Na českých silnicích jezdí stále více saabů, i když se už roky téměř nevyrábí

3/35
Přehled fotografií
Zavřít
  • Saab 99 Turbo měl také neobvykle tvarované disky kol, velké přední směrovky a stěrače světlometů.
    Saab 99 Turbo měl také neobvykle tvarované disky kol, velké přední směrovky a stěrače světlometů.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Nástupcem slavné „devadesátdevítky“ se stal model Saab 900, jehož výroba začala v roce 1978.
    Nástupcem slavné „devadesátdevítky“ se stal model Saab 900, jehož výroba začala v roce 1978.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Karoserie Saabu 99 Turbo se lišila od běžných kombi-kupé předním a zadním spoilerem, pozměněnou maskou chladiče a odlišnou větrací mřížkou na bocích.
    Karoserie Saabu 99 Turbo se lišila od běžných kombi-kupé předním a zadním spoilerem, pozměněnou maskou chladiče a odlišnou větrací mřížkou na bocích.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Šestisetkusová série sportovních vozů Saab 750 GT dostala výkonnější motory, nerezové lišty na bocích a přídavné světlomety.
    Šestisetkusová série sportovních vozů Saab 750 GT dostala výkonnější motory, nerezové lišty na bocích a přídavné světlomety.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Karoserie Saabu 900 druhé generace měla černé sloupky B a C a nárazníky v barvě karoserie, orámované lesklými lištami a plasty.
    Karoserie Saabu 900 druhé generace měla černé sloupky B a C a nárazníky v barvě karoserie, orámované lesklými lištami a plasty.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Zkrácená splývající záď byla zakončena malým spoilerem pod zadním oknem.
    Zkrácená splývající záď byla zakončena malým spoilerem pod zadním oknem.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Na kapotě se objevil nový znak, symbolizující spojení s výrobcem užitkových vozidel Scania (k tomuto spojení došlo už v roce 1967).
    Na kapotě se objevil nový znak, symbolizující spojení s výrobcem užitkových vozidel Scania (k tomuto spojení došlo už v roce 1967).| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Zvýšená záď kabrioletu dovolovala umístit složenou střechu tak, aby nevyčnívala z profilu vozu. Přitom pro zavazadla ještě zbylo 285 litrů.
    Zvýšená záď kabrioletu dovolovala umístit složenou střechu tak, aby nevyčnívala z profilu vozu. Přitom pro zavazadla ještě zbylo 285 litrů.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Pětidveřový hatchback Saab 900 vycházel z předešlého typu 99 Combi-Coupé, byl ale delší a bezpečnější.
    Pětidveřový hatchback Saab 900 vycházel z předešlého typu 99 Combi-Coupé, byl ale delší a bezpečnější.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Nejvýkonnější verzí Saabu 900 byl model Turbo s přeplňovaným motorem o výkonu 145 koní.
    Nejvýkonnější verzí Saabu 900 byl model Turbo s přeplňovaným motorem o výkonu 145 koní.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Brzy po hatchbacku rozšířil nabídku řady Saab 900 dvoudveřový a čtyřdveřový model se stupňovitou zádí.
    Brzy po hatchbacku rozšířil nabídku řady Saab 900 dvoudveřový a čtyřdveřový model se stupňovitou zádí.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Model Saab 900 GLE měl bohatší výbavu a poháněl jej dvoulitrový motor se vstřikováním paliva (117 koní).
    Model Saab 900 GLE měl bohatší výbavu a poháněl jej dvoulitrový motor se vstřikováním paliva (117 koní).| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Otevřená verze Saabu 900 si získala velkou oblibu, hlavně ve slunné Kalifornii.
    Otevřená verze Saabu 900 si získala velkou oblibu, hlavně ve slunné Kalifornii.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Dvoudveřová karoserie kabrioletu vycházela z verze kombi-kupé. Textilní třívrstvá střecha byla ovládaná elektromotory.
    Dvoudveřová karoserie kabrioletu vycházela z verze kombi-kupé. Textilní třívrstvá střecha byla ovládaná elektromotory.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • V roce 1987 dostaly Saaby 900 novou, více skloněnou masku chladiče a "integrované" nárazníky, zasahující do boků.
    V roce 1987 dostaly Saaby 900 novou, více skloněnou masku chladiče a "integrované" nárazníky, zasahující do boků.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Druhá generace Saabu 900 čerpala ze spolupráce uvnitř koncernu GM a využila podvozkové díly vozů Opel Vectra/Calibra.
    Druhá generace Saabu 900 čerpala ze spolupráce uvnitř koncernu GM a využila podvozkové díly vozů Opel Vectra/Calibra.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Saab 9000 byl navržen v rámci projektu Tipo 4 společně s vozy Fiat Croma a Lancia Thema (na obrázku). Všechny tři karoserie navrhl Giorgetto Giugiaro (Italdesign).
