Hranaté volanty, dveře bez klik, auta bez zadních oken a samé obrazovky. Kam míří design aut

5/27
Zavřít
  • Polestar 4 bez zadního okna
    Polestar 4 bez zadního okna| Zdroj: foto archiv automobilek
  • Čínský Polestar na snímku nahoře ukazuje spojené zadní svítilny, ale také se snaží rozjet nový trend. Chybí mu totiž zadní okno.
    Čínský Polestar na snímku nahoře ukazuje spojené zadní svítilny, ale také se snaží rozjet nový trend. Chybí mu totiž zadní okno. | Zdroj: foto archiv automobilek
  • Škoda nebyla nikdy známá svým odvážným designem, elektromobil Enyaq (na snímku dole) však v noci dokáže rozsvítit svou masku, podobně jako nová BMW
    Škoda nebyla nikdy známá svým odvážným designem, elektromobil Enyaq (na snímku dole) však v noci dokáže rozsvítit svou masku, podobně jako nová BMW| Zdroj: foto archiv automobilek
  • Minimalizace interiérů je sice naprosto dominantním trendem, ale zároveň už se začíná řidičům trochu zajídat. Dotekové plošky na volantu místo klasických tlačítek nemá rád snad nikdo, a proto se třeba VW už vrací ke klasice. Stejně tak fyzické ovladače klimatizace byly populárnější a už to pochopila i škodovka v nových generacích modelů Kodiaq a Superb.
    Minimalizace interiérů je sice naprosto dominantním trendem, ale zároveň už se začíná řidičům trochu zajídat. Dotekové plošky na volantu místo klasických tlačítek nemá rád snad nikdo, a proto se třeba VW už vrací ke klasice. Stejně tak fyzické ovladače klimatizace byly populárnější a už to pochopila i škodovka v nových generacích modelů Kodiaq a Superb.| Zdroj: foto archiv automobilek
  • Půlvolanty už najdeme i u tak konzervativních značek, jako je Lexus a Toyota. U prémiových vozů se experimentuje i s kamerami místo zrcátek, po Audi a Lexusu už je ale má i Hyundai.
    Půlvolanty už najdeme i u tak konzervativních značek, jako je Lexus a Toyota. U prémiových vozů se experimentuje i s kamerami místo zrcátek, po Audi a Lexusu už je ale má i Hyundai.| Zdroj: foto archiv automobilek
  • Zatímco tvary detailů se radikalizují, druhy karoserií nám ubývají. Tlak na produkci SUV ubírá zákazníkům v Evropě sedany, kombíky, ale také kupé a kabriolety. Na výběr máme sice z odvážnějších tvarů, ale zároveň jsme přišli o dřívější rozmanitost, kdy jeden model mohl mít i pět karosářských verzí.
    Zatímco tvary detailů se radikalizují, druhy karoserií nám ubývají. Tlak na produkci SUV ubírá zákazníkům v Evropě sedany, kombíky, ale také kupé a kabriolety. Na výběr máme sice z odvážnějších tvarů, ale zároveň jsme přišli o dřívější rozmanitost, kdy jeden model mohl mít i pět karosářských verzí.| Zdroj: foto archiv automobilek
  • Výběr na současném světovém trhu je rozmanitý, zejména mezi elektromobily. Zákazník si může pořídit auto jako ze sci-fi filmu nebo retro prcka navazujícího na design z padesátých let.
    Výběr na současném světovém trhu je rozmanitý, zejména mezi elektromobily. Zákazník si může pořídit auto jako ze sci-fi filmu nebo retro prcka navazujícího na design z padesátých let.| Zdroj: foto archiv automobilek
  • Někdy jdou moderní technologie proti designu. Například nutnost radarů si na předcích mnoha vozů vynutila nevzhledné plastové boxy. Toyota GR86 zase kvůli nemožnosti instalovat povinnou hlídající kameru do předního okna musela opustit evropský trh.
    Někdy jdou moderní technologie proti designu. Například nutnost radarů si na předcích mnoha vozů vynutila nevzhledné plastové boxy. Toyota GR86 zase kvůli nemožnosti instalovat povinnou hlídající kameru do předního okna musela opustit evropský trh.| Zdroj: foto archiv automobilek
  • Někdy jdou moderní technologie proti designu. Například nutnost radarů si na předcích mnoha vozů vynutila nevzhledné plastové boxy. Toyota GR86 zase kvůli nemožnosti instalovat povinnou hlídající kameru do předního okna musela opustit evropský trh.
    Někdy jdou moderní technologie proti designu. Například nutnost radarů si na předcích mnoha vozů vynutila nevzhledné plastové boxy. Toyota GR86 zase kvůli nemožnosti instalovat povinnou hlídající kameru do předního okna musela opustit evropský trh.| Zdroj: foto archiv automobilek
  • Někdy jdou moderní technologie proti designu. Například nutnost radarů si na předcích mnoha vozů vynutila nevzhledné plastové boxy. Toyota GR86 zase kvůli nemožnosti instalovat povinnou hlídající kameru do předního okna musela opustit evropský trh.
