Prototyp elektrického auta z druhé světové války předběhl dobu, dokázal ujel až sto kilometrů

4/9
Přehled fotografií
Zavřít
  • Lehké, malé autíčko si velice rychle vysloužilo přezdívku L´Œuf (vajíčko) a později tedy oficiálněji L´Œuf Électrique. A není pochyb proč tomu tak bylo.
    Lehké, malé autíčko si velice rychle vysloužilo přezdívku L´Œuf (vajíčko) a později tedy oficiálněji L´Œuf Électrique. A není pochyb proč tomu tak bylo.| Zdroj: cardesignnews.com
  • Tříkolové vozítko se vyznačovalo netradičně kulatým tvarem a oproti tehdejším automobilům na cestách bylo opravdu miniaturní. Dvě kola vepředu a jedno poháněné elektromotorem vzadu.
    Tříkolové vozítko se vyznačovalo netradičně kulatým tvarem a oproti tehdejším automobilům na cestách bylo opravdu miniaturní. Dvě kola vepředu a jedno poháněné elektromotorem vzadu.| Zdroj: cardesignnews.com
  • Celá karoserie byla vytvořena z ručně vyklepaného hliníku a přední části dominovalo rozměrné čelní tvarované okno z plexiskla, které plynule navazovalo na prosklené boční dveře ze stejného materiálu.
    Celá karoserie byla vytvořena z ručně vyklepaného hliníku a přední části dominovalo rozměrné čelní tvarované okno z plexiskla, které plynule navazovalo na prosklené boční dveře ze stejného materiálu.| Zdroj: cardesignnews.com
  • V malém „skleníku“ bylo místa pro dvě osoby a tenké sloupky dále zajišťovaly perfektní výhled z vozu v zorném poli řidiče.
    V malém „skleníku“ bylo místa pro dvě osoby a tenké sloupky dále zajišťovaly perfektní výhled z vozu v zorném poli řidiče.| Zdroj: cardesignnews.com
  • Samotná karoserie vážila pouze 60 kg, s motorem vzrostla hmotnost na 90 kg a po zástavbě baterií v zadní části jste byli na konečných 350 kg.
    Samotná karoserie vážila pouze 60 kg, s motorem vzrostla hmotnost na 90 kg a po zástavbě baterií v zadní části jste byli na konečných 350 kg.| Zdroj: cardesignnews.com
  • Zdroje se v případě přesné specifikace pohonného ústrojí rozcházejí, „elektrické vajíčko“ však mělo zajistit dojezd okolo 100 km a bylo schopné jezdit rychlostí až 70 km/h.
    Zdroje se v případě přesné specifikace pohonného ústrojí rozcházejí, „elektrické vajíčko“ však mělo zajistit dojezd okolo 100 km a bylo schopné jezdit rychlostí až 70 km/h.| Zdroj: cardesignnews.com
  • Po smrti francouzského tvůrce Paula Arzense bylo „vajíčko“ předáno do péče muzea Cité de l´Automobile v Mulhouse, kde vůz prošel renovací a stal se součástí expozice.
    Po smrti francouzského tvůrce Paula Arzense bylo „vajíčko“ předáno do péče muzea Cité de l´Automobile v Mulhouse, kde vůz prošel renovací a stal se součástí expozice.| Zdroj: cardesignnews.com
  • Zatímco se tedy očekává rozmach městských elektromobilů v nadcházejících letech, návštěvnici muzea se mohou podívat, jak taková představa vypadala před 77 lety.
    Zatímco se tedy očekává rozmach městských elektromobilů v nadcházejících letech, návštěvnici muzea se mohou podívat, jak taková představa vypadala před 77 lety.| Zdroj: cardesignnews.com
  • L´Œuf Électrique
    L´Œuf Électrique| Zdroj: cardesignnews.com
Lehké, malé autíčko si velice rychle vysloužilo přezdívku L´Œuf (vajíčko) a později tedy oficiálněji L´Œuf Électrique. A není pochyb proč tomu tak bylo.
Tříkolové vozítko se vyznačovalo netradičně kulatým tvarem a oproti tehdejším automobilům na cestách bylo opravdu miniaturní. Dvě kola vepředu a jedno poháněné elektromotorem vzadu.
Celá karoserie byla vytvořena z ručně vyklepaného hliníku a přední části dominovalo rozměrné čelní tvarované okno z plexiskla, které plynule navazovalo na prosklené boční dveře ze stejného materiálu.
V malém „skleníku“ bylo místa pro dvě osoby a tenké sloupky dále zajišťovaly perfektní výhled z vozu v zorném poli řidiče.
Samotná karoserie vážila pouze 60 kg, s motorem vzrostla hmotnost na 90 kg a po zástavbě baterií v zadní části jste byli na konečných 350 kg.
Zdroje se v případě přesné specifikace pohonného ústrojí rozcházejí, „elektrické vajíčko“ však mělo zajistit dojezd okolo 100 km a bylo schopné jezdit rychlostí až 70 km/h.
Po smrti francouzského tvůrce Paula Arzense bylo „vajíčko“ předáno do péče muzea Cité de l´Automobile v Mulhouse, kde vůz prošel renovací a stal se součástí expozice.
Zatímco se tedy očekává rozmach městských elektromobilů v nadcházejících letech, návštěvnici muzea se mohou podívat, jak taková představa vypadala před 77 lety.
L´Œuf Électrique