Ohlušující norské ticho. Roadstory E15 ze země mnoha elektromobilů a nemnoha nabíječek

3/32
Přehled fotografií
Zavřít
  • Po celém parkovišti Volkswagenu jsou zabudované nabíječky na elektromobily.
    Po celém parkovišti Volkswagenu jsou zabudované nabíječky na elektromobily.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Na ulici nás překvapil neznámý čínský elektromobil značky Hongqi. Bývá označován jako čínský Rolls-Royce.
    Na ulici nás překvapil neznámý čínský elektromobil značky Hongqi. Bývá označován jako čínský Rolls-Royce.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Elektrický Mustang Mach-E
    Elektrický Mustang Mach-E| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • V ulicích kromě Tesel stojí několik luxusních elektromobilů, včetně elektrického Porsche Taycan.
    V ulicích kromě Tesel stojí několik luxusních elektromobilů, včetně elektrického Porsche Taycan.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Elektrické Porsche Taycan 4
    Elektrické Porsche Taycan 4| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Pro vyhledání elektrického taxi vozu jsme s kolegyní využily aplikaci Bolt.
    Pro vyhledání elektrického taxi vozu jsme s kolegyní využily aplikaci Bolt.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Taxi Tesla Model 3
    Taxi Tesla Model 3| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Bolt v Norsku opravdu nabízí mnohem více kategorií vozů taxi než například v Česku.
    Bolt v Norsku opravdu nabízí mnohem více kategorií vozů taxi než například v Česku.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Cesta elektrickým taxíkem vychází na stejné peníze jako taxi vůz se spalovacím motorem.
    Cesta elektrickým taxíkem vychází na stejné peníze jako taxi vůz se spalovacím motorem.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Exministr dopravy Jon Georg Dale
    Exministr dopravy Jon Georg Dale| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Jon Georg Dale byl norským ministrem dopravy v letech 2018-2020.
    Jon Georg Dale byl norským ministrem dopravy v letech 2018-2020.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • „Obyvatelé Osla i jiných norských měst jsou zvyklí nabíjet především přes noc ve svých domovech, takže v mnoha případech nabíjení v centru řešit nemusejí,“ řekl norský exministr dopravy Jon Georg Dale
    „Obyvatelé Osla i jiných norských měst jsou zvyklí nabíjet především přes noc ve svých domovech, takže v mnoha případech nabíjení v centru řešit nemusejí,“ řekl norský exministr dopravy Jon Georg Dale| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Lars Lund Godbolt, odborný poradce Norské asociace pro elektromobilitu
    Lars Lund Godbolt, odborný poradce Norské asociace pro elektromobilitu| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • „O hybridy Norové příliš velký zájem nemají. Za poslední rok jejich podíl na trhu klesl z dvaceti procent na sedm,“ říká odborný poradce Norské asociace pro elektromobilitu Lars Lund Godbolt.
    „O hybridy Norové příliš velký zájem nemají. Za poslední rok jejich podíl na trhu klesl z dvaceti procent na sedm,“ říká odborný poradce Norské asociace pro elektromobilitu Lars Lund Godbolt.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Výhled z apartmánu na noční centrum Osla
    Výhled z apartmánu na noční centrum Osla| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Ulice jsou výrazně tišší než například v Česku.
    Ulice jsou výrazně tišší než například v Česku.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Oslo Opera House
    Oslo Opera House| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Na rozdíl od Opery v Sydney, podobající se mořským vlnám, bylo záměrem norských architektů vytvořit budovu, která by připomínala ledovou kru, potápějící se do fjordu.
    Na rozdíl od Opery v Sydney, podobající se mořským vlnám, bylo záměrem norských architektů vytvořit budovu, která by připomínala ledovou kru, potápějící se do fjordu.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Největší parkovací místo v Oslu bylo naprosto zaplněné.
    Největší parkovací místo v Oslu bylo naprosto zaplněné.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Na parkovacím místě s největším počtem takzvaných wallboxů si řidiči elektromobilů počkají na volné místo klidně i dvě hodiny.
    Na parkovacím místě s největším počtem takzvaných wallboxů si řidiči elektromobilů počkají na volné místo klidně i dvě hodiny.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Největší a zároveň nejlevnější parkovací místo v Oslu je v podzemní jeskyni.
    Největší a zároveň nejlevnější parkovací místo v Oslu je v podzemní jeskyni.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Parkoviště u norské pobočky Volkswagenu je plné elektromobilů.
    Parkoviště u norské pobočky Volkswagenu je plné elektromobilů.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • „Loňský rok byl pro automobilku Škoda Auto v Norsku suverénně nejúspěšnější a meziročně naše prodeje vzrostly téměř o 37 procent,“ pochvaluje si mluvčí Škody Auto v Norsku Christine Eiken Winther.
    „Loňský rok byl pro automobilku Škoda Auto v Norsku suverénně nejúspěšnější a meziročně naše prodeje vzrostly téměř o 37 procent,“ pochvaluje si mluvčí Škody Auto v Norsku Christine Eiken Winther.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • U veřejných nabíječek v Oslu neplatíte za nabíjení ale za dobu parkování.
