„Vítězství“ ruských konstruktérů: první čistě sovětský automobil Poběda byl nejdřív fiaskem
2
/
15
Přehled fotografií
Zavřít
Poběda se nabízela také jako čtyřmístné polokabrio
|
Zdroj: auto.cz
Původní palubní deska byla jednodušší
|
Zdroj: auto.cz
Pod kapotou měl být původně i šestiválec, nakonec zůstalo o čtyřválce
|
Zdroj: auto.cz
Auto pak ale spolehlivě sloužilo třeba jako taxík
|
Zdroj: auto.cz
Konstruktér Lipgart musel i po náběhu výroby řešit řadu problémů
|
Zdroj: auto.cz
Dlouhý rozvor zajišťoval solidní vnitřní prostor
|
Zdroj: auto.cz
Auto bylo poměrně vysoké
|
Zdroj: auto.cz
Tvar zádi nebyl v té době moc obvyklý
|
Zdroj: auto.cz
Poláci ovšem "Varšavu" přeměnili i na pick-up. Definitivně vůz uložili k ledu až v sedmdesátých letech.
|
Zdroj: auto.cz
V Sovětském Svazu ho již mezitím nahradill GAZ 21 Volha
|
Zdroj: auto.cz
V Polsku se auto vyrábělo v licenci s označením Warszava
|
Zdroj: auto.cz
Unikátní verzí je Sport z roku 1950
|
Zdroj: auto.cz
A s pohonem všech kol
|
Zdroj: auto.cz
Celé označení je GAZ 20 M Poběda
|
Zdroj: auto.cz
Tato Poběda vystavená nyní v Technickém muzeu v Brně už pochází z posledních let výroby
|
Zdroj: auto.cz
Zavřít