Doprava ze zámoří nabírá i měsíční zpoždění, obchodníci očekávají nárůst cen

5/8
Přehled fotografií
Zavřít
  • Po čínském zboží je poptávka, doprava však vázne a její cena stoupá. „Zásilky se nám zpožďují až třeba o měsíc," říká Jan Poupa ze společnosti Star Shipping.
    Po čínském zboží je poptávka, doprava však vázne a její cena stoupá. „Zásilky se nám zpožďují až třeba o měsíc," říká Jan Poupa ze společnosti Star Shipping.| Zdroj: Profimedia.cz
  • Zpoždění dodávek způsobené nedostatkem přepravních kontejnerů registrují i v Datartu. „Aktuálně způsobují problémy výpadky některých modelů vysavačů v nabídce. Zvýšení nákladů na dopravu v tuto chvíli kompenzuje výrobce, nicméně možné zdražení zboží na českém trhu nelze do budoucna vyloučit," sdělila mluvčí Datartu Eva Kočicová.
    Zpoždění dodávek způsobené nedostatkem přepravních kontejnerů registrují i v Datartu. „Aktuálně způsobují problémy výpadky některých modelů vysavačů v nabídce. Zvýšení nákladů na dopravu v tuto chvíli kompenzuje výrobce, nicméně možné zdražení zboží na českém trhu nelze do budoucna vyloučit," sdělila mluvčí Datartu Eva Kočicová.| Zdroj: Euro
  • Razantní zdražování přepravy pociťuje už od podzimu internetový prodejce Mall.cz. „Situace se zatím nelepší. Někteří dodavatelé již toto zdražení do cen promítli a od dalších máme signály, že od nich dostaneme nové ceníky," konstatovala mluvčí společnosti Pavla Hobíková.
    Razantní zdražování přepravy pociťuje už od podzimu internetový prodejce Mall.cz. „Situace se zatím nelepší. Někteří dodavatelé již toto zdražení do cen promítli a od dalších máme signály, že od nich dostaneme nové ceníky," konstatovala mluvčí společnosti Pavla Hobíková.| Zdroj: Blesk.cz - Martin Přibyl a Karel Kopáč
  • „Normálně trvá doprava z Číny po železnici zhruba dvacet dní. Teď kvůli covidu a nedostatku personálu a kontejnerů se přepravní čas prodlužuje na 35 až 40 dní, protože se patnáct až dvacet dní čeká na volné místo," uvedl nejmenovaný zástupce společnosti Multitrans. Na snímku kontejnerový terminál v přístavu Keelung na Tchaj-wanu.
    „Normálně trvá doprava z Číny po železnici zhruba dvacet dní. Teď kvůli covidu a nedostatku personálu a kontejnerů se přepravní čas prodlužuje na 35 až 40 dní, protože se patnáct až dvacet dní čeká na volné místo," uvedl nejmenovaný zástupce společnosti Multitrans. Na snímku kontejnerový terminál v přístavu Keelung na Tchaj-wanu.| Zdroj: Reuters
  • Zboží se v poslední době v čínských přístavech hromadilo
    Zboží se v poslední době v čínských přístavech hromadilo| Zdroj: Reuters
  • Někteří lidé z oboru tvrdí, že zejména Spojené státy se vrhly na nákupy v Číně, avšak americké přístavy kvůli komplikacím s koronavirem nestíhají zboží odbavovat. V Los Angeles kupříkladu lodě čekají deset dní, než jsou vůbec vpuštěny do přístavu.
    Někteří lidé z oboru tvrdí, že zejména Spojené státy se vrhly na nákupy v Číně, avšak americké přístavy kvůli komplikacím s koronavirem nestíhají zboží odbavovat. V Los Angeles kupříkladu lodě čekají deset dní, než jsou vůbec vpuštěny do přístavu.| Zdroj: Reuters
  • Přetrvávající krize v dopravě má několik příčin. Základní je, že při prodlužování trvání cest se lodě a kontejnery jednoduše nestíhají vracet.
    Přetrvávající krize v dopravě má několik příčin. Základní je, že při prodlužování trvání cest se lodě a kontejnery jednoduše nestíhají vracet.| Zdroj: Reuters
  • Obří lodě přepravují zboží po celém světě ve standardizovaných 40stopých kontejnerech, ilustrační foto
    Obří lodě přepravují zboží po celém světě ve standardizovaných 40stopých kontejnerech, ilustrační foto| Zdroj: Reuters
Po čínském zboží je poptávka, doprava však vázne a její cena stoupá. „Zásilky se nám zpožďují až třeba o měsíc," říká Jan Poupa ze společnosti Star Shipping.
Zpoždění dodávek způsobené nedostatkem přepravních kontejnerů registrují i v Datartu. „Aktuálně způsobují problémy výpadky některých modelů vysavačů v nabídce. Zvýšení nákladů na dopravu v tuto chvíli kompenzuje výrobce, nicméně možné zdražení zboží na českém trhu nelze do budoucna vyloučit," sdělila mluvčí Datartu Eva Kočicová.
Razantní zdražování přepravy pociťuje už od podzimu internetový prodejce Mall.cz. „Situace se zatím nelepší. Někteří dodavatelé již toto zdražení do cen promítli a od dalších máme signály, že od nich dostaneme nové ceníky," konstatovala mluvčí společnosti Pavla Hobíková.
„Normálně trvá doprava z Číny po železnici zhruba dvacet dní. Teď kvůli covidu a nedostatku personálu a kontejnerů se přepravní čas prodlužuje na 35 až 40 dní, protože se patnáct až dvacet dní čeká na volné místo," uvedl nejmenovaný zástupce společnosti Multitrans. Na snímku kontejnerový terminál v přístavu Keelung na Tchaj-wanu.
Zboží se v poslední době v čínských přístavech hromadilo
Někteří lidé z oboru tvrdí, že zejména Spojené státy se vrhly na nákupy v Číně, avšak americké přístavy kvůli komplikacím s koronavirem nestíhají zboží odbavovat. V Los Angeles kupříkladu lodě čekají deset dní, než jsou vůbec vpuštěny do přístavu.
Přetrvávající krize v dopravě má několik příčin. Základní je, že při prodlužování trvání cest se lodě a kontejnery jednoduše nestíhají vracet.
Obří lodě přepravují zboží po celém světě ve standardizovaných 40stopých kontejnerech, ilustrační foto