    U veřejných nabíječek v Oslu neplatíte za nabíjení ale za dobu parkování.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Uživatelé elektromobilů se prostě musejí smířit s tím, že za některé veřejné nabíječky sice nezaplatí nic, ale vzhledem k jejich slabému výkonu budou nabíjet velmi dlouho.
    Uživatelé elektromobilů se prostě musejí smířit s tím, že za některé veřejné nabíječky sice nezaplatí nic, ale vzhledem k jejich slabému výkonu budou nabíjet velmi dlouho.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Blízko ulice Hoffsveien buduje česká stavební firma Metrostav přístupový tunel pro budoucí stavbu metra.
    Blízko ulice Hoffsveien buduje česká stavební firma Metrostav přístupový tunel pro budoucí stavbu metra.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Čeští pracovníci firmy Metrostav Norge.
    Čeští pracovníci firmy Metrostav Norge.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Ředitel výroby Metrostavu v Norsku Jiří Šach.
    Ředitel výroby Metrostavu v Norsku Jiří Šach.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Norská flotila elektromobilů firmy Metrostav Norge.
    Norská flotila elektromobilů firmy Metrostav Norge.| Zdroj: archiv E15
  • Metrostav v Norsku využívá celkem šest elektromobilů – dva osobní a čtyři devítimístné vozy.
    Metrostav v Norsku využívá celkem šest elektromobilů – dva osobní a čtyři devítimístné vozy.| Zdroj: archiv E15
  • Metrostav v Norsku využívá celkem šest elektromobilů – dva osobní a čtyři devítimístné vozy.
    Metrostav v Norsku využívá celkem šest elektromobilů – dva osobní a čtyři devítimístné vozy.| Zdroj: archiv e15
  • Parkovací dům v obchodním centru v Oslu byl zcela bez nabíječek.
    Parkovací dům v obchodním centru v Oslu byl zcela bez nabíječek.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
Po celém parkovišti Volkswagenu jsou zabudované nabíječky na elektromobily.
Na ulici nás překvapil neznámý čínský elektromobil značky Hongqi. Bývá označován jako čínský Rolls-Royce.
Elektrický Mustang Mach-E
V ulicích kromě Tesel stojí několik luxusních elektromobilů, včetně elektrického Porsche Taycan.
Elektrické Porsche Taycan 4
Pro vyhledání elektrického taxi vozu jsme s kolegyní využily aplikaci Bolt.
Taxi Tesla Model 3
Bolt v Norsku opravdu nabízí mnohem více kategorií vozů taxi než například v Česku.
Cesta elektrickým taxíkem vychází na stejné peníze jako taxi vůz se spalovacím motorem.
Exministr dopravy Jon Georg Dale
Jon Georg Dale byl norským ministrem dopravy v letech 2018-2020.
„Obyvatelé Osla i jiných norských měst jsou zvyklí nabíjet především přes noc ve svých domovech, takže v mnoha případech nabíjení v centru řešit nemusejí,“ řekl norský exministr dopravy Jon Georg Dale
Lars Lund Godbolt, odborný poradce Norské asociace pro elektromobilitu
„O hybridy Norové příliš velký zájem nemají. Za poslední rok jejich podíl na trhu klesl z dvaceti procent na sedm,“ říká odborný poradce Norské asociace pro elektromobilitu Lars Lund Godbolt.
Výhled z apartmánu na noční centrum Osla
Ulice jsou výrazně tišší než například v Česku.
Oslo Opera House
Na rozdíl od Opery v Sydney, podobající se mořským vlnám, bylo záměrem norských architektů vytvořit budovu, která by připomínala ledovou kru, potápějící se do fjordu.
Největší parkovací místo v Oslu bylo naprosto zaplněné.
Na parkovacím místě s největším počtem takzvaných wallboxů si řidiči elektromobilů počkají na volné místo klidně i dvě hodiny.
Největší a zároveň nejlevnější parkovací místo v Oslu je v podzemní jeskyni.
Parkoviště u norské pobočky Volkswagenu je plné elektromobilů.
„Loňský rok byl pro automobilku Škoda Auto v Norsku suverénně nejúspěšnější a meziročně naše prodeje vzrostly téměř o 37 procent,“ pochvaluje si mluvčí Škody Auto v Norsku Christine Eiken Winther.
U veřejných nabíječek v Oslu neplatíte za nabíjení ale za dobu parkování.
Uživatelé elektromobilů se prostě musejí smířit s tím, že za některé veřejné nabíječky sice nezaplatí nic, ale vzhledem k jejich slabému výkonu budou nabíjet velmi dlouho.
Blízko ulice Hoffsveien buduje česká stavební firma Metrostav přístupový tunel pro budoucí stavbu metra.
Čeští pracovníci firmy Metrostav Norge.
Ředitel výroby Metrostavu v Norsku Jiří Šach.
Norská flotila elektromobilů firmy Metrostav Norge.
Metrostav v Norsku využívá celkem šest elektromobilů – dva osobní a čtyři devítimístné vozy.
Metrostav v Norsku využívá celkem šest elektromobilů – dva osobní a čtyři devítimístné vozy.
Parkovací dům v obchodním centru v Oslu byl zcela bez nabíječek.