Poptávka po zeleném létání oživila vzducholodě. Nadchly i zpěváka metalových Iron Maiden

6/16
Zavřít
  • Britský start-up Hybrid Air Vehicles (HAV) chce od roku 2025 nabízet zákazníkům ekologické létání na krátkou vzdálenost ve vzducholodích.
    Britský start-up Hybrid Air Vehicles (HAV) chce od roku 2025 nabízet zákazníkům ekologické létání na krátkou vzdálenost ve vzducholodích.| Zdroj: Hybrid Air Vehicles
  • Mezi akcionáře Hybrid Air Vehicles patří i zpěvák skupiny Iron Maiden Bruce Dickinson.
    Mezi akcionáře Hybrid Air Vehicles patří i zpěvák skupiny Iron Maiden Bruce Dickinson.| Zdroj: CNC_Maetin Přibyl
  • V tuto chvíli je Airlander 10, který najednou pojme až sto cestujících, poháněn hybridním motorem. Za několik let mají stroje HAV přejít na kompletně elektrický pohon a stanou se uhlíkově neutrální úplně.
    V tuto chvíli je Airlander 10, který najednou pojme až sto cestujících, poháněn hybridním motorem. Za několik let mají stroje HAV přejít na kompletně elektrický pohon a stanou se uhlíkově neutrální úplně.| Zdroj: Hybrid Air Vehicles
  • Výrobce nedávno například podepsala kontrakt se švédskou cestovkou OceanSky Cruises. Ta chce klientům v budoucnu nabízet zážitkové lety ve vzducholodích od HAV přes severní pól, na kterých bude dělat průvodce známý britský polárník Robert Swan. 
    Výrobce nedávno například podepsala kontrakt se švédskou cestovkou OceanSky Cruises. Ta chce klientům v budoucnu nabízet zážitkové lety ve vzducholodích od HAV přes severní pól, na kterých bude dělat průvodce známý britský polárník Robert Swan. | Zdroj: Hybrid Air Vehicles
  • Britský start-up Hybrid Air Vehicles (HAV) chce od roku 2025 nabízet zákazníkům ekologické létání na krátkou vzdálenost ve vzducholodích.
    Britský start-up Hybrid Air Vehicles (HAV) chce od roku 2025 nabízet zákazníkům ekologické létání na krátkou vzdálenost ve vzducholodích.| Zdroj: Hybrid Air Vehicles
  • Britský start-up Hybrid Air Vehicles (HAV) chce od roku 2025 nabízet zákazníkům ekologické létání na krátkou vzdálenost ve vzducholodích.
    Britský start-up Hybrid Air Vehicles (HAV) chce od roku 2025 nabízet zákazníkům ekologické létání na krátkou vzdálenost ve vzducholodích.| Zdroj: Hybrid Air Vehicles
  • Britský start-up Hybrid Air Vehicles (HAV) chce od roku 2025 nabízet zákazníkům ekologické létání na krátkou vzdálenost ve vzducholodích.
    Britský start-up Hybrid Air Vehicles (HAV) chce od roku 2025 nabízet zákazníkům ekologické létání na krátkou vzdálenost ve vzducholodích.| Zdroj: Hybrid Air Vehicles
  • Kromě přepravy turistů mohou sloužit i k transportu zboží či monitorování vojenských cílů.    
    Kromě přepravy turistů mohou sloužit i k transportu zboží či monitorování vojenských cílů.    | Zdroj: Hybrid Air Vehicles
  • HAV by měl zajišťovat spojení například mezi Oslem a Stockholmem, Seattlem a Vancouverem, Liverpoolem a Belfastem nebo Barcelonou a Baleárskými ostrovy. Poslední jmenovanou trasu zvládne Airlander 10 uletět za čtyři a půl hodiny.
    HAV by měl zajišťovat spojení například mezi Oslem a Stockholmem, Seattlem a Vancouverem, Liverpoolem a Belfastem nebo Barcelonou a Baleárskými ostrovy. Poslední jmenovanou trasu zvládne Airlander 10 uletět za čtyři a půl hodiny.| Zdroj: Hybrid Air Vehicles
  • Výroba prototypu Airlanderu 10 nyní stojí 25 milionů liber, asi 741 milionů korun. K dnešnímu dni podstoupil šest testovacích letů, při nichž dosáhl maximální výšky 2100 metrů a rychlosti kolem 90 kilometrů za hodinu.
    Výroba prototypu Airlanderu 10 nyní stojí 25 milionů liber, asi 741 milionů korun. K dnešnímu dni podstoupil šest testovacích letů, při nichž dosáhl maximální výšky 2100 metrů a rychlosti kolem 90 kilometrů za hodinu.| Zdroj: Hybrid Air Vehicles
  • Britský start-up Hybrid Air Vehicles (HAV) chce od roku 2025 nabízet zákazníkům ekologické létání na krátkou vzdálenost ve vzducholodích.
