Polestar 4 bez zadního okna|
Zdroj: foto archiv automobilek
Čínský Polestar na snímku nahoře ukazuje spojené zadní svítilny, ale také se snaží rozjet nový trend. Chybí mu totiž zadní okno. |
Zdroj: foto archiv automobilek
Škoda nebyla nikdy známá svým odvážným designem, elektromobil Enyaq (na snímku dole) však v noci dokáže rozsvítit svou masku, podobně jako nová BMW|
Zdroj: foto archiv automobilek
Minimalizace interiérů je sice naprosto dominantním trendem, ale zároveň už se začíná řidičům trochu zajídat. Dotekové plošky na volantu místo klasických tlačítek nemá rád snad nikdo, a proto se třeba VW už vrací ke klasice. Stejně tak fyzické ovladače klimatizace byly populárnější a už to pochopila i škodovka v nových generacích modelů Kodiaq a Superb.|
Zdroj: foto archiv automobilek
Půlvolanty už najdeme i u tak konzervativních značek, jako je Lexus a Toyota. U prémiových vozů se experimentuje i s kamerami místo zrcátek, po Audi a Lexusu už je ale má i Hyundai.|
Zdroj: foto archiv automobilek
Zatímco tvary detailů se radikalizují, druhy karoserií nám ubývají. Tlak na produkci SUV ubírá zákazníkům v Evropě sedany, kombíky, ale také kupé a kabriolety. Na výběr máme sice z odvážnějších tvarů, ale zároveň jsme přišli o dřívější rozmanitost, kdy jeden model mohl mít i pět karosářských verzí.|
Zdroj: foto archiv automobilek
Výběr na současném světovém trhu je rozmanitý, zejména mezi elektromobily. Zákazník si může pořídit auto jako ze sci-fi filmu nebo retro prcka navazujícího na design z padesátých let.|
Zdroj: foto archiv automobilek
Někdy jdou moderní technologie proti designu. Například nutnost radarů si na předcích mnoha vozů vynutila nevzhledné plastové boxy. Toyota GR86 zase kvůli nemožnosti instalovat povinnou hlídající kameru do předního okna musela opustit evropský trh.|
Zdroj: foto archiv automobilek
Někdy jdou moderní technologie proti designu. Například nutnost radarů si na předcích mnoha vozů vynutila nevzhledné plastové boxy. Toyota GR86 zase kvůli nemožnosti instalovat povinnou hlídající kameru do předního okna musela opustit evropský trh.|
Zdroj: foto archiv automobilek
Někdy jdou moderní technologie proti designu. Například nutnost radarů si na předcích mnoha vozů vynutila nevzhledné plastové boxy. Toyota GR86 zase kvůli nemožnosti instalovat povinnou hlídající kameru do předního okna musela opustit evropský trh.|
Zdroj: foto archiv automobilek
Do Evropské unie posedlé bezpečností se asi Cybertruck a jeho kopie s ostrými hranami oficiálně nepodívají, zato Li Mega se svými následníky se zde nejspíš objeví.|
Zdroj: foto archiv automobilek