
  • Detail hydraulicky poháněných šoupátek v dolních vratech. Tudy se bude vypouštět voda z komory.
    Detail hydraulicky poháněných šoupátek v dolních vratech. Tudy se bude vypouštět voda z komory.| Zdroj: Jan Šindelář, E15
  • Dolní výjezd z plavební komory musí mít zpevněné dno, aby ho vypouštěná voda nevymlela.
    Dolní výjezd z plavební komory musí mít zpevněné dno, aby ho vypouštěná voda nevymlela.| Zdroj: Jan Šindelář, E15
  • Dolní rejda s úvazištěm. Pachole vypadá na souši dosti osiřele.
    Dolní rejda s úvazištěm. Pachole vypadá na souši dosti osiřele.| Zdroj: Jan Šindelář, E15
  • Dolní vrata plavební komory na Hněvkovickém jezu. Dole jsou vidět otvory, kterými se s komory bude při proplavování vypouštět voda.
    Dolní vrata plavební komory na Hněvkovickém jezu. Dole jsou vidět otvory, kterými se s komory bude při proplavování vypouštět voda.| Zdroj: Jan Šindelář, E15
  • Zdymadlo vzniká netradičně blíže středu řeky. Od břehu jej bude dělit nová šlajsna, která poslouží vodním sportovcům i rybám.
    Zdymadlo vzniká netradičně blíže středu řeky. Od břehu jej bude dělit nová šlajsna, která poslouží vodním sportovcům i rybám.| Zdroj: Jan Šindelář, E15
  • Jako součást celého projektu vznikne ve zdrži jezu i přístaviště pro parníky.
    Jako součást celého projektu vznikne ve zdrži jezu i přístaviště pro parníky.| Zdroj: Jan Šindelář, E15
  • Tady budou čekat lodě na proplavení komorou ve směru po proudu.
    Tady budou čekat lodě na proplavení komorou ve směru po proudu.| Zdroj: Jan Šindelář, E15
  • Takto bude jez s komorou vypadat po dokončení
    Takto bude jez s komorou vypadat po dokončení| Zdroj: Jan Šindelář, E15
  • Takto plavební komoru na Hněvkovickém jeze po napuštění dlouho nikdo neuvidí. Možná budoucí generace při rekonstrukci.
    Takto plavební komoru na Hněvkovickém jeze po napuštění dlouho nikdo neuvidí. Možná budoucí generace při rekonstrukci.| Zdroj: Jan Šindelář, E15
  • Toto je exkluzivní pohled do komory Hněvkovické přehrady. S 15 metry jde o druhé nejvyšší zdymadlo v republice. V sobotu zde lodě propluly vůbec poprvé.
    Toto je exkluzivní pohled do komory Hněvkovické přehrady. S 15 metry jde o druhé nejvyšší zdymadlo v republice. V sobotu zde lodě propluly vůbec poprvé.| Zdroj: Jan Šindelář, E15
  • Parník Vojtěch Lanna v českobudějovickém přístavišti
    Parník Vojtěch Lanna v českobudějovickém přístavišti| Zdroj: Jan Šindelář, E15
  • Video placeholder
    Výjezd z plavební komory v Hluboké nad Vltavou.| Zdroj: Jan Šindelář
vltavská vodní cesta
Budování vltavské vodní cesty
Budování vltavské vodní cesty
infografika
vltavská vodní cesta
Vltavská vodní cesta v číslech
Jak vznikala vltavská vodní cesta
Jak vznikala vltavská vodní cesta
Jak vznikala vltavská vodní cesta
Dolní výjezd z Hněvkovické hráze.
Na dně plavební komory v Hněvkovické nádrži.
Pacholata jsou v plavební komoře v Hněvkovické hrázi umístěna na plovácích.
Plavební komora v Hluboké nad Vltavou.
V horní části komory jsou vrata klapková. Vlevo jsou vpustě, kterými se bude komora napouštět. Jsou navrženy tak, aby proudící voda s loděmi nezmítala.
Detail hydraulicky poháněných šoupátek v dolních vratech. Tudy se bude vypouštět voda z komory.
Dolní výjezd z plavební komory musí mít zpevněné dno, aby ho vypouštěná voda nevymlela.
Dolní rejda s úvazištěm. Pachole vypadá na souši dosti osiřele.
Dolní vrata plavební komory na Hněvkovickém jezu. Dole jsou vidět otvory, kterými se s komory bude při proplavování vypouštět voda.
Zdymadlo vzniká netradičně blíže středu řeky. Od břehu jej bude dělit nová šlajsna, která poslouží vodním sportovcům i rybám.
Jako součást celého projektu vznikne ve zdrži jezu i přístaviště pro parníky.
Tady budou čekat lodě na proplavení komorou ve směru po proudu.
Takto bude jez s komorou vypadat po dokončení
Takto plavební komoru na Hněvkovickém jeze po napuštění dlouho nikdo neuvidí. Možná budoucí generace při rekonstrukci.
Toto je exkluzivní pohled do komory Hněvkovické přehrady. S 15 metry jde o druhé nejvyšší zdymadlo v republice. V sobotu zde lodě propluly vůbec poprvé.
Parník Vojtěch Lanna v českobudějovickém přístavišti
Výjezd z plavební komory v Hluboké nad Vltavou.