„Zničené“ partnerství. Vyhrocený spor Airbusu a Qatar Airways o popraskaný lak uškodí oběma

4/8
Zavřít
  • Airbus A350 společnosti Qatar Airways.
    Airbus A350 společnosti Qatar Airways.| Zdroj: Reuters
  • Silně narušený lak na letounech Airbus A350 vysloužil výrobci žalobu ze strany Qatar Airways.
    Silně narušený lak na letounech Airbus A350 vysloužil výrobci žalobu ze strany Qatar Airways.| Zdroj: Reuters
  • Qatar Airways žádají vedle opravy letadel i více než 600 milionů dolarů jako odškodné.
    Qatar Airways žádají vedle opravy letadel i více než 600 milionů dolarů jako odškodné.| Zdroj: Reuters
  • Požadovaná suma navíc každý den narůstá.
    Požadovaná suma navíc každý den narůstá.| Zdroj: Reuters
  • Airbus uznal chybu a nabídl opravu letadel, ale platit vysoké odškodné odmítá.
    Airbus uznal chybu a nabídl opravu letadel, ale platit vysoké odškodné odmítá.| Zdroj: Reuters
  • Ve sporu jde mimo jiné o otázku, zda je odlupující se lak pouze kosmetickou vadou, nebo bezpečnostním rizikem.
    Ve sporu jde mimo jiné o otázku, zda je odlupující se lak pouze kosmetickou vadou, nebo bezpečnostním rizikem.| Zdroj: Reuters
  • Qatar Airways spolu s národním leteckým úřadem QCAA tvrdí, že dokud nebude lak opravený, není možné poškozené stroje bezpečně provozovat.
    Qatar Airways spolu s národním leteckým úřadem QCAA tvrdí, že dokud nebude lak opravený, není možné poškozené stroje bezpečně provozovat.| Zdroj: Reuters
  • Naopak Airbus je přesvědčen, že poničený lak provozu letadel bezprostředně nebrání. Jeho postoj sdílí i evropský regulátor EASA.
    Naopak Airbus je přesvědčen, že poničený lak provozu letadel bezprostředně nebrání. Jeho postoj sdílí i evropský regulátor EASA.| Zdroj: Reuters
Airbus A350 společnosti Qatar Airways.
Silně narušený lak na letounech Airbus A350 vysloužil výrobci žalobu ze strany Qatar Airways.
Qatar Airways žádají vedle opravy letadel i více než 600 milionů dolarů jako odškodné.
Požadovaná suma navíc každý den narůstá.
Airbus uznal chybu a nabídl opravu letadel, ale platit vysoké odškodné odmítá.
Ve sporu jde mimo jiné o otázku, zda je odlupující se lak pouze kosmetickou vadou, nebo bezpečnostním rizikem.
Qatar Airways spolu s národním leteckým úřadem QCAA tvrdí, že dokud nebude lak opravený, není možné poškozené stroje bezpečně provozovat.
Naopak Airbus je přesvědčen, že poničený lak provozu letadel bezprostředně nebrání. Jeho postoj sdílí i evropský regulátor EASA.