Volvo slaví, první vůz sjel z výrobní linky před devadesáti lety

4/32
Přehled fotografií
Zavřít
  • Logem značky Volvo se hned od začátku stala chemická značka železa, tedy kruh se šipkou umístěnou v diagonále.
    Logem značky Volvo se hned od začátku stala chemická značka železa, tedy kruh se šipkou umístěnou v diagonále.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Nástupcem modelu ÖV4 se stala od roku 1929 série PV 650 (PV znamenalo PersonVagn, tedy osobní vůz), zahrnující i toto kupé.
    Nástupcem modelu ÖV4 se stala od roku 1929 série PV 650 (PV znamenalo PersonVagn, tedy osobní vůz), zahrnující i toto kupé.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Od roku 1930 se vyráběl vylepšený model PV 652 s upraveným interiérem a hydraulickými brzdami. Pohon zajišťoval řadový šestiválec.
    Od roku 1930 se vyráběl vylepšený model PV 652 s upraveným interiérem a hydraulickými brzdami. Pohon zajišťoval řadový šestiválec.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Levnější šestimístné typy PV51 až 56 se vyráběly od roku 1936 až do konce druhé světové války.
    Levnější šestimístné typy PV51 až 56 se vyráběly od roku 1936 až do konce druhé světové války.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Luxusní limuzíny PV60 s karoserií v americkém stylu se představily už v roce 1944, ale do výroby se dostaly až po válce.
    Luxusní limuzíny PV60 s karoserií v americkém stylu se představily už v roce 1944, ale do výroby se dostaly až po válce.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Dvoudveřový model PV444 měl samonosnou celokovovou karoserii se splývající zádí a dělené čelní a zadní okno.
    Dvoudveřový model PV444 měl samonosnou celokovovou karoserii se splývající zádí a dělené čelní a zadní okno.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • S Volvem 1800S se ještě dnes můžeme setkat na silnici. Tohoto krasavce jsem objevil na statku poblíž švýcarské Basileje.
    S Volvem 1800S se ještě dnes můžeme setkat na silnici. Tohoto krasavce jsem objevil na statku poblíž švýcarské Basileje.| Zdroj: Karel Haas
  • V roce 1970 dostalo sportovní Volvo motor se vstřikováním paliva a označení se změnilo na 1800E.
    V roce 1970 dostalo sportovní Volvo motor se vstřikováním paliva a označení se změnilo na 1800E.| Zdroj: Karel Haas
  • Luxusní model Volvo 164 s třílitrovým řadovým šestiválcem měl delší příď, odlišnou masku chladiče a luxusní interiér s koženým čalouněním a dřevem obloženou přístrojovou deskou.
    Luxusní model Volvo 164 s třílitrovým řadovým šestiválcem měl delší příď, odlišnou masku chladiče a luxusní interiér s koženým čalouněním a dřevem obloženou přístrojovou deskou.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Nahoru vyklápěné zadní okno usnadňovalo přístup k velkému zavazadlovému prostoru.
    Nahoru vyklápěné zadní okno usnadňovalo přístup k velkému zavazadlovému prostoru.| Zdroj: Karel Haas
  • Boční lišty u modelu 1800ES už nesledovaly prolis, směřující ke klikám dveří.
    Boční lišty u modelu 1800ES už nesledovaly prolis, směřující ke klikám dveří.| Zdroj: Karel Haas
  • Sportovní kupé Volvo P1800 se postavilo na startovní čáru před padesáti lety.
    Sportovní kupé Volvo P1800 se postavilo na startovní čáru před padesáti lety.| Zdroj: Karel Haas
  • Prvním sportovním vozem v historii značky Volvo byl dvoumístný roadster Volvo P1900 Sport s trubkovým rámem a laminátovou karoserií.
    Prvním sportovním vozem v historii značky Volvo byl dvoumístný roadster Volvo P1900 Sport s trubkovým rámem a laminátovou karoserií.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Volvo P122 se úspěšně dováželo i do Spojených států. V roce 1963 otevřelo Volvo svoji první montovnu na americkém kontinentu v kanadském Halifaxu.
    Volvo P122 se úspěšně dováželo i do Spojených států. V roce 1963 otevřelo Volvo svoji první montovnu na americkém kontinentu v kanadském Halifaxu.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Po převzetí nizozemské firmy DAF dodávalo Volvo typ 66, což byl mírně přepracovaný DAF 66 s karoserií navrženou Michelottim.
    Po převzetí nizozemské firmy DAF dodávalo Volvo typ 66, což byl mírně přepracovaný DAF 66 s karoserií navrženou Michelottim.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • V roce 1977 byla řada 260 doplněna o dvoudveřové kupé Volvo 262 C s karoserií navrženou v italské karosárně Bertone.
    V roce 1977 byla řada 260 doplněna o dvoudveřové kupé Volvo 262 C s karoserií navrženou v italské karosárně Bertone.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Volvo 360 mělo čtyřdveřovou karoserii se stupňovitou zádí.
    Volvo 360 mělo čtyřdveřovou karoserii se stupňovitou zádí.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Volvo 760 byl vůz vyšší střední třídy a jeho hranatá karoserie poskytovala pohodlné svezení. Dodával se také s benzinovým a naftovým turbomotorem.
    Volvo 760 byl vůz vyšší střední třídy a jeho hranatá karoserie poskytovala pohodlné svezení. Dodával se také s benzinovým a naftovým turbomotorem.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Řada Volvo 142/144/145 měla hranatou karoserii s širokou maskou chladiče, do které byly vkomponovány kruhové světlomety.