    Někdy jdou moderní technologie proti designu. Například nutnost radarů si na předcích mnoha vozů vynutila nevzhledné plastové boxy. Toyota GR86 zase kvůli nemožnosti instalovat povinnou hlídající kameru do předního okna musela opustit evropský trh.| Zdroj: foto archiv automobilek
  • Do Evropské unie posedlé bezpečností se asi Cybertruck a jeho kopie s ostrými hranami oficiálně nepodívají, zato Li Mega se svými následníky se zde nejspíš objeví.
    Do Evropské unie posedlé bezpečností se asi Cybertruck a jeho kopie s ostrými hranami oficiálně nepodívají, zato Li Mega se svými následníky se zde nejspíš objeví.| Zdroj: foto archiv automobilek
  • Tesla Cybertruck
    Tesla Cybertruck| Zdroj: foto archiv automobilek
  • Citroën C4X
    Citroën C4X| Zdroj: foto archiv automobilek
  • Citroën C4X
    Citroën C4X| Zdroj: foto archiv automobilek
  • Hyundai
    Hyundai| Zdroj: foto archiv automobilek
  • KIA
    KIA| Zdroj: foto archiv automobilek
  • KIA
    KIA| Zdroj: foto archiv automobilek
  • VOLVO
    VOLVO| Zdroj: foto archiv automobilek
  • BMW
    BMW| Zdroj: foto archiv automobilek
  • BMW
    BMW| Zdroj: foto archiv automobilek
  • FORD
    FORD| Zdroj: foto archiv automobilek
  • FORD
    FORD| Zdroj: foto archiv automobilek
  • Tesla
    Tesla| Zdroj: foto archiv automobilek
  • Avatr 12
    Avatr 12| Zdroj: foto archiv automobilek
  • HYUNDAI
    HYUNDAI| Zdroj: foto archiv automobilek
  • Nový Renault 5
    Nový Renault 5| Zdroj: foto archiv automobilek
  • Nový Renault 5
    Nový Renault 5| Zdroj: foto archiv automobilek
Polestar 4 bez zadního okna
Čínský Polestar na snímku nahoře ukazuje spojené zadní svítilny, ale také se snaží rozjet nový trend. Chybí mu totiž zadní okno.
Škoda nebyla nikdy známá svým odvážným designem, elektromobil Enyaq (na snímku dole) však v noci dokáže rozsvítit svou masku, podobně jako nová BMW
Minimalizace interiérů je sice naprosto dominantním trendem, ale zároveň už se začíná řidičům trochu zajídat. Dotekové plošky na volantu místo klasických tlačítek nemá rád snad nikdo, a proto se třeba VW už vrací ke klasice. Stejně tak fyzické ovladače klimatizace byly populárnější a už to pochopila i škodovka v nových generacích modelů Kodiaq a Superb.
Půlvolanty už najdeme i u tak konzervativních značek, jako je Lexus a Toyota. U prémiových vozů se experimentuje i s kamerami místo zrcátek, po Audi a Lexusu už je ale má i Hyundai.
Zatímco tvary detailů se radikalizují, druhy karoserií nám ubývají. Tlak na produkci SUV ubírá zákazníkům v Evropě sedany, kombíky, ale také kupé a kabriolety. Na výběr máme sice z odvážnějších tvarů, ale zároveň jsme přišli o dřívější rozmanitost, kdy jeden model mohl mít i pět karosářských verzí.
Výběr na současném světovém trhu je rozmanitý, zejména mezi elektromobily. Zákazník si může pořídit auto jako ze sci-fi filmu nebo retro prcka navazujícího na design z padesátých let.
Někdy jdou moderní technologie proti designu. Například nutnost radarů si na předcích mnoha vozů vynutila nevzhledné plastové boxy. Toyota GR86 zase kvůli nemožnosti instalovat povinnou hlídající kameru do předního okna musela opustit evropský trh.
Někdy jdou moderní technologie proti designu. Například nutnost radarů si na předcích mnoha vozů vynutila nevzhledné plastové boxy. Toyota GR86 zase kvůli nemožnosti instalovat povinnou hlídající kameru do předního okna musela opustit evropský trh.
Někdy jdou moderní technologie proti designu. Například nutnost radarů si na předcích mnoha vozů vynutila nevzhledné plastové boxy. Toyota GR86 zase kvůli nemožnosti instalovat povinnou hlídající kameru do předního okna musela opustit evropský trh.
Do Evropské unie posedlé bezpečností se asi Cybertruck a jeho kopie s ostrými hranami oficiálně nepodívají, zato Li Mega se svými následníky se zde nejspíš objeví.
Tesla Cybertruck
Citroën C4X
Citroën C4X
Hyundai
KIA
KIA
VOLVO
BMW
BMW
FORD
FORD
Tesla
Avatr 12
HYUNDAI
Nový Renault 5
Nový Renault 5