Knedlíkový expres už do Berlína nepojede, České dráhy ho přesadí na domácí tratě. Němci pláčou

1/7
Zavřít
  • Obměna restauračních vozů na Berlinerech souvisí s postupným nasazováním nejmodernějších souprav pro dálkovou dopravu ComfortJet, které v konečném devítivozovém uspořádání disponují i restauračním vozem nové generace. Změna bude postupná a její začátek ČD předpokládají zhruba v polovině roku 2025, dle toho, jak jim budou nové vozy od výrobce dodávány. Restaurační vozy WRmz přesunou na jiné linky, kde budou stačit jejich technické parametry, například maximální rychlost 200 km/h, která je v budoucnu pro úsek Berlín – Hamburk nedostatečná.
    Obměna restauračních vozů na Berlinerech souvisí s postupným nasazováním nejmodernějších souprav pro dálkovou dopravu ComfortJet, které v konečném devítivozovém uspořádání disponují i restauračním vozem nové generace. Změna bude postupná a její začátek ČD předpokládají zhruba v polovině roku 2025, dle toho, jak jim budou nové vozy od výrobce dodávány. Restaurační vozy WRmz přesunou na jiné linky, kde budou stačit jejich technické parametry, například maximální rychlost 200 km/h, která je v budoucnu pro úsek Berlín – Hamburk nedostatečná.| Zdroj: ČD
  • V současné době má ČD ve flotile 10 vozů řady WRmz 815. Nových restauračních vozů ComfortJet je objednáno 20. Nebudou řazeny jen ve vlacích na Berlín, ale všude tam, kde budou jezdit ComfortJety, tedy plánuje se jejich provoz také na Vindobonách do Grazu, případně Villachu, Metropolitanech do Bratislavy a Budapešti. U Berlineru se připravuje prodloužení do Kodaně, nové vlaky proto musí splňovat rychlostní limit 230 km/h nebo například podmínky pro provoz v dlouhých tunelech (Fehmarnbelt, Koralm).
    V současné době má ČD ve flotile 10 vozů řady WRmz 815. Nových restauračních vozů ComfortJet je objednáno 20. Nebudou řazeny jen ve vlacích na Berlín, ale všude tam, kde budou jezdit ComfortJety, tedy plánuje se jejich provoz také na Vindobonách do Grazu, případně Villachu, Metropolitanech do Bratislavy a Budapešti. U Berlineru se připravuje prodloužení do Kodaně, nové vlaky proto musí splňovat rychlostní limit 230 km/h nebo například podmínky pro provoz v dlouhých tunelech (Fehmarnbelt, Koralm).| Zdroj: ČD
  • V nových vlacích nadále restaurační vůz funguje v plném klasickém rozsahu služeb, byť nezaujímá už celou plochu jednoho vozu. V rámci modernizace došlo ke změně v technologii v nových restauračních vozech – klasické sporáky budou nahrazeny moderními konvektomaty od renomovaného českého výrobce Retigo, uvádí ČD.
    V nových vlacích nadále restaurační vůz funguje v plném klasickém rozsahu služeb, byť nezaujímá už celou plochu jednoho vozu. V rámci modernizace došlo ke změně v technologii v nových restauračních vozech – klasické sporáky budou nahrazeny moderními konvektomaty od renomovaného českého výrobce Retigo, uvádí ČD.| Zdroj: ČD
  • V současné době je trendem nabízet občerstvení na místa cestujících. Například služba Service am Platz je servírování jídel na místa cestujících v 1. Třídě, uvádějí ČD. Častěji si odnášejí občerstvení (i teplá jídla) cestující 2. třídy na svá místa, tomu nahrává i uspořádání nových vlaků oproti klasickým vlakům EuroCity. To znamená, že velký restaurační vůz je v ucelených jednotkách typu ComfortJet nebo například railjet nahrazen kombinovaným vozem s kuchyní, restauračním oddílem a klasickým oddílem 1. nebo 2. třídy, stejná koncepce je i v dalších zahraničních vlacích, např. ICE.
