Logo magazínu

Na českých silnicích jezdí stále více saabů, i když se už roky téměř nevyrábí

1 / 35
Prohlédnout znovu

Na českých silnicích jezdí stále více saabů, i když se už roky téměř nevyrábí

Saab 99 Turbo měl také neobvykle tvarované disky kol, velké přední směrovky a stěrače světlometů. | Zdeněk Vacek
Nástupcem slavné „devadesátdevítky“ se stal model Saab 900, jehož výroba začala v roce 1978. | Zdeněk Vacek
Karoserie Saabu 99 Turbo se lišila od běžných kombi-kupé předním a zadním spoilerem, pozměněnou maskou chladiče a odlišnou větrací mřížkou na bocích. | Zdeněk Vacek
Šestisetkusová série sportovních vozů Saab 750 GT dostala výkonnější motory, nerezové lišty na bocích a přídavné světlomety. | Zdeněk Vacek
Karoserie Saabu 900 druhé generace měla černé sloupky B a C a nárazníky v barvě karoserie, orámované lesklými lištami a plasty. | Zdeněk Vacek
Zkrácená splývající záď byla zakončena malým spoilerem pod zadním oknem. | Zdeněk Vacek
Na kapotě se objevil nový znak, symbolizující spojení s výrobcem užitkových vozidel Scania (k tomuto spojení došlo už v roce 1967). | Zdeněk Vacek
Zvýšená záď kabrioletu dovolovala umístit složenou střechu tak, aby nevyčnívala z profilu vozu. Přitom pro zavazadla ještě zbylo 285 litrů. | Zdeněk Vacek
Pětidveřový hatchback Saab 900 vycházel z předešlého typu 99 Combi-Coupé, byl ale delší a bezpečnější. | Zdeněk Vacek
Nejvýkonnější verzí Saabu 900 byl model Turbo s přeplňovaným motorem o výkonu 145 koní. | Zdeněk Vacek
Brzy po hatchbacku rozšířil nabídku řady Saab 900 dvoudveřový a čtyřdveřový model se stupňovitou zádí. | Zdeněk Vacek
Model Saab 900 GLE měl bohatší výbavu a poháněl jej dvoulitrový motor se vstřikováním paliva (117 koní). | Zdeněk Vacek
Otevřená verze Saabu 900 si získala velkou oblibu, hlavně ve slunné Kalifornii. | Zdeněk Vacek
Dvoudveřová karoserie kabrioletu vycházela z verze kombi-kupé. Textilní třívrstvá střecha byla ovládaná elektromotory. | Zdeněk Vacek
V roce 1987 dostaly Saaby 900 novou, více skloněnou masku chladiče a "integrované" nárazníky, zasahující do boků. | Zdeněk Vacek
Druhá generace Saabu 900 čerpala ze spolupráce uvnitř koncernu GM a využila podvozkové díly vozů Opel Vectra/Calibra. | Zdeněk Vacek
Saab 9000 byl navržen v rámci projektu Tipo 4 společně s vozy Fiat Croma a Lancia Thema (na obrázku). Všechny tři karoserie navrhl Giorgetto Giugiaro (Italdesign). | Zdeněk Vacek
Modernizovaný sedan Saab 9000 CD byl o 33 mm delší než hatchback. Jeho délka vzrostla na 4794 mm. | Zdeněk Vacek
I při pohledu zezadu zaujal sedan Saab 9000 CD jednoduchými a elegantními tvary. | Zdeněk Vacek
Nástupcem sedanu Saab 9000 CD a novou vlajkovou lodí značky se stal Saab 9-5. Pětidveřový Saab 9000 CS našel pokračování v provedení kombi. | Zdeněk Vacek
Třetím do party projektu Tipo 4 byl Fiat Croma, velký rodinný vůz vyráběný v letech 1985–1996. | Zdeněk Vacek
Svoji spolehlivost prokázaly vozy Saab 9000 Turbo na závodní dráze Talladega v americké Alabamě. Tři vozy tam ujely za 20 dní 100 000 km. | Zdeněk Vacek
Když Fiat v roce 1986 pohltil další italskou automobilku Alfa Romeo, byl projekt Tipo 4 rozšířen o Alfu Romeo 164 s karoserií Pininfarina. | Zdeněk Vacek
Saab 9000 se začal vyrábět v roce 1984 v pětidveřovém provedení se zadním oknem ve splývající zádí, rozděleným sloupky zadního víka na tři díly. | Zdeněk Vacek
Čtyřdveřový sedan Saab 9000 CD z roku 1988 měl proti hatchbacku prodlouženou záď s ostrou hranou víka zavazadlového prostoru. | Zdeněk Vacek
Modernizovaný Saab 9000 CS (1992) dostal novou záď s ostrou odtokovou hranou a velkým jednodílným oknem po jehož stranách byly umístěny výstupní otvory větrání interiéru. | Zdeněk Vacek
Pětidveřový Saab 9000 CSE z roku 1992 měl nízkou zakulacenou příď a brzdové světlo nad zadním oknem. | Zdeněk Vacek
Rebrandovaný Saab 9-3 od skupiny NEVS | Repro Autonews.com
Současnost. Končící éru Saabu reprezentuje třeba sedan model 9-5 | e15
Saab |
Saab |
Nepřehlédnutelné. Vozy se značkou Saab charakterizovaly elegantní proudnicové karoserie. Na snímku je model 62 | E15
První prototyp Saabu sjel z výrobní linky v Trollhättanu letos v září | repro autorevue.cz
Saab 9-4X | Saab
Loudavý Švéd. Saab 9-3 ePower pohání elektromotor o výkonu 135 kW. S nímdosahuje maximální rychlosti jen 150 km/h | saab

Binance čelí obdobě runu na banku a prudkému propadu své kryptoměny

Česká Tesla loni prodala méně aut, ale více vydělala. Každý třetí zákazník kupoval venku

Tlak na ceny bytů je velký. Chystáme fond nájemního bydlení, říká šéf Crestylu Johnson

Novinky v iOS 17: Přepis hlasových zpráv, offline mapy či větší sdílení polohy 

Tchaj-wan udělal lokální startupovou investici. Teď se chystá na Prahu

MAPA: Válka na Ukrajině. Aktuální fronta, počet obětí a další statistiky