OBRAZEM: Historie dětských autosedaček. První modely neměly s bezpečností nic společného

3/43
Přehled fotografií
Zavřít
  • Pásy či nějaké jiné zádržné systémy byly tou dobou hudbou budoucnosti.
    Pásy či nějaké jiné zádržné systémy byly tou dobou hudbou budoucnosti.| Zdroj: autorevue.cz
  • V prvních automobilech se bezpečnost cestujících bez ohledu na jejich věk jaksi neřešila. Stačilo, že má auto alespoň brzdy.
    V prvních automobilech se bezpečnost cestujících bez ohledu na jejich věk jaksi neřešila. Stačilo, že má auto alespoň brzdy.| Zdroj: autorevue.cz
  • Tohle je pravděpodobně první pokus dostat dítě v autě pod kontrolu.
    Tohle je pravděpodobně první pokus dostat dítě v autě pod kontrolu.| Zdroj: autorevue.cz
  • První dětské sedačky začala vyrábět firma Bunny Bear Company v roce 1933, pořád ale nešlo o bezpečnost. Úkolem bylo nedovolit dětem motat se po interiéru bez dozoru.
    První dětské sedačky začala vyrábět firma Bunny Bear Company v roce 1933, pořád ale nešlo o bezpečnost. Úkolem bylo nedovolit dětem motat se po interiéru bez dozoru.| Zdroj: autorevue.cz
  • Některé zádržné systémy byly poměrně primitivní. Tohle je ve své podstatě věc připomínající látkovou plenu, která se připevnila k sedadlu pomocí dvou háků.
    Některé zádržné systémy byly poměrně primitivní. Tohle je ve své podstatě věc připomínající látkovou plenu, která se připevnila k sedadlu pomocí dvou háků.| Zdroj: autorevue.cz
  • Děti v prvních autosedačkách nepochybně ocenily slušný výhled...
    Děti v prvních autosedačkách nepochybně ocenily slušný výhled...| Zdroj: autorevue.cz
  • ...o bezpečnosti se ale u doma postavených konstrukcích příliš mluvit nedalo. Raději si ani nepředstavujeme, jak mohla dopadnout případná nehoda.
    ...o bezpečnosti se ale u doma postavených konstrukcích příliš mluvit nedalo. Raději si ani nepředstavujeme, jak mohla dopadnout případná nehoda.| Zdroj: autorevue.cz
  • Důležité bylo zkrátka mít děti pod dozorem...
    Důležité bylo zkrátka mít děti pod dozorem...| Zdroj: autorevue.cz
  • ...anebo dosáhnout toho, aby se batole bezprizorně nemotalo po kabině.
    ...anebo dosáhnout toho, aby se batole bezprizorně nemotalo po kabině.| Zdroj: autorevue.cz
  • Maminky nutně potřebovaly cestovat i s těmi nejmenšími, takže jim někdo vymyslel něco jako kočárek bez kol.
    Maminky nutně potřebovaly cestovat i s těmi nejmenšími, takže jim někdo vymyslel něco jako kočárek bez kol.| Zdroj: autorevue.cz
  • A protože se dítka v sedačce také mohla nudit, některé firmy přidaly volant, klakson či páčku řazení.
    A protože se dítka v sedačce také mohla nudit, některé firmy přidaly volant, klakson či páčku řazení.| Zdroj: autorevue.cz
  • Dlouhé tři dekády se potom v zásadě nic nemenilo.
    Dlouhé tři dekády se potom v zásadě nic nemenilo.| Zdroj: autorevue.cz
  • Autosedačky vypadaly lépe, pořád se ale k sedadlu fixovaly pomocí háků.
    Autosedačky vypadaly lépe, pořád se ale k sedadlu fixovaly pomocí háků.| Zdroj: autorevue.cz
  • Přestože byste v autech prozatím pásy hledali marně, některé dětské sedačky je už měly.
    Přestože byste v autech prozatím pásy hledali marně, některé dětské sedačky je už měly.| Zdroj: autorevue.cz
  • Sklápění opěradel také pomohlo přepravovu těch nejmenších.
    Sklápění opěradel také pomohlo přepravovu těch nejmenších.| Zdroj: autorevue.cz
  • Závěsné lůžko se příliš neuchytilo, ale jako kuriozita poměrně dobře dokumentuje snahu zajistit dětem maximální pohodlí.
    Závěsné lůžko se příliš neuchytilo, ale jako kuriozita poměrně dobře dokumentuje snahu zajistit dětem maximální pohodlí.| Zdroj: autorevue.cz
  • Dětské sedačky nabízely také automobilky. Tato pochází od firmy Austin-Healey a za příplatek se montovala do modelu Sprite, známého pod přezdívkou froqeye, tedy žabí oko.