    Saab 9000 byl navržen v rámci projektu Tipo 4 společně s vozy Fiat Croma a Lancia Thema (na obrázku). Všechny tři karoserie navrhl Giorgetto Giugiaro (Italdesign).| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Modernizovaný sedan Saab 9000 CD byl o 33 mm delší než hatchback. Jeho délka vzrostla na 4794 mm.
    Modernizovaný sedan Saab 9000 CD byl o 33 mm delší než hatchback. Jeho délka vzrostla na 4794 mm.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • I při pohledu zezadu zaujal sedan Saab 9000 CD jednoduchými a elegantními tvary.
    I při pohledu zezadu zaujal sedan Saab 9000 CD jednoduchými a elegantními tvary.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Nástupcem sedanu Saab 9000 CD a novou vlajkovou lodí značky se stal Saab 9-5. Pětidveřový Saab 9000 CS našel pokračování v provedení kombi.
    Nástupcem sedanu Saab 9000 CD a novou vlajkovou lodí značky se stal Saab 9-5. Pětidveřový Saab 9000 CS našel pokračování v provedení kombi.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Třetím do party projektu Tipo 4 byl Fiat Croma, velký rodinný vůz vyráběný v letech 1985–1996.
    Třetím do party projektu Tipo 4 byl Fiat Croma, velký rodinný vůz vyráběný v letech 1985–1996.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Svoji spolehlivost prokázaly vozy Saab 9000 Turbo na závodní dráze Talladega v americké Alabamě. Tři vozy tam ujely za 20 dní 100 000 km.
    Svoji spolehlivost prokázaly vozy Saab 9000 Turbo na závodní dráze Talladega v americké Alabamě. Tři vozy tam ujely za 20 dní 100 000 km.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Když Fiat v roce 1986 pohltil další italskou automobilku Alfa Romeo, byl projekt Tipo 4 rozšířen o Alfu Romeo 164 s karoserií Pininfarina.
    Když Fiat v roce 1986 pohltil další italskou automobilku Alfa Romeo, byl projekt Tipo 4 rozšířen o Alfu Romeo 164 s karoserií Pininfarina.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Saab 9000 se začal vyrábět v roce 1984 v pětidveřovém provedení se zadním oknem ve splývající zádí, rozděleným sloupky zadního víka na tři díly.
    Saab 9000 se začal vyrábět v roce 1984 v pětidveřovém provedení se zadním oknem ve splývající zádí, rozděleným sloupky zadního víka na tři díly.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Čtyřdveřový sedan Saab 9000 CD z roku 1988 měl proti hatchbacku prodlouženou záď s ostrou hranou víka zavazadlového prostoru.
    Čtyřdveřový sedan Saab 9000 CD z roku 1988 měl proti hatchbacku prodlouženou záď s ostrou hranou víka zavazadlového prostoru.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Modernizovaný Saab 9000 CS (1992) dostal novou záď s ostrou odtokovou hranou a velkým jednodílným oknem po jehož stranách byly umístěny výstupní otvory větrání interiéru.
    Modernizovaný Saab 9000 CS (1992) dostal novou záď s ostrou odtokovou hranou a velkým jednodílným oknem po jehož stranách byly umístěny výstupní otvory větrání interiéru.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Pětidveřový Saab 9000 CSE z roku 1992 měl nízkou zakulacenou příď a brzdové světlo nad zadním oknem.
    Pětidveřový Saab 9000 CSE z roku 1992 měl nízkou zakulacenou příď a brzdové světlo nad zadním oknem.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Rebrandovaný Saab 9-3 od skupiny NEVS
    Rebrandovaný Saab 9-3 od skupiny NEVS| Zdroj: Repro Autonews.com
  • Současnost. Končící éru Saabu reprezentuje třeba sedan model 9-5
    Současnost. Končící éru Saabu reprezentuje třeba sedan model 9-5| Zdroj: e15
  • Saab
    Saab
  • Saab
    Saab
  • Nepřehlédnutelné. Vozy se značkou Saab charakterizovaly elegantní proudnicové karoserie. Na snímku je model 62
    Nepřehlédnutelné. Vozy se značkou Saab charakterizovaly elegantní proudnicové karoserie. Na snímku je model 62| Zdroj: E15
  • První prototyp Saabu sjel z výrobní linky v Trollhättanu  letos v září
    První prototyp Saabu sjel z výrobní linky v Trollhättanu letos v září| Zdroj: repro autorevue.cz
  • Saab 9-4X
    Saab 9-4X| Zdroj: Saab
  • Loudavý Švéd. Saab 9-3 ePower pohání elektromotor o výkonu 135 kW. S nímdosahuje maximální rychlosti jen 150 km/h
    Loudavý Švéd. Saab 9-3 ePower pohání elektromotor o výkonu 135 kW. S nímdosahuje maximální rychlosti jen 150 km/h| Zdroj: saab
Saab 99 Turbo měl také neobvykle tvarované disky kol, velké přední směrovky a stěrače světlometů.
