Zapomenutá a nikdy nerealizovaná Škoda Š 717 T vyplnila místo mezi Škodou 110 R Coupé a modelem 1000 MBX.
Dvoudveřové „embéčko“, které nepochybně znáte pod označením MBX, je mnohými považováno za jednu z nejkrásnějších a nejelegantnějších škodovek všech dob. Také proto se dnes může s odstupem času zdát zvláštní, že v rámci rozsáhlejší modernizace, kdy se tisícovka po pěti letech výroby změnila na Škodu 100/110, nedostal tento pozoruhodný vůz přímého nástupce.
Těch důvodů, proč se tak nestalo, bylo hned několik, a ještě se k nim dostaneme. Každopádně pravdou je, že státní podnik AZNP následníka Škody MBX ve skutečnosti vyvíjel. V polovině šedesátých let vzniklo hned několik zajímavých a obecně jen málo známých prototypů s interním kódovým označením Š 717 T, které naznačovaly, jak by mohla dvoudveřová stovka vypadat. A právě toto je jejich krátký, neslavný a poněkud smutný příběh.
Abychom mohli mít toto vyprávění kompletní a daly se snadněji pochopit pozdější události, musíme se trochu posunout v čase, konkrétně do roku 1960. Na přelomu padesátých a šedesátých let konečně začíná dostávat definitivní podobu zcela nový automobil vedený v továrních záznamech pod zkratkou NOV, tedy „nový osobní vůz“.
Ve vývojových dílnách se staví hned několik různých prototypů, které patří do řady předchozích funkčních vzorků Š 990 a k budoucí Škodě 1000 MB už mají po stylistické stránce velmi blízko. Rozdíl je akorát v tom, že na předních blatnících prozatím nesou jméno Favorit.
Kromě klasické limuzíny se v zadání z roku 1959 počítalo i s dalšími karosářskými verzemi. Součástí celé rodiny nových aut má být rovněž sportovní roadster, čtyřsedadlový kabriolet, kupé, a nakonec provedení s označením Airable, což je ve své podstatě opět sedan, akorát vybavený velkou shrnovací plátěnou střechou.