Logo magazínu

Na českých silnicích jezdí stále více saabů, i když se už roky téměř nevyrábí

2 / 35
Prohlédnout znovu

Na českých silnicích jezdí stále více saabů, i když se už roky téměř nevyrábí

Saab 99 Turbo měl také neobvykle tvarované disky kol, velké přední směrovky a stěrače světlometů. | Zdeněk Vacek
Nástupcem slavné „devadesátdevítky“ se stal model Saab 900, jehož výroba začala v roce 1978. | Zdeněk Vacek
Karoserie Saabu 99 Turbo se lišila od běžných kombi-kupé předním a zadním spoilerem, pozměněnou maskou chladiče a odlišnou větrací mřížkou na bocích. | Zdeněk Vacek
Šestisetkusová série sportovních vozů Saab 750 GT dostala výkonnější motory, nerezové lišty na bocích a přídavné světlomety. | Zdeněk Vacek
Karoserie Saabu 900 druhé generace měla černé sloupky B a C a nárazníky v barvě karoserie, orámované lesklými lištami a plasty. | Zdeněk Vacek
Zkrácená splývající záď byla zakončena malým spoilerem pod zadním oknem. | Zdeněk Vacek
Na kapotě se objevil nový znak, symbolizující spojení s výrobcem užitkových vozidel Scania (k tomuto spojení došlo už v roce 1967). | Zdeněk Vacek
Zvýšená záď kabrioletu dovolovala umístit složenou střechu tak, aby nevyčnívala z profilu vozu. Přitom pro zavazadla ještě zbylo 285 litrů. | Zdeněk Vacek
Pětidveřový hatchback Saab 900 vycházel z předešlého typu 99 Combi-Coupé, byl ale delší a bezpečnější. | Zdeněk Vacek
Nejvýkonnější verzí Saabu 900 byl model Turbo s přeplňovaným motorem o výkonu 145 koní. | Zdeněk Vacek
Brzy po hatchbacku rozšířil nabídku řady Saab 900 dvoudveřový a čtyřdveřový model se stupňovitou zádí. | Zdeněk Vacek
Model Saab 900 GLE měl bohatší výbavu a poháněl jej dvoulitrový motor se vstřikováním paliva (117 koní). | Zdeněk Vacek
Otevřená verze Saabu 900 si získala velkou oblibu, hlavně ve slunné Kalifornii. | Zdeněk Vacek
Dvoudveřová karoserie kabrioletu vycházela z verze kombi-kupé. Textilní třívrstvá střecha byla ovládaná elektromotory. | Zdeněk Vacek
V roce 1987 dostaly Saaby 900 novou, více skloněnou masku chladiče a "integrované" nárazníky, zasahující do boků. | Zdeněk Vacek
Druhá generace Saabu 900 čerpala ze spolupráce uvnitř koncernu GM a využila podvozkové díly vozů Opel Vectra/Calibra. | Zdeněk Vacek
Saab 9000 byl navržen v rámci projektu Tipo 4 společně s vozy Fiat Croma a Lancia Thema (na obrázku). Všechny tři karoserie navrhl Giorgetto Giugiaro (Italdesign). | Zdeněk Vacek
Modernizovaný sedan Saab 9000 CD byl o 33 mm delší než hatchback. Jeho délka vzrostla na 4794 mm. | Zdeněk Vacek
I při pohledu zezadu zaujal sedan Saab 9000 CD jednoduchými a elegantními tvary. | Zdeněk Vacek
Nástupcem sedanu Saab 9000 CD a novou vlajkovou lodí značky se stal Saab 9-5. Pětidveřový Saab 9000 CS našel pokračování v provedení kombi. | Zdeněk Vacek
Třetím do party projektu Tipo 4 byl Fiat Croma, velký rodinný vůz vyráběný v letech 1985–1996. | Zdeněk Vacek
Svoji spolehlivost prokázaly vozy Saab 9000 Turbo na závodní dráze Talladega v americké Alabamě. Tři vozy tam ujely za 20 dní 100 000 km. | Zdeněk Vacek
Když Fiat v roce 1986 pohltil další italskou automobilku Alfa Romeo, byl projekt Tipo 4 rozšířen o Alfu Romeo 164 s karoserií Pininfarina. | Zdeněk Vacek
Saab 9000 se začal vyrábět v roce 1984 v pětidveřovém provedení se zadním oknem ve splývající zádí, rozděleným sloupky zadního víka na tři díly. | Zdeněk Vacek
Čtyřdveřový sedan Saab 9000 CD z roku 1988 měl proti hatchbacku prodlouženou záď s ostrou hranou víka zavazadlového prostoru. | Zdeněk Vacek
Modernizovaný Saab 9000 CS (1992) dostal novou záď s ostrou odtokovou hranou a velkým jednodílným oknem po jehož stranách byly umístěny výstupní otvory větrání interiéru. | Zdeněk Vacek
Pětidveřový Saab 9000 CSE z roku 1992 měl nízkou zakulacenou příď a brzdové světlo nad zadním oknem. | Zdeněk Vacek
Rebrandovaný Saab 9-3 od skupiny NEVS | Repro Autonews.com
Současnost. Končící éru Saabu reprezentuje třeba sedan model 9-5 | e15
Saab |
Saab |
Nepřehlédnutelné. Vozy se značkou Saab charakterizovaly elegantní proudnicové karoserie. Na snímku je model 62 | E15
První prototyp Saabu sjel z výrobní linky v Trollhättanu letos v září | repro autorevue.cz
Saab 9-4X | Saab
Loudavý Švéd. Saab 9-3 ePower pohání elektromotor o výkonu 135 kW. S nímdosahuje maximální rychlosti jen 150 km/h | saab

Omezení podpory stravování nebo nižší platy. Úřady kritizují konsolidační balíček

Investiční newsletter: Velká sedmička táhne S&P 500, PPF na nákupech, SAB si jde pro 500 milionů

Washington tlačí Evropu k větší kontrole investic do Číny. Německé firmy lobbují za Peking

Hlad po čipech přilákal nového investora. Přerovskou Meoptu kupuje americký fond