Dreamliner je bez závad. Komise posoudí jeho návrat na oblohu

6/14
Zavřít
  • Letoun 787 je prvním novým projektem Boeingu od roku 1995. Dvoumotorový stroj je z velké části z karbonových vláken a dalších kompozitních materiálů místo hliníku. Je tak lehčí a podle výrobce má o 20 procent nižší spotřebu paliva než jiná středně velká letadla. Jeho katalogová cena činí 207 milionů USD (téměř čtyři miliardy korun).
    Letoun 787 je prvním novým projektem Boeingu od roku 1995. Dvoumotorový stroj je z velké části z karbonových vláken a dalších kompozitních materiálů místo hliníku. Je tak lehčí a podle výrobce má o 20 procent nižší spotřebu paliva než jiná středně velká letadla. Jeho katalogová cena činí 207 milionů USD (téměř čtyři miliardy korun).| Zdroj: ctk
  • Boeing 787 Dreamliner (Foto: Profimedia)
    Boeing 787 Dreamliner (Foto: Profimedia)
  • Americký Federální úřad pro letectví (FAA) zastavil provoz všech letadel Boeing 787 Dreamliner, podle něj je vzhledem k nedávným problémům třeba zakročit. K FAA se později přidaly také úřady v Evropě, Japonsku a Indii.
    Americký Federální úřad pro letectví (FAA) zastavil provoz všech letadel Boeing 787 Dreamliner, podle něj je vzhledem k nedávným problémům třeba zakročit. K FAA se později přidaly také úřady v Evropě, Japonsku a Indii.| Zdroj: ctk
  • Boeing 787 Dreamliner (Foto: Profimedia)
    Boeing 787 Dreamliner (Foto: Profimedia)
  • FAA přiměl k rozhodnutí již druhý incident s bateriemi letadla. Úřad uvedl, že před obnovením letů bude muset Boeing prokázat, že baterie jsou bezpečné.
    FAA přiměl k rozhodnutí již druhý incident s bateriemi letadla. Úřad uvedl, že před obnovením letů bude muset Boeing prokázat, že baterie jsou bezpečné.| Zdroj: ctk
  • Boeing 787 Dreamliner (Foto: Profimedia)
    Boeing 787 Dreamliner (Foto: Profimedia)
  • Podle analytiků jde o první podobné opatření vůči letounu vyrobenému v USA od roku 1979, kdy po smrtelné nehodě v Chicagu byly vyřazeny z provozu letadla McDonnell Douglas DC-10.
    Podle analytiků jde o první podobné opatření vůči letounu vyrobenému v USA od roku 1979, kdy po smrtelné nehodě v Chicagu byly vyřazeny z provozu letadla McDonnell Douglas DC-10.| Zdroj: ctk
  • Boeing 787 Dreamliner (Foto: Profimedia)
    Boeing 787 Dreamliner (Foto: Profimedia)
  • Náměstek japonského ministra dopravy Hiroši Kadžijama uvedl, že nebylo stanoveno, na jak dlouho budou letadla vyřazena z provozu. Podobně se vyjádřil i indický úřad pro letectví. Mluvčí Evropské agentury pro leteckou bezpečnost (EASA) oznámila, že se bude řídit pokyny FAA.
    Náměstek japonského ministra dopravy Hiroši Kadžijama uvedl, že nebylo stanoveno, na jak dlouho budou letadla vyřazena z provozu. Podobně se vyjádřil i indický úřad pro letectví. Mluvčí Evropské agentury pro leteckou bezpečnost (EASA) oznámila, že se bude řídit pokyny FAA.| Zdroj: ctk
  • V Evropě jsou jedinou společností, která provozuje Boeing 787, polské aerolinie LOT. Jeden z jejích letounů byl opatřením amerického úřadu uvězněn na letišti v Chicagu, kam odletěl na svém prvním pravidelném letu. Když FFA své rozhodnuté oznámila, byl ještě ve vzduchu s cestujícími. Kvůli zákazu byl také zrušen uvítací ceremoniál na letišti.
    V Evropě jsou jedinou společností, která provozuje Boeing 787, polské aerolinie LOT. Jeden z jejích letounů byl opatřením amerického úřadu uvězněn na letišti v Chicagu, kam odletěl na svém prvním pravidelném letu. Když FFA své rozhodnuté oznámila, byl ještě ve vzduchu s cestujícími. Kvůli zákazu byl také zrušen uvítací ceremoniál na letišti.| Zdroj: ctk
  • Boeing 787 Dreamliner patří k nejmodernějším letadlům současnosti. V poslední době ho však postihla série závad, včetně exploze baterie a následný požár, únik paliva či problémy s elektronikou a prasklým sklem. FAA již proto kvůli tomu nařídil minulý týden komplexní inspekci nových letadel a japonské společnosti ANA a Japan Airlines dočasně zastavily provoz těchto letadel.
