Čeští a slovenští tuneláři prorazili nejdelší tunel na Islandu, podívejte se na dokončené dílo

7/60
Přehled fotografií
Zavřít
  • Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
    Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům. Profil tunelu je 53 metrů čtverečních a celková cena zakázky byla 9,292 miliardy islandských korun včetně DPH. Bez daně to představovalo 7,404 miliardy islandských korun.
    Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům. Profil tunelu je 53 metrů čtverečních a celková cena zakázky byla 9,292 miliardy islandských korun včetně DPH. Bez daně to představovalo 7,404 miliardy islandských korun.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům. Profil tunelu je 53 metrů čtverečních a celková cena zakázky byla 9,292 miliardy islandských korun včetně DPH. Bez daně to představovalo 7,404 miliardy islandských korun.
    Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům. Profil tunelu je 53 metrů čtverečních a celková cena zakázky byla 9,292 miliardy islandských korun včetně DPH. Bez daně to představovalo 7,404 miliardy islandských korun.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Nordfjordurský tunel je nejdelší silniční tunel na Islandu, jeho ražená část čítá 7,5 kilometru.
    Nordfjordurský tunel je nejdelší silniční tunel na Islandu, jeho ražená část čítá 7,5 kilometru.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Silnice k starému tunelu v Nordfjurdu
    Silnice k starému tunelu v Nordfjurdu| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Kostelík slovenských mnichů Kapucínů v Rejdarfjourdoru. Na snímku je obytný dům, ve kterém mniši žijí
    Kostelík slovenských mnichů Kapucínů v Rejdarfjourdoru. Na snímku je obytný dům, ve kterém mniši žijí| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Okolí kostelíku slovenských mnichů Kapucínů v Rejdarfjourdoru.
    Okolí kostelíku slovenských mnichů Kapucínů v Rejdarfjourdoru.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Islandské scenérie
    Islandské scenérie| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Islandské scenérie
    Islandské scenérie| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Okolí kostelíku slovenských mnichů Kapucínů v Rejdarfjourdoru.
    Okolí kostelíku slovenských mnichů Kapucínů v Rejdarfjourdoru.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Okolí kostelíku slovenských mnichů Kapucínů v Rejdarfjourdoru.
    Okolí kostelíku slovenských mnichů Kapucínů v Rejdarfjourdoru.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Okolí kostelíku slovenských mnichů Kapucínů v Rejdarfjourdoru.
    Okolí kostelíku slovenských mnichů Kapucínů v Rejdarfjourdoru.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Okolí kostelíku slovenských mnichů Kapucínů v Rejdarfjourdoru.
    Okolí kostelíku slovenských mnichů Kapucínů v Rejdarfjourdoru.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Starý tunel dosloužil. Nahradila ho moderní stavba Metrostavu
    Starý tunel dosloužil. Nahradila ho moderní stavba Metrostavu| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Starý tunel dosloužil. Nahradila ho moderní stavba Metrostavu
    Starý tunel dosloužil. Nahradila ho moderní stavba Metrostavu| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Starý tunel dosloužil. Nahradila ho moderní stavba Metrostavu
    Starý tunel dosloužil. Nahradila ho moderní stavba Metrostavu| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Starý tunel dosloužil. Nahradila ho moderní stavba Metrostavu
    Starý tunel dosloužil. Nahradila ho moderní stavba Metrostavu| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Velvyslanec na Islandu a v Norsku Jaroslav Knot, manažer severských projektů Aleš Gothard, ředitel zahraniční sekce Metrostavu Václav Soukup a stavbyvedoucí Ivan Piršč
    Velvyslanec na Islandu a v Norsku Jaroslav Knot, manažer severských projektů Aleš Gothard, ředitel zahraniční sekce Metrostavu Václav Soukup a stavbyvedoucí Ivan Piršč| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Velvyslanec na Islandu a v Norsku Jaroslav Knot, manažer severských projektů Aleš Gothard, ředitel zahraniční sekce Metrostavu Václav Soukup a stavbyvedoucí Ivan Piršč
    Velvyslanec na Islandu a v Norsku Jaroslav Knot, manažer severských projektů Aleš Gothard, ředitel zahraniční sekce Metrostavu Václav Soukup a stavbyvedoucí Ivan Piršč| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Islandský ledovec
    Islandský ledovec| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Velvyslanec na Islandu a v Norsku Jaroslav Knot, manažer severských projektů Aleš Gothard, ředitel zahraniční sekce Metrostavu Václav Soukup a stavbyvedoucí Ivan Piršč
    Velvyslanec na Islandu a v Norsku Jaroslav Knot, manažer severských projektů Aleš Gothard, ředitel zahraniční sekce Metrostavu Václav Soukup a stavbyvedoucí Ivan Piršč| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Velvyslanec na Islandu a v Norsku Jaroslav Knot, manažer severských projektů Aleš Gothard, ředitel zahraniční sekce Metrostavu Václav Soukup a stavbyvedoucí Ivan Piršč
    Velvyslanec na Islandu a v Norsku Jaroslav Knot, manažer severských projektů Aleš Gothard, ředitel zahraniční sekce Metrostavu Václav Soukup a stavbyvedoucí Ivan Piršč| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům. Profil tunelu je 53 metrů čtverečních a celková cena zakázky byla 9,292 miliardy islandských korun včetně DPH. Bez daně to představovalo 7,404 miliardy islandských korun.
    Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům. Profil tunelu je 53 metrů čtverečních a celková cena zakázky byla 9,292 miliardy islandských korun včetně DPH. Bez daně to představovalo 7,404 miliardy islandských korun.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Velvyslanec na Islandu Jaroslav Knot
    Velvyslanec na Islandu Jaroslav Knot| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Stavbyvedoucí Ivan Piršč
    Stavbyvedoucí Ivan Piršč| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
    Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
    Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
    Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
    Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
    Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
    Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
    Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
    Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
    Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
    Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
    Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
    Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
    Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
    Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
    Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
    Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
    Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
    Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
    Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
    Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
    Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
    Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Nordfjordurský tunel. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům. Profil tunelu je 53 metrů čtverečních a celková cena zakázky byla 9,292 miliardy islandských korun včetně DPH. Bez daně to představovalo 7,404 miliardy islandských korun. Metrostav z toho měl 65,8 procent, zbytek dostala místní spolupracující firma Sudurverk./ Metrostav měl na starost ražby, izolace a betonové portály. Sudurverk zajišťoval odvoz rubaniny, stavbu komunikací a dopravní enologie včetně osvětlení a ventilací.
    Nordfjordurský tunel. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům. Profil tunelu je 53 metrů čtverečních a celková cena zakázky byla 9,292 miliardy islandských korun včetně DPH. Bez daně to představovalo 7,404 miliardy islandských korun. Metrostav z toho měl 65,8 procent, zbytek dostala místní spolupracující firma Sudurverk./ Metrostav měl na starost ražby, izolace a betonové portály. Sudurverk zajišťoval odvoz rubaniny, stavbu komunikací a dopravní enologie včetně osvětlení a ventilací.| Zdroj: Aleš Richter
  • Oblastní ředitel  Metrostavu pro Skandinávii Aleš Gothard
    Oblastní ředitel Metrostavu pro Skandinávii Aleš Gothard| Zdroj: Aleš Richter
  • Panorama hor v okolí Nordfjordurského tunelu
    Panorama hor v okolí Nordfjordurského tunelu| Zdroj: Aleš Richter
  • Ivan Piršč, hlavní stavbyvedoucí projektu Nordfjordurský tunel
    Ivan Piršč, hlavní stavbyvedoucí projektu Nordfjordurský tunel| Zdroj: Aleš Richter
  • Pásku přestříhl islandský ministr dopravy spolu s nejstaršími občany obce
    Pásku přestříhl islandský ministr dopravy spolu s nejstaršími občany obce| Zdroj: Aleš Richter
  • Pásku přestříhl islandský ministr dopravy spolu s nejstaršími občany obce
    Pásku přestříhl islandský ministr dopravy spolu s nejstaršími občany obce| Zdroj: Aleš Richter
  • Na slavnostní otevření tunelu se přijely podívat tisíce Islanďanů
    Na slavnostní otevření tunelu se přijely podívat tisíce Islanďanů| Zdroj: Aleš Richter
  • Na slavnostní otevření tunelu se přijely podívat tisíce Islanďanů
    Na slavnostní otevření tunelu se přijely podívat tisíce Islanďanů| Zdroj: Aleš Richter
  • Ivan Piršč, hlavní stavbyvedoucí projektu Nordfjordurský tunel
    Ivan Piršč, hlavní stavbyvedoucí projektu Nordfjordurský tunel| Zdroj: Aleš Richter
  • Český velvyslanec v Norsku a Islandu Jaroslav Knot
    Český velvyslanec v Norsku a Islandu Jaroslav Knot| Zdroj: Aleš Richter
  • Václav Soukup, ředitel zahraničních projektů skupiny Metrostav
    Václav Soukup, ředitel zahraničních projektů skupiny Metrostav| Zdroj: Aleš Richter
  • Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
    Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.| Zdroj: E15 Michal Nosek
  • Slavnostní stříhání pásky
    Slavnostní stříhání pásky| Zdroj: E15 Michal Nosek
Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům. Profil tunelu je 53 metrů čtverečních a celková cena zakázky byla 9,292 miliardy islandských korun včetně DPH. Bez daně to představovalo 7,404 miliardy islandských korun.
Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům. Profil tunelu je 53 metrů čtverečních a celková cena zakázky byla 9,292 miliardy islandských korun včetně DPH. Bez daně to představovalo 7,404 miliardy islandských korun.
Nordfjordurský tunel je nejdelší silniční tunel na Islandu, jeho ražená část čítá 7,5 kilometru.
Silnice k starému tunelu v Nordfjurdu
Kostelík slovenských mnichů Kapucínů v Rejdarfjourdoru. Na snímku je obytný dům, ve kterém mniši žijí
Okolí kostelíku slovenských mnichů Kapucínů v Rejdarfjourdoru.
Islandské scenérie
Islandské scenérie
Okolí kostelíku slovenských mnichů Kapucínů v Rejdarfjourdoru.
Okolí kostelíku slovenských mnichů Kapucínů v Rejdarfjourdoru.
Okolí kostelíku slovenských mnichů Kapucínů v Rejdarfjourdoru.
Okolí kostelíku slovenských mnichů Kapucínů v Rejdarfjourdoru.
Starý tunel dosloužil. Nahradila ho moderní stavba Metrostavu
Starý tunel dosloužil. Nahradila ho moderní stavba Metrostavu
Starý tunel dosloužil. Nahradila ho moderní stavba Metrostavu
Starý tunel dosloužil. Nahradila ho moderní stavba Metrostavu
Velvyslanec na Islandu a v Norsku Jaroslav Knot, manažer severských projektů Aleš Gothard, ředitel zahraniční sekce Metrostavu Václav Soukup a stavbyvedoucí Ivan Piršč
Velvyslanec na Islandu a v Norsku Jaroslav Knot, manažer severských projektů Aleš Gothard, ředitel zahraniční sekce Metrostavu Václav Soukup a stavbyvedoucí Ivan Piršč
Islandský ledovec
Velvyslanec na Islandu a v Norsku Jaroslav Knot, manažer severských projektů Aleš Gothard, ředitel zahraniční sekce Metrostavu Václav Soukup a stavbyvedoucí Ivan Piršč
Velvyslanec na Islandu a v Norsku Jaroslav Knot, manažer severských projektů Aleš Gothard, ředitel zahraniční sekce Metrostavu Václav Soukup a stavbyvedoucí Ivan Piršč
Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům. Profil tunelu je 53 metrů čtverečních a celková cena zakázky byla 9,292 miliardy islandských korun včetně DPH. Bez daně to představovalo 7,404 miliardy islandských korun.
Velvyslanec na Islandu Jaroslav Knot
Stavbyvedoucí Ivan Piršč
Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
Vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
Nordfjordurský tunel. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům. Profil tunelu je 53 metrů čtverečních a celková cena zakázky byla 9,292 miliardy islandských korun včetně DPH. Bez daně to představovalo 7,404 miliardy islandských korun. Metrostav z toho měl 65,8 procent, zbytek dostala místní spolupracující firma Sudurverk./ Metrostav měl na starost ražby, izolace a betonové portály. Sudurverk zajišťoval odvoz rubaniny, stavbu komunikací a dopravní enologie včetně osvětlení a ventilací.
Oblastní ředitel  Metrostavu pro Skandinávii Aleš Gothard
Panorama hor v okolí Nordfjordurského tunelu
Ivan Piršč, hlavní stavbyvedoucí projektu Nordfjordurský tunel
Pásku přestříhl islandský ministr dopravy spolu s nejstaršími občany obce
Pásku přestříhl islandský ministr dopravy spolu s nejstaršími občany obce
Na slavnostní otevření tunelu se přijely podívat tisíce Islanďanů
Na slavnostní otevření tunelu se přijely podívat tisíce Islanďanů
Ivan Piršč, hlavní stavbyvedoucí projektu Nordfjordurský tunel
Český velvyslanec v Norsku a Islandu Jaroslav Knot
Václav Soukup, ředitel zahraničních projektů skupiny Metrostav
Slavností otevření tunelu si nenechaly ujít stovky Islanďanů, kteří zaplnili vjezd do Nordfjordurského tunelu. Ražená část je dlouhá 7566 metrů a dva portály 120 a 246 metrů, celková délka díla se tak blíží osmi kilometrům.
Slavnostní stříhání pásky