Falešných uživatelských recenzí rychle přibývá. Nakupují podle nich miliony zákazníků

5/4
Zavřít
  • Podle České obchodní inspekce i hlasů z trhu přibývá falešných „uživatelských“ recenzí, podle kterých se mnoho zákazníků rozhoduje, například kde koupí další várku roušek, novou elektroniku, nebo od které restaurace si nechá dovézt oběd. A to v Česku i v ve světě.
    Podle České obchodní inspekce i hlasů z trhu přibývá falešných „uživatelských“ recenzí, podle kterých se mnoho zákazníků rozhoduje, například kde koupí další várku roušek, novou elektroniku, nebo od které restaurace si nechá dovézt oběd. A to v Česku i v ve světě.| Zdroj: Profimedia
  • Podíl „nespolehlivých“ recenzí na americkém Amazonu, největším světovém e-shopu, vystoupal meziročně ze 36 na 42 procent. Na zjištění monitorovací služby Fakespot, jenž analyzovala 720 milionů recenzí na Amazonu mezi březnem a zářím, upozornila agentura Bloomberg.
    Podíl „nespolehlivých“ recenzí na americkém Amazonu, největším světovém e-shopu, vystoupal meziročně ze 36 na 42 procent. Na zjištění monitorovací služby Fakespot, jenž analyzovala 720 milionů recenzí na Amazonu mezi březnem a zářím, upozornila agentura Bloomberg.| Zdroj: Reuters
  • Na srovnávači cen Heureka.cz letos meziročně přibylo všech recenzí o pětinu. „S tím vzrostl i počet odhalených falešných recenzí,“ říká mluvčí Heureky Adéla Berková.
    Na srovnávači cen Heureka.cz letos meziročně přibylo všech recenzí o pětinu. „S tím vzrostl i počet odhalených falešných recenzí,“ říká mluvčí Heureky Adéla Berková.| Zdroj: Fugu, interier graphic design
  • Před podvodníky varuje též prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáš Prouza. „Recenze hrají při rozhodování spotřebitelů stále větší roli a v současné době, kdy je řada lidí přinucena poprvé v životě nakupovat on-line, je riziko falešných, nebo zavádějících recenzí, dvojnásobné,“ říká.
    Před podvodníky varuje též prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáš Prouza. „Recenze hrají při rozhodování spotřebitelů stále větší roli a v současné době, kdy je řada lidí přinucena poprvé v životě nakupovat on-line, je riziko falešných, nebo zavádějících recenzí, dvojnásobné,“ říká.| Zdroj: Michaela Szkanderová
Podle České obchodní inspekce i hlasů z trhu přibývá falešných „uživatelských“ recenzí, podle kterých se mnoho zákazníků rozhoduje, například kde koupí další várku roušek, novou elektroniku, nebo od které restaurace si nechá dovézt oběd. A to v Česku i v ve světě.
Podíl „nespolehlivých“ recenzí na americkém Amazonu, největším světovém e-shopu, vystoupal meziročně ze 36 na 42 procent. Na zjištění monitorovací služby Fakespot, jenž analyzovala 720 milionů recenzí na Amazonu mezi březnem a zářím, upozornila agentura Bloomberg.
Na srovnávači cen Heureka.cz letos meziročně přibylo všech recenzí o pětinu. „S tím vzrostl i počet odhalených falešných recenzí,“ říká mluvčí Heureky Adéla Berková.
Před podvodníky varuje též prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáš Prouza. „Recenze hrají při rozhodování spotřebitelů stále větší roli a v současné době, kdy je řada lidí přinucena poprvé v životě nakupovat on-line, je riziko falešných, nebo zavádějících recenzí, dvojnásobné,“ říká.