Klíčová sloučenina pro diesely AdBlue dochází. Hrozí kolaps dopravy a zásobování

3/10
Zavřít
  • Kontrolka upozorňující řidiče na nedostatek AdBlue v nádrži bude na palubních deskách svítit častěji než dříve.
    Kontrolka upozorňující řidiče na nedostatek AdBlue v nádrži bude na palubních deskách svítit častěji než dříve.| Zdroj: auto.cz
  • Video placeholder
    Elektromobilita: Jaké jsou plány EU a světa?| Zdroj: Videohub
  • Při tankování syntetické močoviny si řidiči výrazně připlatí.
    Při tankování syntetické močoviny si řidiči výrazně připlatí.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Nejvíce zdražení a nedostupnost AdBlue zasáhne nákladní vozy a autobusy. Mohou mít až dvacetkrát vyšší spotřebu syntetické močoviny, než osobní auta.
    Nejvíce zdražení a nedostupnost AdBlue zasáhne nákladní vozy a autobusy. Mohou mít až dvacetkrát vyšší spotřebu syntetické močoviny, než osobní auta.| Zdroj: E15 Michael Tomeš
  • Slovenský chemický závod Duslo je největším producentem AdBlue v Evropě. Tamní vláda zvažuje omezení vývozu vzácné kapaliny.
    Slovenský chemický závod Duslo je největším producentem AdBlue v Evropě. Tamní vláda zvažuje omezení vývozu vzácné kapaliny.| Zdroj: duslo.sk
  • Vladimír Putin utahuje kohoutky dodávek zemního plynu. Evropa se potýká s nedostatkem, jenž se promítl do nedostupnosti aditiva AdBlue.
    Vladimír Putin utahuje kohoutky dodávek zemního plynu. Evropa se potýká s nedostatkem, jenž se promítl do nedostupnosti aditiva AdBlue.| Zdroj: The Putin Interviews
  • Politická hra kolem plynovodu Nord Stream 2 by mohla být jedním z důvodů narůstajících cen zemního plynu.
    Politická hra kolem plynovodu Nord Stream 2 by mohla být jedním z důvodů narůstajících cen zemního plynu.| Zdroj: Petr Horky
  • Průměrné auto spotřebuje jeden litr AdBlue na tisíc kilometrů.
    Průměrné auto spotřebuje jeden litr AdBlue na tisíc kilometrů.| Zdroj: Auto Bild
  • Na plnou nádrž AdBlue ujede průměrný automobil až patnáct tisíc kilometrů.
    Na plnou nádrž AdBlue ujede průměrný automobil až patnáct tisíc kilometrů.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Řidiči se zásobí AdBlue z obav o jeho nedostatek. Bez syntetické močoviny v nádrži auto nenastartuje.
    Řidiči se zásobí AdBlue z obav o jeho nedostatek. Bez syntetické močoviny v nádrži auto nenastartuje.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Kontrolka upozorňující řidiče na nedostatek AdBlue v nádrži bude na palubních deskách svítit častěji než dříve.
Elektromobilita: Jaké jsou plány EU a světa?
Při tankování syntetické močoviny si řidiči výrazně připlatí.
Nejvíce zdražení a nedostupnost AdBlue zasáhne nákladní vozy a autobusy. Mohou mít až dvacetkrát vyšší spotřebu syntetické močoviny, než osobní auta.
Slovenský chemický závod Duslo je největším producentem AdBlue v Evropě. Tamní vláda zvažuje omezení vývozu vzácné kapaliny.
Vladimír Putin utahuje kohoutky dodávek zemního plynu. Evropa se potýká s nedostatkem, jenž se promítl do nedostupnosti aditiva AdBlue.
Politická hra kolem plynovodu Nord Stream 2 by mohla být jedním z důvodů narůstajících cen zemního plynu.
Průměrné auto spotřebuje jeden litr AdBlue na tisíc kilometrů.
Na plnou nádrž AdBlue ujede průměrný automobil až patnáct tisíc kilometrů.
Řidiči se zásobí AdBlue z obav o jeho nedostatek. Bez syntetické močoviny v nádrži auto nenastartuje.