Mikroauto, které zvládlo až 240 kilometrů za hodinu. Tango T600 vlastnil i George Clooney

3/16
Zavřít
  • Máme tady scénář, který byste mohli použít u řady dalších zprvu ambiciózních, následně nenaplněných představ.
    Máme tady scénář, který byste mohli použít u řady dalších zprvu ambiciózních, následně nenaplněných představ.| Zdroj: mad4wheels.com
  • Automobilku Commuter Cars založila v americkém městečku Spokane ve Washingtonu rodinná dvojka otce Ricka Woodburyho a jeho syna Bryana.
    Automobilku Commuter Cars založila v americkém městečku Spokane ve Washingtonu rodinná dvojka otce Ricka Woodburyho a jeho syna Bryana.| Zdroj: mad4wheels.com
  • Myšlenka jejich prvního modelu? Netradičně úzký, městský elektromobil se schopnostmi sportovního vozu.
    Myšlenka jejich prvního modelu? Netradičně úzký, městský elektromobil se schopnostmi sportovního vozu.| Zdroj: mad4wheels.com
  • Na délku mělo auto pouhých 2570 mm, na šířku měřilo jen 990 mm a bylo v tomto ohledu málem poloviční než normálně prťavý Smart.
    Na délku mělo auto pouhých 2570 mm, na šířku měřilo jen 990 mm a bylo v tomto ohledu málem poloviční než normálně prťavý Smart.| Zdroj: mad4wheels.com
  • Dovnitř klaustrofobického interiéru se přitom vešli dva cestující za sebe. Další bezpečnostní fakt? Auto bylo vybaveno skořepinovými sedačkami a jeho konstrukce byla v podstatě vestavěným ochranným trubkovým rámem.
    Dovnitř klaustrofobického interiéru se přitom vešli dva cestující za sebe. Další bezpečnostní fakt? Auto bylo vybaveno skořepinovými sedačkami a jeho konstrukce byla v podstatě vestavěným ochranným trubkovým rámem.| Zdroj: mad4wheels.com
  • Tady mimochodem přichází první teorie o bezpečnosti Tanga, kterou propagovalo tvrzení, že „čím menší auto, tím menší šance, že s ním něco trefíte“.
    Tady mimochodem přichází první teorie o bezpečnosti Tanga, kterou propagovalo tvrzení, že „čím menší auto, tím menší šance, že s ním něco trefíte“.| Zdroj: mad4wheels.com
  • Pohotovostní hmotnost mrňavého Tanga T600 čítala zavalitých 1360 kg. Pro hospodské srovnání, i dnešní Škoda Octavia Combi má nižší pohotovostní hmotnost s řidičem na palubě.
    Pohotovostní hmotnost mrňavého Tanga T600 čítala zavalitých 1360 kg. Pro hospodské srovnání, i dnešní Škoda Octavia Combi má nižší pohotovostní hmotnost s řidičem na palubě.| Zdroj: mad4wheels.com
  • Těžké baterie zajišťovaly extrémně nízké těžiště, které mělo pneumatiky držet pevně na zemi.
    Těžké baterie zajišťovaly extrémně nízké těžiště, které mělo pneumatiky držet pevně na zemi.| Zdroj: mad4wheels.com
  • K možnému kutálení těsné, uzavřené klece nakonec nemělo v případě nehody ani dojít. Jistým bezpečnostním prvkem Tanga byste totiž mohli nazvat i jeho bateriový modul tvořící podlahu vozu.
    K možnému kutálení těsné, uzavřené klece nakonec nemělo v případě nehody ani dojít. Jistým bezpečnostním prvkem Tanga byste totiž mohli nazvat i jeho bateriový modul tvořící podlahu vozu.| Zdroj: mad4wheels.com
  • Rám dokonce splňoval atestaci mezinárodní automobilové federace FIA.
    Rám dokonce splňoval atestaci mezinárodní automobilové federace FIA.| Zdroj: mad4wheels.com
  • Po vytvoření prototypu v roce 2002, dlouhém testování a budování marketingu bylo jasné, že produkční verze mikroauta označeného jako Tango T600 vyrazí na trh začátkem roku 2005.
    Po vytvoření prototypu v roce 2002, dlouhém testování a budování marketingu bylo jasné, že produkční verze mikroauta označeného jako Tango T600 vyrazí na trh začátkem roku 2005.| Zdroj: mad4wheels.com
  • Dle některých zdrojů mělo z plánované produkce vzniknout maximálně 20 vozů. Zda si ovšem našly majitele, není jasné. Propagaci Tanga nakonec nepomohl ani George Clooney, který si vozítko jako jeden z prvních zákazníků koupil.
