„Vítězství“ ruských konstruktérů: první čistě sovětský automobil Poběda byl nejdřív fiaskem

1/15
Přehled fotografií
Zavřít
  • Poběda se nabízela také jako čtyřmístné polokabrio
    Poběda se nabízela také jako čtyřmístné polokabrio| Zdroj: auto.cz
  • Původní palubní deska byla jednodušší
    Původní palubní deska byla jednodušší| Zdroj: auto.cz
  • Pod kapotou měl být původně i šestiválec, nakonec zůstalo o čtyřválce
    Pod kapotou měl být původně i šestiválec, nakonec zůstalo o čtyřválce| Zdroj: auto.cz
  • Auto pak ale spolehlivě sloužilo třeba jako taxík
    Auto pak ale spolehlivě sloužilo třeba jako taxík| Zdroj: auto.cz
  • Konstruktér Lipgart musel i po náběhu výroby řešit řadu problémů
    Konstruktér Lipgart musel i po náběhu výroby řešit řadu problémů| Zdroj: auto.cz
  • Dlouhý rozvor zajišťoval solidní vnitřní prostor
    Dlouhý rozvor zajišťoval solidní vnitřní prostor| Zdroj: auto.cz
  • Auto bylo poměrně vysoké
    Auto bylo poměrně vysoké| Zdroj: auto.cz
  • Tvar zádi nebyl v té době moc obvyklý
    Tvar zádi nebyl v té době moc obvyklý| Zdroj: auto.cz
  • Poláci ovšem "Varšavu" přeměnili i na pick-up. Definitivně vůz uložili k ledu až v sedmdesátých letech.
    Poláci ovšem "Varšavu" přeměnili i na pick-up. Definitivně vůz uložili k ledu až v sedmdesátých letech.| Zdroj: auto.cz
  • V Sovětském Svazu ho již mezitím nahradill GAZ 21 Volha
    V Sovětském Svazu ho již mezitím nahradill GAZ 21 Volha| Zdroj: auto.cz
  • V Polsku se auto vyrábělo v licenci s označením Warszava
    V Polsku se auto vyrábělo v licenci s označením Warszava| Zdroj: auto.cz
  • Unikátní verzí je Sport z roku 1950
    Unikátní verzí je Sport z roku 1950| Zdroj: auto.cz
  • A s pohonem všech kol
    A s pohonem všech kol| Zdroj: auto.cz
  • Celé označení je GAZ 20 M Poběda
    Celé označení je GAZ 20 M Poběda| Zdroj: auto.cz
  • Tato Poběda vystavená nyní v Technickém muzeu v Brně už pochází z posledních let výroby
    Tato Poběda vystavená nyní v Technickém muzeu v Brně už pochází z posledních let výroby| Zdroj: auto.cz
Poběda se nabízela také jako čtyřmístné polokabrio
Původní palubní deska byla jednodušší
Pod kapotou měl být původně i šestiválec, nakonec zůstalo o čtyřválce
Auto pak ale spolehlivě sloužilo třeba jako taxík
Konstruktér Lipgart musel i po náběhu výroby řešit řadu problémů
Dlouhý rozvor zajišťoval solidní vnitřní prostor
Auto bylo poměrně vysoké
Tvar zádi nebyl v té době moc obvyklý
Poláci ovšem "Varšavu" přeměnili i na pick-up. Definitivně vůz uložili k ledu až v sedmdesátých letech.
V Sovětském Svazu ho již mezitím nahradill GAZ 21 Volha
V Polsku se auto vyrábělo v licenci s označením Warszava
Unikátní verzí je Sport z roku 1950
A s pohonem všech kol
Celé označení je GAZ 20 M Poběda
Tato Poběda vystavená nyní v Technickém muzeu v Brně už pochází z posledních let výroby