Jak na levné a úsporné vozy? Již v Československu vznikalo množství bizarních miniaut, podívejte se

1/5
Zavřít
  • Dovnitř se vstupovalo čelem, podobně jako do BMW Isetta. Přístup k zadním sedadlům vznikl po odklopení sedačky spolujezdce
    Dovnitř se vstupovalo čelem, podobně jako do BMW Isetta. Přístup k zadním sedadlům vznikl po odklopení sedačky spolujezdce| Zdroj: autorevue.cz
  • V padesátých letech se ovšem myšlenkou levného minivozu zabývali i profesionální konstruktéři v renomovaným firmách. Avia zkonstruovala vozítko s kabinou, kterou bylo možno odsouvat, a tak získat prostor pro nastupování. Výkon motoru odvozeného z agregátu Jawa byl 15-16 koní. Kola měla nezávislé zavěšení vpředu i vzadu, motor poháněl zadní nápravu. Karosérie byla samonosná, skořepinová z lehkých slitin. Na délku vozidlo měřilo 3150 milimetrů a hmotnost činila jen něco málo přes 300 kilogramů. S vozítkem bylo možno jen rychlostí až 90 km/hod, spotřeba dosahovala 5,1 litru na sto kilometrů
    V padesátých letech se ovšem myšlenkou levného minivozu zabývali i profesionální konstruktéři v renomovaným firmách. Avia zkonstruovala vozítko s kabinou, kterou bylo možno odsouvat, a tak získat prostor pro nastupování. Výkon motoru odvozeného z agregátu Jawa byl 15-16 koní. Kola měla nezávislé zavěšení vpředu i vzadu, motor poháněl zadní nápravu. Karosérie byla samonosná, skořepinová z lehkých slitin. Na délku vozidlo měřilo 3150 milimetrů a hmotnost činila jen něco málo přes 300 kilogramů. S vozítkem bylo možno jen rychlostí až 90 km/hod, spotřeba dosahovala 5,1 litru na sto kilometrů| Zdroj: autorevue.cz
  • Konstruktér Václav Krejbich přispěl do soutěže několika svými tříkolkami
    Konstruktér Václav Krejbich přispěl do soutěže několika svými tříkolkami| Zdroj: autorevue.cz
  • Hodinář Dýma z Bašy u Frýdku zase vymyslel vůz se systémem naklánění do zatáček
    Hodinář Dýma z Bašy u Frýdku zase vymyslel vůz se systémem naklánění do zatáček| Zdroj: autorevue.cz
  • Po válce dal tuzemský autoklub možnost realizovat nápady i různým amatérským konstruktérům. Například Kurier byla dvoumetráková tříkolka se zadním kolečkem, které bylo původně určeno pro letadlo. Při zkušební jízdě se ovšem převrátila
    Po válce dal tuzemský autoklub možnost realizovat nápady i různým amatérským konstruktérům. Například Kurier byla dvoumetráková tříkolka se zadním kolečkem, které bylo původně určeno pro letadlo. Při zkušební jízdě se ovšem převrátila| Zdroj: autorevue.cz
Dovnitř se vstupovalo čelem, podobně jako do BMW Isetta. Přístup k zadním sedadlům vznikl po odklopení sedačky spolujezdce
V padesátých letech se ovšem myšlenkou levného minivozu zabývali i profesionální konstruktéři v renomovaným firmách. Avia zkonstruovala vozítko s kabinou, kterou bylo možno odsouvat, a tak získat prostor pro nastupování. Výkon motoru odvozeného z agregátu Jawa byl 15-16 koní. Kola měla nezávislé zavěšení vpředu i vzadu, motor poháněl zadní nápravu. Karosérie byla samonosná, skořepinová z lehkých slitin. Na délku vozidlo měřilo 3150 milimetrů a hmotnost činila jen něco málo přes 300 kilogramů. S vozítkem bylo možno jen rychlostí až 90 km/hod, spotřeba dosahovala 5,1 litru na sto kilometrů
Konstruktér Václav Krejbich přispěl do soutěže několika svými tříkolkami
Hodinář Dýma z Bašy u Frýdku zase vymyslel vůz se systémem naklánění do zatáček
Po válce dal tuzemský autoklub možnost realizovat nápady i různým amatérským konstruktérům. Například Kurier byla dvoumetráková tříkolka se zadním kolečkem, které bylo původně určeno pro letadlo. Při zkušební jízdě se ovšem převrátila