    Dle některých zdrojů mělo z plánované produkce vzniknout maximálně 20 vozů. Zda si ovšem našly majitele, není jasné. Propagaci Tanga nakonec nepomohl ani George Clooney, který si vozítko jako jeden z prvních zákazníků koupil.| Zdroj: mad4wheels.com
  • Firma měla v plánu později nabízet i základní verze v cenové hladině okolo 20 tisíc dolarů. K jejich vzniku ale nakonec nikdy nedošlo.
    Firma měla v plánu později nabízet i základní verze v cenové hladině okolo 20 tisíc dolarů. K jejich vzniku ale nakonec nikdy nedošlo.| Zdroj: mad4wheels.com
  • Ročně mělo vzniknout 100 vozů, přičemž zprvu vyrobené kusy nejvybavenější verze T600 měly přijít na cenovku 108.000 dolarů, tedy v přepočtu s tehdejším kurzem asi 2,5 milionu korun.
    Ročně mělo vzniknout 100 vozů, přičemž zprvu vyrobené kusy nejvybavenější verze T600 měly přijít na cenovku 108.000 dolarů, tedy v přepočtu s tehdejším kurzem asi 2,5 milionu korun.| Zdroj: mad4wheels.com
  • Tohle „řiditelné“ těžítko tak dokázalo vystřelit z nuly na 100 km/h za přibližně 3,2 vteřiny a dosáhnout maximální rychlosti 240 km/h.
    Tohle „řiditelné“ těžítko tak dokázalo vystřelit z nuly na 100 km/h za přibližně 3,2 vteřiny a dosáhnout maximální rychlosti 240 km/h.| Zdroj: mad4wheels.com
  • Dvojice stejnosměrných elektromotorů vzadu nabídla strašidelně vypadající hodnoty kombinovaného výkonu 592 kW (805 koní) a točivého momentu 1400 N.m.
    Dvojice stejnosměrných elektromotorů vzadu nabídla strašidelně vypadající hodnoty kombinovaného výkonu 592 kW (805 koní) a točivého momentu 1400 N.m.| Zdroj: mad4wheels.com
Máme tady scénář, který byste mohli použít u řady dalších zprvu ambiciózních, následně nenaplněných představ.
Automobilku Commuter Cars založila v americkém městečku Spokane ve Washingtonu rodinná dvojka otce Ricka Woodburyho a jeho syna Bryana.
Myšlenka jejich prvního modelu? Netradičně úzký, městský elektromobil se schopnostmi sportovního vozu.
Na délku mělo auto pouhých 2570 mm, na šířku měřilo jen 990 mm a bylo v tomto ohledu málem poloviční než normálně prťavý Smart.
Dovnitř klaustrofobického interiéru se přitom vešli dva cestující za sebe. Další bezpečnostní fakt? Auto bylo vybaveno skořepinovými sedačkami a jeho konstrukce byla v podstatě vestavěným ochranným trubkovým rámem.
Tady mimochodem přichází první teorie o bezpečnosti Tanga, kterou propagovalo tvrzení, že „čím menší auto, tím menší šance, že s ním něco trefíte“.
Pohotovostní hmotnost mrňavého Tanga T600 čítala zavalitých 1360 kg. Pro hospodské srovnání, i dnešní Škoda Octavia Combi má nižší pohotovostní hmotnost s řidičem na palubě.
Těžké baterie zajišťovaly extrémně nízké těžiště, které mělo pneumatiky držet pevně na zemi.
K možnému kutálení těsné, uzavřené klece nakonec nemělo v případě nehody ani dojít. Jistým bezpečnostním prvkem Tanga byste totiž mohli nazvat i jeho bateriový modul tvořící podlahu vozu.
Rám dokonce splňoval atestaci mezinárodní automobilové federace FIA.
Po vytvoření prototypu v roce 2002, dlouhém testování a budování marketingu bylo jasné, že produkční verze mikroauta označeného jako Tango T600 vyrazí na trh začátkem roku 2005.
Dle některých zdrojů mělo z plánované produkce vzniknout maximálně 20 vozů. Zda si ovšem našly majitele, není jasné. Propagaci Tanga nakonec nepomohl ani George Clooney, který si vozítko jako jeden z prvních zákazníků koupil.
Firma měla v plánu později nabízet i základní verze v cenové hladině okolo 20 tisíc dolarů. K jejich vzniku ale nakonec nikdy nedošlo.
Ročně mělo vzniknout 100 vozů, přičemž zprvu vyrobené kusy nejvybavenější verze T600 měly přijít na cenovku 108.000 dolarů, tedy v přepočtu s tehdejším kurzem asi 2,5 milionu korun.
Tohle „řiditelné“ těžítko tak dokázalo vystřelit z nuly na 100 km/h za přibližně 3,2 vteřiny a dosáhnout maximální rychlosti 240 km/h.
Dvojice stejnosměrných elektromotorů vzadu nabídla strašidelně vypadající hodnoty kombinovaného výkonu 592 kW (805 koní) a točivého momentu 1400 N.m.