Prototyp elektrického auta z druhé světové války předběhl dobu, dokázal ujel až sto kilometrů
5
/
9
Přehled fotografií
Zavřít
Lehké, malé autíčko si velice rychle vysloužilo přezdívku L´Œuf (vajíčko) a později tedy oficiálněji L´Œuf Électrique. A není pochyb proč tomu tak bylo.
|
Zdroj: cardesignnews.com
Tříkolové vozítko se vyznačovalo netradičně kulatým tvarem a oproti tehdejším automobilům na cestách bylo opravdu miniaturní. Dvě kola vepředu a jedno poháněné elektromotorem vzadu.
|
Zdroj: cardesignnews.com
Celá karoserie byla vytvořena z ručně vyklepaného hliníku a přední části dominovalo rozměrné čelní tvarované okno z plexiskla, které plynule navazovalo na prosklené boční dveře ze stejného materiálu.
|
Zdroj: cardesignnews.com
V malém „skleníku“ bylo místa pro dvě osoby a tenké sloupky dále zajišťovaly perfektní výhled z vozu v zorném poli řidiče.
|
Zdroj: cardesignnews.com
Samotná karoserie vážila pouze 60 kg, s motorem vzrostla hmotnost na 90 kg a po zástavbě baterií v zadní části jste byli na konečných 350 kg.
|
Zdroj: cardesignnews.com
Zdroje se v případě přesné specifikace pohonného ústrojí rozcházejí, „elektrické vajíčko“ však mělo zajistit dojezd okolo 100 km a bylo schopné jezdit rychlostí až 70 km/h.
|
Zdroj: cardesignnews.com
Po smrti francouzského tvůrce Paula Arzense bylo „vajíčko“ předáno do péče muzea Cité de l´Automobile v Mulhouse, kde vůz prošel renovací a stal se součástí expozice.
|
Zdroj: cardesignnews.com
Zatímco se tedy očekává rozmach městských elektromobilů v nadcházejících letech, návštěvnici muzea se mohou podívat, jak taková představa vypadala před 77 lety.
|
Zdroj: cardesignnews.com
L´Œuf Électrique
|
Zdroj: cardesignnews.com
Zavřít