Falešných uživatelských recenzí rychle přibývá. Nakupují podle nich miliony zákazníků
3
/
4
Přehled fotografií
Zavřít
Podle České obchodní inspekce i hlasů z trhu přibývá falešných „uživatelských“ recenzí, podle kterých se mnoho zákazníků rozhoduje, například kde koupí další várku roušek, novou elektroniku, nebo od které restaurace si nechá dovézt oběd. A to v Česku i v ve světě.
|
Zdroj: Profimedia
Podíl „nespolehlivých“ recenzí na americkém Amazonu, největším světovém e-shopu, vystoupal meziročně ze 36 na 42 procent. Na zjištění monitorovací služby Fakespot, jenž analyzovala 720 milionů recenzí na Amazonu mezi březnem a zářím, upozornila agentura Bloomberg.
|
Zdroj: Reuters
Na srovnávači cen Heureka.cz letos meziročně přibylo všech recenzí o pětinu. „S tím vzrostl i počet odhalených falešných recenzí,“ říká mluvčí Heureky Adéla Berková.
|
Zdroj: Fugu, interier graphic design
Před podvodníky varuje též prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáš Prouza. „Recenze hrají při rozhodování spotřebitelů stále větší roli a v současné době, kdy je řada lidí přinucena poprvé v životě nakupovat on-line, je riziko falešných, nebo zavádějících recenzí, dvojnásobné,“ říká.
|
Zdroj: Michaela Szkanderová
Zavřít