Falešných uživatelských recenzí rychle přibývá. Nakupují podle nich miliony zákazníků

Podle České obchodní inspekce i hlasů z trhu přibývá falešných „uživatelských“ recenzí, podle kterých se mnoho zákazníků rozhoduje, například kde koupí další várku roušek, novou elektroniku, nebo od které restaurace si nechá dovézt oběd. A to v Česku i v ve světě.

Podle České obchodní inspekce i hlasů z trhu přibývá falešných „uživatelských“ recenzí, podle kterých se mnoho zákazníků rozhoduje, například kde koupí další várku roušek, novou elektroniku, nebo od které restaurace si nechá dovézt oběd. A to v Česku i v ve světě. Zdroj: Profimedia

Podíl „nespolehlivých“ recenzí na americkém Amazonu, největším světovém e-shopu, vystoupal meziročně ze 36 na 42 procent. Na zjištění monitorovací služby Fakespot, jenž analyzovala 720 milionů recenzí na Amazonu mezi březnem a zářím, upozornila agentura Bloomberg.
Na srovnávači cen Heureka.cz letos meziročně přibylo všech recenzí o pětinu. „S tím vzrostl i počet odhalených falešných recenzí,“ říká mluvčí Heureky Adéla Berková.
Před podvodníky varuje též prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáš Prouza. „Recenze hrají při rozhodování spotřebitelů stále větší roli a v současné době, kdy je řada lidí přinucena poprvé v životě nakupovat on-line, je riziko falešných, nebo zavádějících recenzí, dvojnásobné,“ říká.
4
Fotogalerie

Koronavirová pandemie rapidně zvýšila poptávku po nákupech on-line. Příležitost e-shopů vydělat balík, navíc v době blížících se Vánoc, nebyla nikdy větší. S tím ale také podle České obchodní inspekce i hlasů z trhu přibývá falešných „uživatelských“ recenzí, podle kterých se mnoho zákazníků rozhoduje, například kde koupí další várku roušek, novou elektroniku nebo od které restaurace si nechá dovézt oběd. A to v Česku i ve světě.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!