Doprava ze zámoří nabírá i měsíční zpoždění, obchodníci očekávají nárůst cen
3
/
8
Přehled fotografií
Zavřít
Po čínském zboží je poptávka, doprava však vázne a její cena stoupá. „Zásilky se nám zpožďují až třeba o měsíc," říká Jan Poupa ze společnosti Star Shipping.
|
Zdroj: Profimedia.cz
Zpoždění dodávek způsobené nedostatkem přepravních kontejnerů registrují i v Datartu. „Aktuálně způsobují problémy výpadky některých modelů vysavačů v nabídce. Zvýšení nákladů na dopravu v tuto chvíli kompenzuje výrobce, nicméně možné zdražení zboží na českém trhu nelze do budoucna vyloučit," sdělila mluvčí Datartu Eva Kočicová.
|
Zdroj: Euro
Razantní zdražování přepravy pociťuje už od podzimu internetový prodejce Mall.cz. „Situace se zatím nelepší. Někteří dodavatelé již toto zdražení do cen promítli a od dalších máme signály, že od nich dostaneme nové ceníky," konstatovala mluvčí společnosti Pavla Hobíková.
|
Zdroj: Blesk.cz - Martin Přibyl a Karel Kopáč
„Normálně trvá doprava z Číny po železnici zhruba dvacet dní. Teď kvůli covidu a nedostatku personálu a kontejnerů se přepravní čas prodlužuje na 35 až 40 dní, protože se patnáct až dvacet dní čeká na volné místo," uvedl nejmenovaný zástupce společnosti Multitrans. Na snímku kontejnerový terminál v přístavu Keelung na Tchaj-wanu.
|
Zdroj: Reuters
Zboží se v poslední době v čínských přístavech hromadilo
|
Zdroj: Reuters
Někteří lidé z oboru tvrdí, že zejména Spojené státy se vrhly na nákupy v Číně, avšak americké přístavy kvůli komplikacím s koronavirem nestíhají zboží odbavovat. V Los Angeles kupříkladu lodě čekají deset dní, než jsou vůbec vpuštěny do přístavu.
|
Zdroj: Reuters
Přetrvávající krize v dopravě má několik příčin. Základní je, že při prodlužování trvání cest se lodě a kontejnery jednoduše nestíhají vracet.
|
Zdroj: Reuters
Obří lodě přepravují zboží po celém světě ve standardizovaných 40stopých kontejnerech, ilustrační foto
|
Zdroj: Reuters
Zavřít