Nástupce Škody 1000 MBX pohřbily kritické chyby. Projekt Š 717 T se nikdy nerealizoval
3
/
8
Přehled fotografií
Zavřít
První prototyp s interním označení Š 717 T (odvozený od modernizovaného sedanu s přiděleným kódem Š 713, později Š 717 a 718 TS) byl vyroben těsně před koncem roku 1965 a následující kus s lepší výbavou De Luxe v únoru 1966.
|
Zdroj: autorevue.cz
I z těchto údajů je zřejmé, že novinka, u které opět absentovaly prostřední sloupky, na tom nemůže být po konstrukční stránce o moc lépe, když vznikla v době, kdy AZNP ještě ani zdaleka nemělo vyřešené potíže s tuhostí karoserie Škody MBX.
|
Zdroj: autorevue.cz
Obě auta byla poháněná kapalinou chlazeným čtyřválcem s objemem 1107 cm3, vrtáním 72 mm a zdvihem 68 mm. Atmosférický agregát osazený jedním karburátorem byl schopen vyprodukovat maximální výkon 54 koní při 5000 otáčkách za minutu.
|
Zdroj: autorevue.cz
První vůz lakovaný podle dobových záznamů světle zelenou barvou byl určen ke zkouškám životnosti.
|
Zdroj: autorevue.cz
Jeho záď připomínala starší prototypy modernizovaného sedanu, které měly světla i s espézetkou umístěné ve spodní části zadního čela, zatímco odvětrávací mřížka byla nahoře.
|
Zdroj: autorevue.cz
Druhý vůz byste poznali podle sytější zelené a zádi odpovídající pozdějším produkčním automobilům Škoda 100/110.
|
Zdroj: autorevue.cz
Nepatrně zajímavější služební kariéru měl první tudor, u kterého došlo po nájezdu něco přes 50 tisíc km k poškození spodního ramena předního kola, což v AZNP vyřešili montáží zbrusu nové přední nápravy s kotoučovými brzdami.
|
Zdroj: autorevue.cz
Později tohle auto dostalo motor vybavený dvěma karburátory a získalo dokonce nové označení Š 718, jeho pouť nicméně počátkem roku 1967 ukončila dopravní nehoda. Zkoušky tudorů byly ukončeny na podzim roku 1967, přičemž tou dobou už v plném proudu probíhal vývoj nepřímé náhrady pod označením Š 718 K.
|
Zdroj: autorevue.cz
Zavřít