Nástupcem slavné „devadesátdevítky“ se stal model Saab 900, jehož výroba začala v roce 1978.
Karoserie Saabu 99 Turbo se lišila od běžných kombi-kupé předním a zadním spoilerem, pozměněnou maskou chladiče a odlišnou větrací mřížkou na bocích.
Šestisetkusová série sportovních vozů Saab 750 GT dostala výkonnější motory, nerezové lišty na bocích a přídavné světlomety.
Karoserie Saabu 900 druhé generace měla černé sloupky B a C a nárazníky v barvě karoserie, orámované lesklými lištami a plasty.
Zkrácená splývající záď byla zakončena malým spoilerem pod zadním oknem.
Na kapotě se objevil nový znak, symbolizující spojení s výrobcem užitkových vozidel Scania (k tomuto spojení došlo už v roce 1967).
Zvýšená záď kabrioletu dovolovala umístit složenou střechu tak, aby nevyčnívala z profilu vozu. Přitom pro zavazadla ještě zbylo 285 litrů.
Pětidveřový hatchback Saab 900 vycházel z předešlého typu 99 Combi-Coupé, byl ale delší a bezpečnější.
Nejvýkonnější verzí Saabu 900 byl model Turbo s přeplňovaným motorem o výkonu 145 koní.
Brzy po hatchbacku rozšířil nabídku řady Saab 900 dvoudveřový a čtyřdveřový model se stupňovitou zádí.
Model Saab 900 GLE měl bohatší výbavu a poháněl jej dvoulitrový motor se vstřikováním paliva (117 koní).
Otevřená verze Saabu 900 si získala velkou oblibu, hlavně ve slunné Kalifornii.
Dvoudveřová karoserie kabrioletu vycházela z verze kombi-kupé. Textilní třívrstvá střecha byla ovládaná elektromotory.
V roce 1987 dostaly Saaby 900 novou, více skloněnou masku chladiče a "integrované" nárazníky, zasahující do boků.
Druhá generace Saabu 900 čerpala ze spolupráce uvnitř koncernu GM a využila podvozkové díly vozů Opel Vectra/Calibra.
Saab 9000 byl navržen v rámci projektu Tipo 4 společně s vozy Fiat Croma a Lancia Thema (na obrázku). Všechny tři karoserie navrhl Giorgetto Giugiaro (Italdesign).
Modernizovaný sedan Saab 9000 CD byl o 33 mm delší než hatchback. Jeho délka vzrostla na 4794 mm.
I při pohledu zezadu zaujal sedan Saab 9000 CD jednoduchými a elegantními tvary.
Nástupcem sedanu Saab 9000 CD a novou vlajkovou lodí značky se stal Saab 9-5. Pětidveřový Saab 9000 CS našel pokračování v provedení kombi.
Třetím do party projektu Tipo 4 byl Fiat Croma, velký rodinný vůz vyráběný v letech 1985–1996.
Svoji spolehlivost prokázaly vozy Saab 9000 Turbo na závodní dráze Talladega v americké Alabamě. Tři vozy tam ujely za 20 dní 100 000 km.
Když Fiat v roce 1986 pohltil další italskou automobilku Alfa Romeo, byl projekt Tipo 4 rozšířen o Alfu Romeo 164 s karoserií Pininfarina.
Saab 9000 se začal vyrábět v roce 1984 v pětidveřovém provedení se zadním oknem ve splývající zádí, rozděleným sloupky zadního víka na tři díly.
Čtyřdveřový sedan Saab 9000 CD z roku 1988 měl proti hatchbacku prodlouženou záď s ostrou hranou víka zavazadlového prostoru.
Modernizovaný Saab 9000 CS (1992) dostal novou záď s ostrou odtokovou hranou a velkým jednodílným oknem po jehož stranách byly umístěny výstupní otvory větrání interiéru.
Pětidveřový Saab 9000 CSE z roku 1992 měl nízkou zakulacenou příď a brzdové světlo nad zadním oknem.
Rebrandovaný Saab 9-3 od skupiny NEVS
Současnost. Končící éru Saabu reprezentuje třeba sedan model 9-5
Saab
Saab
Nepřehlédnutelné. Vozy se značkou Saab charakterizovaly elegantní proudnicové karoserie. Na snímku je model 62
První prototyp Saabu sjel z výrobní linky v Trollhättanu  letos v září
Saab 9-4X
Loudavý Švéd. Saab 9-3 ePower pohání elektromotor o výkonu 135 kW. S nímdosahuje maximální rychlosti jen 150 km/h