Ohlušující norské ticho. Roadstory E15 ze země mnoha elektromobilů a nemnoha nabíječek
4
/
32
Přehled fotografií
Zavřít
Po celém parkovišti Volkswagenu jsou zabudované nabíječky na elektromobily.
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
Na ulici nás překvapil neznámý čínský elektromobil značky Hongqi. Bývá označován jako čínský Rolls-Royce.
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
Elektrický Mustang Mach-E
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
V ulicích kromě Tesel stojí několik luxusních elektromobilů, včetně elektrického Porsche Taycan.
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
Elektrické Porsche Taycan 4
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
Pro vyhledání elektrického taxi vozu jsme s kolegyní využily aplikaci Bolt.
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
Taxi Tesla Model 3
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
Bolt v Norsku opravdu nabízí mnohem více kategorií vozů taxi než například v Česku.
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
Cesta elektrickým taxíkem vychází na stejné peníze jako taxi vůz se spalovacím motorem.
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
Exministr dopravy Jon Georg Dale
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
Jon Georg Dale byl norským ministrem dopravy v letech 2018-2020.
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
„Obyvatelé Osla i jiných norských měst jsou zvyklí nabíjet především přes noc ve svých domovech, takže v mnoha případech nabíjení v centru řešit nemusejí,“ řekl norský exministr dopravy Jon Georg Dale
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
Lars Lund Godbolt, odborný poradce Norské asociace pro elektromobilitu
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
„O hybridy Norové příliš velký zájem nemají. Za poslední rok jejich podíl na trhu klesl z dvaceti procent na sedm,“ říká odborný poradce Norské asociace pro elektromobilitu Lars Lund Godbolt.
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
Výhled z apartmánu na noční centrum Osla
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
Ulice jsou výrazně tišší než například v Česku.
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
Oslo Opera House
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
Na rozdíl od Opery v Sydney, podobající se mořským vlnám, bylo záměrem norských architektů vytvořit budovu, která by připomínala ledovou kru, potápějící se do fjordu.
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
Největší parkovací místo v Oslu bylo naprosto zaplněné.
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
Na parkovacím místě s největším počtem takzvaných wallboxů si řidiči elektromobilů počkají na volné místo klidně i dvě hodiny.
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
Největší a zároveň nejlevnější parkovací místo v Oslu je v podzemní jeskyni.
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
Parkoviště u norské pobočky Volkswagenu je plné elektromobilů.
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
„Loňský rok byl pro automobilku Škoda Auto v Norsku suverénně nejúspěšnější a meziročně naše prodeje vzrostly téměř o 37 procent,“ pochvaluje si mluvčí Škody Auto v Norsku Christine Eiken Winther.
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
U veřejných nabíječek v Oslu neplatíte za nabíjení ale za dobu parkování.
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
Uživatelé elektromobilů se prostě musejí smířit s tím, že za některé veřejné nabíječky sice nezaplatí nic, ale vzhledem k jejich slabému výkonu budou nabíjet velmi dlouho.
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
Blízko ulice Hoffsveien buduje česká stavební firma Metrostav přístupový tunel pro budoucí stavbu metra.
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
Čeští pracovníci firmy Metrostav Norge.
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
Ředitel výroby Metrostavu v Norsku Jiří Šach.
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
Norská flotila elektromobilů firmy Metrostav Norge.
|
Zdroj: archiv E15
Metrostav v Norsku využívá celkem šest elektromobilů – dva osobní a čtyři devítimístné vozy.
|
Zdroj: archiv E15
Metrostav v Norsku využívá celkem šest elektromobilů – dva osobní a čtyři devítimístné vozy.
|
Zdroj: archiv e15
Parkovací dům v obchodním centru v Oslu byl zcela bez nabíječek.
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
Zavřít