    V současné době je trendem nabízet občerstvení na místa cestujících. Například služba Service am Platz je servírování jídel na místa cestujících v 1. Třídě, uvádějí ČD. Častěji si odnášejí občerstvení (i teplá jídla) cestující 2. třídy na svá místa, tomu nahrává i uspořádání nových vlaků oproti klasickým vlakům EuroCity. To znamená, že velký restaurační vůz je v ucelených jednotkách typu ComfortJet nebo například railjet nahrazen kombinovaným vozem s kuchyní, restauračním oddílem a klasickým oddílem 1. nebo 2. třídy, stejná koncepce je i v dalších zahraničních vlacích, např. ICE.| Zdroj: ČD
  • Jelikož se nabídka nebude měnit, počítá se i se zachováním stávajícího rozsahu personálu, tady se s nasazením nových vozů nic měnit nebude.
    Jelikož se nabídka nebude měnit, počítá se i se zachováním stávajícího rozsahu personálu, tady se s nasazením nových vozů nic měnit nebude.| Zdroj: ČD
  • Takto vypadal jídelní vůz v roce 1997
    Takto vypadal jídelní vůz v roce 1997| Zdroj: Profimedia
  • Takto vypadal jídelní vůz v roce 2012.
    Takto vypadal jídelní vůz v roce 2012.| Zdroj: Profimedia
Obměna restauračních vozů na Berlinerech souvisí s postupným nasazováním nejmodernějších souprav pro dálkovou dopravu ComfortJet, které v konečném devítivozovém uspořádání disponují i restauračním vozem nové generace. Změna bude postupná a její začátek ČD předpokládají zhruba v polovině roku 2025, dle toho, jak jim budou nové vozy od výrobce dodávány. Restaurační vozy WRmz přesunou na jiné linky, kde budou stačit jejich technické parametry, například maximální rychlost 200 km/h, která je v budoucnu pro úsek Berlín – Hamburk nedostatečná.
V současné době má ČD ve flotile 10 vozů řady WRmz 815. Nových restauračních vozů ComfortJet je objednáno 20. Nebudou řazeny jen ve vlacích na Berlín, ale všude tam, kde budou jezdit ComfortJety, tedy plánuje se jejich provoz také na Vindobonách do Grazu, případně Villachu, Metropolitanech do Bratislavy a Budapešti. U Berlineru se připravuje prodloužení do Kodaně, nové vlaky proto musí splňovat rychlostní limit 230 km/h nebo například podmínky pro provoz v dlouhých tunelech (Fehmarnbelt, Koralm).
V nových vlacích nadále restaurační vůz funguje v plném klasickém rozsahu služeb, byť nezaujímá už celou plochu jednoho vozu. V rámci modernizace došlo ke změně v technologii v nových restauračních vozech – klasické sporáky budou nahrazeny moderními konvektomaty od renomovaného českého výrobce Retigo, uvádí ČD.
V současné době je trendem nabízet občerstvení na místa cestujících. Například služba Service am Platz je servírování jídel na místa cestujících v 1. Třídě, uvádějí ČD. Častěji si odnášejí občerstvení (i teplá jídla) cestující 2. třídy na svá místa, tomu nahrává i uspořádání nových vlaků oproti klasickým vlakům EuroCity. To znamená, že velký restaurační vůz je v ucelených jednotkách typu ComfortJet nebo například railjet nahrazen kombinovaným vozem s kuchyní, restauračním oddílem a klasickým oddílem 1. nebo 2. třídy, stejná koncepce je i v dalších zahraničních vlacích, např. ICE.
Jelikož se nabídka nebude měnit, počítá se i se zachováním stávajícího rozsahu personálu, tady se s nasazením nových vozů nic měnit nebude.
Takto vypadal jídelní vůz v roce 1997
Takto vypadal jídelní vůz v roce 2012.