Jak na levné a úsporné vozy? Již v Československu vznikalo množství bizarních miniaut, podívejte se
Jak před druhou světovou válkou, tak i po ní, se řada lidí v Československu pokoušela vyvinout levná a úsporná miniauta. Jedna z oficiálních soutěží na nejlepší projekt v této oblasti byla vyhlášena před sedmdesáti lety.
Téměř ve všech evropských zemích, které disponovaly automobilovým průmyslem, se v minulosti objevily více či méně úspěšné projekty lidových vozítek.
Poměrně dobře je znáno, že dnes prémiovou značku BMW ekonomicky zachránilo v padesátých letech původně italské podivné vozítko Isetta.
V České republice se nikdy ve velkých sériích automobil tohoto typu (pokud nepočítáme například pro invalidy určenou tříkolku Velorex) nevyráběl. Nicméně pokusy o proražení na tomto poli zaznamenáváme téměř od počátku automobilového věku i u nás.
Téměř ve všech evropských zemích, které disponovaly automobilovým průmyslem, se v minulosti objevily více či méně úspěšné projekty lidových vozítek.
Poměrně dobře je znáno, že dnes prémiovou značku BMW ekonomicky zachránilo v padesátých letech původně italské podivné vozítko Isetta.
V České republice se nikdy ve velkých sériích automobil tohoto typu (pokud nepočítáme například pro invalidy určenou tříkolku Velorex) nevyráběl.
Nicméně pokusy o proražení na tomto poli zaznamenáváme téměř od počátku automobilového věku i u nás.