Mikroauto, které zvládlo až 240 kilometrů za hodinu. Tango T600 vlastnil i George Clooney
7
/
16
Přehled fotografií
Zavřít
Máme tady scénář, který byste mohli použít u řady dalších zprvu ambiciózních, následně nenaplněných představ.
|
Zdroj: mad4wheels.com
Automobilku Commuter Cars založila v americkém městečku Spokane ve Washingtonu rodinná dvojka otce Ricka Woodburyho a jeho syna Bryana.
|
Zdroj: mad4wheels.com
Myšlenka jejich prvního modelu? Netradičně úzký, městský elektromobil se schopnostmi sportovního vozu.
|
Zdroj: mad4wheels.com
Na délku mělo auto pouhých 2570 mm, na šířku měřilo jen 990 mm a bylo v tomto ohledu málem poloviční než normálně prťavý Smart.
|
Zdroj: mad4wheels.com
Dovnitř klaustrofobického interiéru se přitom vešli dva cestující za sebe. Další bezpečnostní fakt? Auto bylo vybaveno skořepinovými sedačkami a jeho konstrukce byla v podstatě vestavěným ochranným trubkovým rámem.
|
Zdroj: mad4wheels.com
Tady mimochodem přichází první teorie o bezpečnosti Tanga, kterou propagovalo tvrzení, že „čím menší auto, tím menší šance, že s ním něco trefíte“.
|
Zdroj: mad4wheels.com
Pohotovostní hmotnost mrňavého Tanga T600 čítala zavalitých 1360 kg. Pro hospodské srovnání, i dnešní Škoda Octavia Combi má nižší pohotovostní hmotnost s řidičem na palubě.
|
Zdroj: mad4wheels.com
Těžké baterie zajišťovaly extrémně nízké těžiště, které mělo pneumatiky držet pevně na zemi.
|
Zdroj: mad4wheels.com
K možnému kutálení těsné, uzavřené klece nakonec nemělo v případě nehody ani dojít. Jistým bezpečnostním prvkem Tanga byste totiž mohli nazvat i jeho bateriový modul tvořící podlahu vozu.
|
Zdroj: mad4wheels.com
Rám dokonce splňoval atestaci mezinárodní automobilové federace FIA.
|
Zdroj: mad4wheels.com
Po vytvoření prototypu v roce 2002, dlouhém testování a budování marketingu bylo jasné, že produkční verze mikroauta označeného jako Tango T600 vyrazí na trh začátkem roku 2005.
|
Zdroj: mad4wheels.com
Dle některých zdrojů mělo z plánované produkce vzniknout maximálně 20 vozů. Zda si ovšem našly majitele, není jasné. Propagaci Tanga nakonec nepomohl ani George Clooney, který si vozítko jako jeden z prvních zákazníků koupil.
|
Zdroj: mad4wheels.com
Firma měla v plánu později nabízet i základní verze v cenové hladině okolo 20 tisíc dolarů. K jejich vzniku ale nakonec nikdy nedošlo.
|
Zdroj: mad4wheels.com
Ročně mělo vzniknout 100 vozů, přičemž zprvu vyrobené kusy nejvybavenější verze T600 měly přijít na cenovku 108.000 dolarů, tedy v přepočtu s tehdejším kurzem asi 2,5 milionu korun.
|
Zdroj: mad4wheels.com
Tohle „řiditelné“ těžítko tak dokázalo vystřelit z nuly na 100 km/h za přibližně 3,2 vteřiny a dosáhnout maximální rychlosti 240 km/h.
|
Zdroj: mad4wheels.com
Dvojice stejnosměrných elektromotorů vzadu nabídla strašidelně vypadající hodnoty kombinovaného výkonu 592 kW (805 koní) a točivého momentu 1400 N.m.
|
Zdroj: mad4wheels.com
Zavřít