Design francouzských Citroenů šokoval svět. Podívejte se na nejzajímavější modely
3
/
19
Přehled fotografií
Zavřít
...nejvíce však zaujme zboku. Opačně zakloněné zadní sklo se jen tak nevidí.
|
Zdroj: Citroen
Citroën je pověstný tím, že se na silnice nebojí přivést opravdu odvážné tvary. Dokazuje to i dnes, třeba nedávno představeným mini-SUV C3 Aircross. V minulosti však některá auta šokovala více, včetně konceptů.
|
Zdroj: Citroen
Legendární "kachna" v tomto výčtu nemůže chybět. Její design už je dnes natolik známý, že možná nešokuje, ale když v roce 1948 vyjel první sériový kus, podobné byste rozhodně nenašli. Auto pro farmáře s kloboukem a platem vajec v kufru se stalo legendou...
|
Zdroj: Citroen
...a odvážní byli i jeho fanoušci. Britský mechanik Andy Sanders na tomto 2CV strávil šest měsíců, aby jej připodobnil jednomu z portrétů Pabla Picassa - tohle do naše výčtu rozhodně patří.
|
Zdroj: Citroen
Stejný designér, jako v případě 2CV - André Lefebvre - se ve spolupráci se sochařem Flaminiem Bertonim podílel na legendární DS. V roce 1955 na pařížském autosalonu šokovalo a odbornou i laickou veřejnost ve srovnání s hranatými konkurenty nadchnulo.
|
Zdroj: Citroen
Nejen z dnešního pohledu se odvážně jeví model Ami 6, podvozkově spřízněný s 2CV. Designérem tohoto vozu segmentu B byl v roce 1961 také Flaminio Bertoni. V překladu znamená "kamarád" a zepředu má opravdu přátelský výraz...
|
Zdroj: Citroen
Z Ami, byť modernější "osmičky", vychází i kupé M35 z roku 1969. Byl výsledkem spolupráce s NSU na wankelových motorech...
|
Zdroj: Citroen
...nespolehlivost a vysoké výrobní náklady pohonné jednotky s krouživým pohybem pístu však do sériové výroby tyto křivky nepustily.
|
Zdroj: Citroen
Méhari byl užitkovým vozem, sloužil armádě, policii, mohl převážet seno i surfová prkna, coby plážový módní doplněk. Od roku 1968 se vyráběl skoro dvacet let a znát jej můžete i z četnických komedií...
|
Zdroj: Citroen
...s mírnou nadsázkou se dá říci, že vznikl tak, že na 2CV dali jednoduchou karoserii z probarveného plastu, díky čemuž ale vážil jen 525 kg...
|
Zdroj: Citroen
...moderním pokračovatelem je e-Méhari. Tento elektromobil také v dnešní produkci vyčnívá z davu. Jde o přepracované elektrické vozítko zvané Bluesummer, které má na svědomí společnost Bolloré Group. Koupit jej můžete jen na francouzském trhu.
|
Zdroj: Citroen
Velkou odvahou, které ani dnes nemohou někteří přijít na chuť, je sedan vyšší střední třídy C6. Vyrábět se začal v roce 2005 a až do roku 2012 se nezměnil. Nikdy však nesplil prodejní očekávání automobilky...
|
Zdroj: Citroen
...design navazoval na modely XM a především CX. Dodnes platí, že jedni jej nenávidí, ale druzí zbožňují. Dejte nám vědět do komentářů, na jaké straně stojíte vy. Člověka bez vyhraněného názoru na tento vůz jsme ještě nepotkali.
|
Zdroj: Citroen
Do našeho výčtu velice rádi řadíme i zajímavé koncepty. Toto je Prototype C. Už v roce 1955, kdy dvojitý šíp představil DS, zkoumal tehdejší možnosti aerodynamiky - díky kapkovitému tvaru byl maximálně efektivní. Podobně, jako ještě dříve Tatra. Motor měl půllitrový z modelu 2CV.
|
Zdroj: Citroen
Asi největší bizarnost Citroënu pochází z roku 1980. Model Karin měl střechu velkou jako list papíru A3...
|
Zdroj: Citroen
...bohatě prosklený vůz s hnědým lakem měl typické figury značky: přední pohon, hydropneumatické odpružení z CX a zakrytá zadní kola...
|
Zdroj: Citroen
...uvnitř řidič seděl uprostřed, jako v McLarenu F1.
|
Zdroj: Citroen
Design citroënů osmdesátých a devadesátých let do značné míry ovlivnil koncept Zabrus. Kupé 2+2 mělo v roce 1986 na svědomí studio Bertone...
|
Zdroj: Citroen
...nás zaujal především interiér, který by neudělal ostudu ani dnes. Vždyť v přístrojové desce už byl digitální přístrojový štít s LCD displejem a sedadla působila nadčasově.
|
Zdroj: Citroen
Zavřít