Wankelův motor na sovětský způsob: Speciální lady používala hlavně tajná služba
5
/
19
Přehled fotografií
Zavřít
Milice a KGB byly hlavním odběratelem výkonnějších modelů Lada, dostali se však i do rukou vybraných osob.
|
Zdroj: AutoRevue.cz
První Lada s rotačním motorem vypadala jako běžný model VAZ 2101
|
Zdroj: AutoRevue.cz
Ve skutečnosti se jednalo o prototyp 21018 s pohonnou jednotkou VAZ 311.
|
Zdroj: AutoRevue.cz
Jednorotorový agregát o výkonu 70 koní byl nespolehlivý, vydržel asi jen 20 tisíc km.
|
Zdroj: AutoRevue.cz
Následující model VAZ 21019 měl dvourotorový agregát VAZ 411 s výkonem zvýšeným na 120 koní.
|
Zdroj: AutoRevue.cz
Civilní varianty vypadaly k nerozeznání od jiných běžných 2101 nebo modernizovaných 21011.
|
Zdroj: AutoRevue.cz
Sovětský Wankel byl kopií agregátu Mazdy, tamní konstruktéři nicméně využili poznatky z rozborky motoru NSU Ro 80.
|
Zdroj: AutoRevue.cz
S ohledem na potřeby sovětských milicí se dá předpokládat, že ne všechny služební vozy byly poháněné motorem RPD.
|
Zdroj: AutoRevue.cz
Wankely se montovaly do služebních automobilů s přídomkem "stíhací" nebo též "pronásledovací".
|
Zdroj: AutoRevue.cz
Dalším modelem v pořadí byl VAZ 21059, který převzal pohonnou jednotku VAZ 411.
|
Zdroj: AutoRevue.cz
Ani tyto modely se od aut běžných občanů navenek nijak nelišily.
|
Zdroj: AutoRevue.cz
Speciální Lady se dokázaly rozjet na 180 km/h, jejich brzdy však byly sériové.
|
Zdroj: AutoRevue.cz
Motory s krouživým pístem se dostaly i do modernizované "nula-sedmičky" a nesly označení VAZ 21079.
|
Zdroj: AutoRevue.cz
Do těchto aut se však montovaly modernizované varianty motoru VAZ 4132.
|
Zdroj: AutoRevue.cz
Ty byly původně určené pro Volhy 24 a následující GAZ 3102.
|
Zdroj: AutoRevue.cz
KGB nicméně raději využívala letité atmosférické osmiválce o objemu 5,5 litru.
|
Zdroj: AutoRevue.cz
Přesto vzniklo několik prototypů s označením GAZ 31028.
|
Zdroj: AutoRevue.cz
Konstruktéři přepracovali Wankel tak, aby mohl pohánět přední kola Samary.
|
Zdroj: AutoRevue.cz
VAZ 415 měl 140 koní, 186 N.m a Lada 2108-91 alias Samara díky němu atakovala hranici 200 km/h.
|
Zdroj: AutoRevue.cz
Zavřít