    Britský start-up Hybrid Air Vehicles (HAV) chce od roku 2025 nabízet zákazníkům ekologické létání na krátkou vzdálenost ve vzducholodích.| Zdroj: Hybrid Air Vehicles
  • Britský start-up Hybrid Air Vehicles (HAV) chce od roku 2025 nabízet zákazníkům ekologické létání na krátkou vzdálenost ve vzducholodích.
    Britský start-up Hybrid Air Vehicles (HAV) chce od roku 2025 nabízet zákazníkům ekologické létání na krátkou vzdálenost ve vzducholodích.| Zdroj: Hybrid Air Vehicles
  • Britský start-up Hybrid Air Vehicles (HAV) chce od roku 2025 nabízet zákazníkům ekologické létání na krátkou vzdálenost ve vzducholodích.
    Britský start-up Hybrid Air Vehicles (HAV) chce od roku 2025 nabízet zákazníkům ekologické létání na krátkou vzdálenost ve vzducholodích.| Zdroj: Hybrid Air Vehicles
  • Britský start-up Hybrid Air Vehicles (HAV) chce od roku 2025 nabízet zákazníkům ekologické létání na krátkou vzdálenost ve vzducholodích.
    Britský start-up Hybrid Air Vehicles (HAV) chce od roku 2025 nabízet zákazníkům ekologické létání na krátkou vzdálenost ve vzducholodích.| Zdroj: Hybrid Air Vehicles
  • Zlatou éru vzducholodí ukončila před 84 lety tragická havárie německé lodi Hindenburg.
    Zlatou éru vzducholodí ukončila před 84 lety tragická havárie německé lodi Hindenburg.| Zdroj: profimedia.cz
  • Zlatou éru vzducholodí ukončila před 84 lety tragická havárie německé lodi Hindenburg.
    Zlatou éru vzducholodí ukončila před 84 lety tragická havárie německé lodi Hindenburg.| Zdroj: profimedia.cz
Britský start-up Hybrid Air Vehicles (HAV) chce od roku 2025 nabízet zákazníkům ekologické létání na krátkou vzdálenost ve vzducholodích.
Mezi akcionáře Hybrid Air Vehicles patří i zpěvák skupiny Iron Maiden Bruce Dickinson.
V tuto chvíli je Airlander 10, který najednou pojme až sto cestujících, poháněn hybridním motorem. Za několik let mají stroje HAV přejít na kompletně elektrický pohon a stanou se uhlíkově neutrální úplně.
Výrobce nedávno například podepsala kontrakt se švédskou cestovkou OceanSky Cruises. Ta chce klientům v budoucnu nabízet zážitkové lety ve vzducholodích od HAV přes severní pól, na kterých bude dělat průvodce známý britský polárník Robert Swan. 
Britský start-up Hybrid Air Vehicles (HAV) chce od roku 2025 nabízet zákazníkům ekologické létání na krátkou vzdálenost ve vzducholodích.
Britský start-up Hybrid Air Vehicles (HAV) chce od roku 2025 nabízet zákazníkům ekologické létání na krátkou vzdálenost ve vzducholodích.
Britský start-up Hybrid Air Vehicles (HAV) chce od roku 2025 nabízet zákazníkům ekologické létání na krátkou vzdálenost ve vzducholodích.
Kromě přepravy turistů mohou sloužit i k transportu zboží či monitorování vojenských cílů.    
HAV by měl zajišťovat spojení například mezi Oslem a Stockholmem, Seattlem a Vancouverem, Liverpoolem a Belfastem nebo Barcelonou a Baleárskými ostrovy. Poslední jmenovanou trasu zvládne Airlander 10 uletět za čtyři a půl hodiny.
Výroba prototypu Airlanderu 10 nyní stojí 25 milionů liber, asi 741 milionů korun. K dnešnímu dni podstoupil šest testovacích letů, při nichž dosáhl maximální výšky 2100 metrů a rychlosti kolem 90 kilometrů za hodinu.
Britský start-up Hybrid Air Vehicles (HAV) chce od roku 2025 nabízet zákazníkům ekologické létání na krátkou vzdálenost ve vzducholodích.
Britský start-up Hybrid Air Vehicles (HAV) chce od roku 2025 nabízet zákazníkům ekologické létání na krátkou vzdálenost ve vzducholodích.
Britský start-up Hybrid Air Vehicles (HAV) chce od roku 2025 nabízet zákazníkům ekologické létání na krátkou vzdálenost ve vzducholodích.
Britský start-up Hybrid Air Vehicles (HAV) chce od roku 2025 nabízet zákazníkům ekologické létání na krátkou vzdálenost ve vzducholodích.
Zlatou éru vzducholodí ukončila před 84 lety tragická havárie německé lodi Hindenburg.
Zlatou éru vzducholodí ukončila před 84 lety tragická havárie německé lodi Hindenburg.