Jak na levné a úsporné vozy? Již v Československu vznikalo množství bizarních miniaut, podívejte se
1
/
5
Přehled fotografií
Zavřít
Dovnitř se vstupovalo čelem, podobně jako do BMW Isetta. Přístup k zadním sedadlům vznikl po odklopení sedačky spolujezdce
|
Zdroj: autorevue.cz
V padesátých letech se ovšem myšlenkou levného minivozu zabývali i profesionální konstruktéři v renomovaným firmách. Avia zkonstruovala vozítko s kabinou, kterou bylo možno odsouvat, a tak získat prostor pro nastupování. Výkon motoru odvozeného z agregátu Jawa byl 15-16 koní. Kola měla nezávislé zavěšení vpředu i vzadu, motor poháněl zadní nápravu. Karosérie byla samonosná, skořepinová z lehkých slitin. Na délku vozidlo měřilo 3150 milimetrů a hmotnost činila jen něco málo přes 300 kilogramů. S vozítkem bylo možno jen rychlostí až 90 km/hod, spotřeba dosahovala 5,1 litru na sto kilometrů
|
Zdroj: autorevue.cz
Konstruktér Václav Krejbich přispěl do soutěže několika svými tříkolkami
|
Zdroj: autorevue.cz
Hodinář Dýma z Bašy u Frýdku zase vymyslel vůz se systémem naklánění do zatáček
|
Zdroj: autorevue.cz
Po válce dal tuzemský autoklub možnost realizovat nápady i různým amatérským konstruktérům. Například Kurier byla dvoumetráková tříkolka se zadním kolečkem, které bylo původně určeno pro letadlo. Při zkušební jízdě se ovšem převrátila
|
Zdroj: autorevue.cz
Zavřít