    Boeing 787 Dreamliner patří k nejmodernějším letadlům současnosti. V poslední době ho však postihla série závad, včetně exploze baterie a následný požár, únik paliva či problémy s elektronikou a prasklým sklem. FAA již proto kvůli tomu nařídil minulý týden komplexní inspekci nových letadel a japonské společnosti ANA a Japan Airlines dočasně zastavily provoz těchto letadel.| Zdroj: ctk
  • Amatérský snímek pořízený po nouzovém přistání dreamlineru společnosti ANA, po němž pasažéři opouštěli letadlo na nafukovacích skluzavkách
    Amatérský snímek pořízený po nouzovém přistání dreamlineru společnosti ANA, po němž pasažéři opouštěli letadlo na nafukovacích skluzavkách| Zdroj: ctk
  • Japonské aerolinky All Nippon Airways pozastavily provoz všech 17 letadel Boeing 787 Dreamliner, která vlastní, poté, co jeden z těchto strojů musel nouzově přistát na západě Japonska.
    Japonské aerolinky All Nippon Airways pozastavily provoz všech 17 letadel Boeing 787 Dreamliner, která vlastní, poté, co jeden z těchto strojů musel nouzově přistát na západě Japonska.| Zdroj: ctk
  • Ve Spojených státech mají Dreamliner jen United Airlines, které provozují šest těchto strojů. Svá tři letadla zatím vyřadila z provozu i společnost LAN z Chile. Zakázky má Boeing na více než 800 dreamlinerů.
    Ve Spojených státech mají Dreamliner jen United Airlines, které provozují šest těchto strojů. Svá tři letadla zatím vyřadila z provozu i společnost LAN z Chile. Zakázky má Boeing na více než 800 dreamlinerů.| Zdroj: ctk
Letoun 787 je prvním novým projektem Boeingu od roku 1995. Dvoumotorový stroj je z velké části z karbonových vláken a dalších kompozitních materiálů místo hliníku. Je tak lehčí a podle výrobce má o 20 procent nižší spotřebu paliva než jiná středně velká letadla. Jeho katalogová cena činí 207 milionů USD (téměř čtyři miliardy korun).
Boeing 787 Dreamliner (Foto: Profimedia)
Americký Federální úřad pro letectví (FAA) zastavil provoz všech letadel Boeing 787 Dreamliner, podle něj je vzhledem k nedávným problémům třeba zakročit. K FAA se později přidaly také úřady v Evropě, Japonsku a Indii.
Boeing 787 Dreamliner (Foto: Profimedia)
FAA přiměl k rozhodnutí již druhý incident s bateriemi letadla. Úřad uvedl, že před obnovením letů bude muset Boeing prokázat, že baterie jsou bezpečné.
Boeing 787 Dreamliner (Foto: Profimedia)
Podle analytiků jde o první podobné opatření vůči letounu vyrobenému v USA od roku 1979, kdy po smrtelné nehodě v Chicagu byly vyřazeny z provozu letadla McDonnell Douglas DC-10.
Boeing 787 Dreamliner (Foto: Profimedia)
Náměstek japonského ministra dopravy Hiroši Kadžijama uvedl, že nebylo stanoveno, na jak dlouho budou letadla vyřazena z provozu. Podobně se vyjádřil i indický úřad pro letectví. Mluvčí Evropské agentury pro leteckou bezpečnost (EASA) oznámila, že se bude řídit pokyny FAA.
V Evropě jsou jedinou společností, která provozuje Boeing 787, polské aerolinie LOT. Jeden z jejích letounů byl opatřením amerického úřadu uvězněn na letišti v Chicagu, kam odletěl na svém prvním pravidelném letu. Když FFA své rozhodnuté oznámila, byl ještě ve vzduchu s cestujícími. Kvůli zákazu byl také zrušen uvítací ceremoniál na letišti.
Boeing 787 Dreamliner patří k nejmodernějším letadlům současnosti. V poslední době ho však postihla série závad, včetně exploze baterie a následný požár, únik paliva či problémy s elektronikou a prasklým sklem. FAA již proto kvůli tomu nařídil minulý týden komplexní inspekci nových letadel a japonské společnosti ANA a Japan Airlines dočasně zastavily provoz těchto letadel.
Amatérský snímek pořízený po nouzovém přistání dreamlineru společnosti ANA, po němž pasažéři opouštěli letadlo na nafukovacích skluzavkách
Japonské aerolinky All Nippon Airways pozastavily provoz všech 17 letadel Boeing 787 Dreamliner, která vlastní, poté, co jeden z těchto strojů musel nouzově přistát na západě Japonska.
Ve Spojených státech mají Dreamliner jen United Airlines, které provozují šest těchto strojů. Svá tři letadla zatím vyřadila z provozu i společnost LAN z Chile. Zakázky má Boeing na více než 800 dreamlinerů.