    Dětské sedačky nabízely také automobilky. Tato pochází od firmy Austin-Healey a za příplatek se montovala do modelu Sprite, známého pod přezdívkou froqeye, tedy žabí oko.| Zdroj: autorevue.cz
  • Sprite se vyrábel od roku 1958 do roku 1961. Příplatková sedačka neměla ani pás, zážitek pro malého spolucestujícího to ale musel být parádní.
    Sprite se vyrábel od roku 1958 do roku 1961. Příplatková sedačka neměla ani pás, zážitek pro malého spolucestujícího to ale musel být parádní.| Zdroj: autorevue.cz
  • První dětskou sedačku si nechal patentovat Leonard Rivkin z Denveru.
    První dětskou sedačku si nechal patentovat Leonard Rivkin z Denveru.| Zdroj: autorevue.cz
  • Jeho produkt byl otočený ve směru jízdy, zatímco souběžně vyvinutá dětská sedačka od Angličana Jeana Amesa byla otočená proti směru jízdy a doplněná o popruhy.
    Jeho produkt byl otočený ve směru jízdy, zatímco souběžně vyvinutá dětská sedačka od Angličana Jeana Amesa byla otočená proti směru jízdy a doplněná o popruhy.| Zdroj: autorevue.cz
  • Profesor Aldman se nechal inspirovat návratovým modulem kosmonautů a jeho sedačku pak v roce 1964 otestovalo Volvo v modelu PV544.
    Profesor Aldman se nechal inspirovat návratovým modulem kosmonautů a jeho sedačku pak v roce 1964 otestovalo Volvo v modelu PV544.| Zdroj: autorevue.cz
  • Přidal se i koncern General Motors, který představil hned několik verzí sedačky Loveseat.
    Přidal se i koncern General Motors, který představil hned několik verzí sedačky Loveseat.| Zdroj: autorevue.cz
  • Pozadu nezůstal ani Ford...
    Pozadu nezůstal ani Ford...| Zdroj: autorevue.cz
  • ...v roce 1968 ukázal světu Tot-Guard.
    ...v roce 1968 ukázal světu Tot-Guard.| Zdroj: autorevue.cz
  • Byla to sedačka ukotvená bezpečnostním pásem automobilu.
    Byla to sedačka ukotvená bezpečnostním pásem automobilu.| Zdroj: autorevue.cz
  • Pak to šlo už hodně rychle, ačkoli tedy hlavně ve Spojených státech.
    Pak to šlo už hodně rychle, ačkoli tedy hlavně ve Spojených státech.| Zdroj: autorevue.cz
  • Objevily se také nové produkty otočené proti směru jízdy.
    Objevily se také nové produkty otočené proti směru jízdy.| Zdroj: autorevue.cz
  • Co všechno bylo k mání, dokumentují reklamy zveřejňované v dobovém tisku. Tato pochází z roku 1969.
    Co všechno bylo k mání, dokumentují reklamy zveřejňované v dobovém tisku. Tato pochází z roku 1969.| Zdroj: autorevue.cz
  • Reklama na dětské sedačky z roku 1971.
    Reklama na dětské sedačky z roku 1971.| Zdroj: autorevue.cz
  • Tou dobou se o bezpečnost dětí v autech začaly zajímat i federální úřady. Objevuje se zákon nařizující použití autosedaček.
    Tou dobou se o bezpečnost dětí v autech začaly zajímat i federální úřady. Objevuje se zákon nařizující použití autosedaček.| Zdroj: autorevue.cz
  • Reklama na dětské sedačky z roku 1975.
    Reklama na dětské sedačky z roku 1975.| Zdroj: autorevue.cz
  • Reklama na dětské sedačky z roku 1976.
    Reklama na dětské sedačky z roku 1976.| Zdroj: autorevue.cz
  • Reklama na dětské sedačky z roku 1978.
    Reklama na dětské sedačky z roku 1978.| Zdroj: autorevue.cz
  • Reklama na dětské sedačky z roku 1978.
    Reklama na dětské sedačky z roku 1978.| Zdroj: autorevue.cz
  • Reklama na dětské sedačky z roku 1979.
    Reklama na dětské sedačky z roku 1979.| Zdroj: autorevue.cz
  • Reklama na dětské sedačky z roku 1979.
    Reklama na dětské sedačky z roku 1979.| Zdroj: autorevue.cz
  • Reklama na dětské sedačky z roku 1980.
    Reklama na dětské sedačky z roku 1980.| Zdroj: autorevue.cz
  • Reklama na dětské sedačky z roku 1980.
    Reklama na dětské sedačky z roku 1980.| Zdroj: autorevue.cz
  • Reklama na dětské sedačky z roku 1980.
    Reklama na dětské sedačky z roku 1980.| Zdroj: autorevue.cz
  • Reklama na dětské sedačky z roku 1981.
    Reklama na dětské sedačky z roku 1981.| Zdroj: autorevue.cz
  • Reklama na dětské sedačky z roku 1984.
    Reklama na dětské sedačky z roku 1984.| Zdroj: autorevue.cz
  • Reklama na dětské sedačky z 80 let.
    Reklama na dětské sedačky z 80 let.| Zdroj: autorevue.cz
  • Kromě autosedaček se v některých autech objevily také obyčejné popruhy. Bylo to velmi jednoduché řešení, přesto účinné, které až o polovinu snižovalo riziko vážného úrazu či smrti.
    Kromě autosedaček se v některých autech objevily také obyčejné popruhy. Bylo to velmi jednoduché řešení, přesto účinné, které až o polovinu snižovalo riziko vážného úrazu či smrti.| Zdroj: autorevue.cz
Pásy či nějaké jiné zádržné systémy byly tou dobou hudbou budoucnosti.
V prvních automobilech se bezpečnost cestujících bez ohledu na jejich věk jaksi neřešila. Stačilo, že má auto alespoň brzdy.
Tohle je pravděpodobně první pokus dostat dítě v autě pod kontrolu.
První dětské sedačky začala vyrábět firma Bunny Bear Company v roce 1933, pořád ale nešlo o bezpečnost. Úkolem bylo nedovolit dětem motat se po interiéru bez dozoru.
Některé zádržné systémy byly poměrně primitivní. Tohle je ve své podstatě věc připomínající látkovou plenu, která se připevnila k sedadlu pomocí dvou háků.
Děti v prvních autosedačkách nepochybně ocenily slušný výhled...
...o bezpečnosti se ale u doma postavených konstrukcích příliš mluvit nedalo. Raději si ani nepředstavujeme, jak mohla dopadnout případná nehoda.
Důležité bylo zkrátka mít děti pod dozorem...
...anebo dosáhnout toho, aby se batole bezprizorně nemotalo po kabině.
Maminky nutně potřebovaly cestovat i s těmi nejmenšími, takže jim někdo vymyslel něco jako kočárek bez kol.
A protože se dítka v sedačce také mohla nudit, některé firmy přidaly volant, klakson či páčku řazení.
Dlouhé tři dekády se potom v zásadě nic nemenilo.
Autosedačky vypadaly lépe, pořád se ale k sedadlu fixovaly pomocí háků.
Přestože byste v autech prozatím pásy hledali marně, některé dětské sedačky je už měly.
Sklápění opěradel také pomohlo přepravovu těch nejmenších.
Závěsné lůžko se příliš neuchytilo, ale jako kuriozita poměrně dobře dokumentuje snahu zajistit dětem maximální pohodlí.
Dětské sedačky nabízely také automobilky. Tato pochází od firmy Austin-Healey a za příplatek se montovala do modelu Sprite, známého pod přezdívkou froqeye, tedy žabí oko.
Sprite se vyrábel od roku 1958 do roku 1961. Příplatková sedačka neměla ani pás, zážitek pro malého spolucestujícího to ale musel být parádní.
První dětskou sedačku si nechal patentovat Leonard Rivkin z Denveru.
Jeho produkt byl otočený ve směru jízdy, zatímco souběžně vyvinutá dětská sedačka od Angličana Jeana Amesa byla otočená proti směru jízdy a doplněná o popruhy.
Profesor Aldman se nechal inspirovat návratovým modulem kosmonautů a jeho sedačku pak v roce 1964 otestovalo Volvo v modelu PV544.
Přidal se i koncern General Motors, který představil hned několik verzí sedačky Loveseat.
Pozadu nezůstal ani Ford...
...v roce 1968 ukázal světu Tot-Guard.
Byla to sedačka ukotvená bezpečnostním pásem automobilu.
Pak to šlo už hodně rychle, ačkoli tedy hlavně ve Spojených státech.
Objevily se také nové produkty otočené proti směru jízdy.
Co všechno bylo k mání, dokumentují reklamy zveřejňované v dobovém tisku. Tato pochází z roku 1969.
Reklama na dětské sedačky z roku 1971.
Tou dobou se o bezpečnost dětí v autech začaly zajímat i federální úřady. Objevuje se zákon nařizující použití autosedaček.
Reklama na dětské sedačky z roku 1975.
Reklama na dětské sedačky z roku 1976.
Reklama na dětské sedačky z roku 1978.
Reklama na dětské sedačky z roku 1978.
Reklama na dětské sedačky z roku 1979.
Reklama na dětské sedačky z roku 1979.
Reklama na dětské sedačky z roku 1980.
Reklama na dětské sedačky z roku 1980.
Reklama na dětské sedačky z roku 1980.
Reklama na dětské sedačky z roku 1981.
Reklama na dětské sedačky z roku 1984.
Reklama na dětské sedačky z 80 let.
Kromě autosedaček se v některých autech objevily také obyčejné popruhy. Bylo to velmi jednoduché řešení, přesto účinné, které až o polovinu snižovalo riziko vážného úrazu či smrti.