    Řada Volvo 142/144/145 měla hranatou karoserii s širokou maskou chladiče, do které byly vkomponovány kruhové světlomety.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Volvo 460 bylo tříprostorovou verzí pětidveřového hatchbacku Volvo 440. Řada 440/460 se vyráběla v Nizozemsku a používala motory vyvinuté ve spolupráci s Renaultem.
    Volvo 460 bylo tříprostorovou verzí pětidveřového hatchbacku Volvo 440. Řada 440/460 se vyráběla v Nizozemsku a používala motory vyvinuté ve spolupráci s Renaultem.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Volvo 850 mělo vpředu napříč uložený pětiválec pohánějící přední kola.
    Volvo 850 mělo vpředu napříč uložený pětiválec pohánějící přední kola.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Výkonnější dvoudveřové Volvo 242 GT se odlišovalo spoilerem pod předním nárazníkem a přídavnými světlomety v masce chladiče.
    Výkonnější dvoudveřové Volvo 242 GT se odlišovalo spoilerem pod předním nárazníkem a přídavnými světlomety v masce chladiče.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Řada S40/V40 s pohonem předních kol se vyráběla v nizozemské továrně NedCar v Bornu na společné lince s Mitsubishi Carisma.
    Řada S40/V40 s pohonem předních kol se vyráběla v nizozemské továrně NedCar v Bornu na společné lince s Mitsubishi Carisma.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Tímhle automobilem celá historie Volva série 700 začíná.
    Tímhle automobilem celá historie Volva série 700 začíná.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Závody s vlakem  tu už byly kdysi. Ne, Volvo 760 Turbo si netrouflo závodit s vysokorychlostními supravami typu TGV, šlo jen o reklamní snímek. Ale působivý.
    Závody s vlakem tu už byly kdysi. Ne, Volvo 760 Turbo si netrouflo závodit s vysokorychlostními supravami typu TGV, šlo jen o reklamní snímek. Ale působivý.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Volvo 245 Transfer Taxi (1979-1981) dopravovalo pasažéry na letiště.
    Volvo 245 Transfer Taxi (1979-1981) dopravovalo pasažéry na letiště.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Volvo 265 GLE (1981).
    Volvo 265 GLE (1981).| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Volva 240 Turbo řádila v mistrovství Evropy. Granfranco Brancatelli s Thomasem Lindströmem se stali šampiony starého kontinentu v roce 1985.
    Volva 240 Turbo řádila v mistrovství Evropy. Granfranco Brancatelli s Thomasem Lindströmem se stali šampiony starého kontinentu v roce 1985.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Druhá generace kombi V70 byla poprvé uvedená jako samostatná typová řada. Tvary vozu nezapřely příbuznost se sedanem S80.
    Druhá generace kombi V70 byla poprvé uvedená jako samostatná typová řada. Tvary vozu nezapřely příbuznost se sedanem S80.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Volvo 1800ES mělo vzadu velké prosklené víko a zvětšená koncová světla.
    Volvo 1800ES mělo vzadu velké prosklené víko a zvětšená koncová světla.| Zdroj: Karel Haas
  • Volvo XC90 D5 Inscription
    Volvo XC90 D5 Inscription| Zdroj: David Rajdl
  • Volvo S90 D5 AWD
    Volvo S90 D5 AWD| Zdroj: Petr Homolka
Logem značky Volvo se hned od začátku stala chemická značka železa, tedy kruh se šipkou umístěnou v diagonále.
Nástupcem modelu ÖV4 se stala od roku 1929 série PV 650 (PV znamenalo PersonVagn, tedy osobní vůz), zahrnující i toto kupé.
Od roku 1930 se vyráběl vylepšený model PV 652 s upraveným interiérem a hydraulickými brzdami. Pohon zajišťoval řadový šestiválec.
Levnější šestimístné typy PV51 až 56 se vyráběly od roku 1936 až do konce druhé světové války.
Luxusní limuzíny PV60 s karoserií v americkém stylu se představily už v roce 1944, ale do výroby se dostaly až po válce.
Dvoudveřový model PV444 měl samonosnou celokovovou karoserii se splývající zádí a dělené čelní a zadní okno.
S Volvem 1800S se ještě dnes můžeme setkat na silnici. Tohoto krasavce jsem objevil na statku poblíž švýcarské Basileje.
V roce 1970 dostalo sportovní Volvo motor se vstřikováním paliva a označení se změnilo na 1800E.
Luxusní model Volvo 164 s třílitrovým řadovým šestiválcem měl delší příď, odlišnou masku chladiče a luxusní interiér s koženým čalouněním a dřevem obloženou přístrojovou deskou.
Nahoru vyklápěné zadní okno usnadňovalo přístup k velkému zavazadlovému prostoru.
Boční lišty u modelu 1800ES už nesledovaly prolis, směřující ke klikám dveří.
Sportovní kupé Volvo P1800 se postavilo na startovní čáru před padesáti lety.
Prvním sportovním vozem v historii značky Volvo byl dvoumístný roadster Volvo P1900 Sport s trubkovým rámem a laminátovou karoserií.
Volvo P122 se úspěšně dováželo i do Spojených států. V roce 1963 otevřelo Volvo svoji první montovnu na americkém kontinentu v kanadském Halifaxu.
Po převzetí nizozemské firmy DAF dodávalo Volvo typ 66, což byl mírně přepracovaný DAF 66 s karoserií navrženou Michelottim.
V roce 1977 byla řada 260 doplněna o dvoudveřové kupé Volvo 262 C s karoserií navrženou v italské karosárně Bertone.
Volvo 360 mělo čtyřdveřovou karoserii se stupňovitou zádí.
Volvo 760 byl vůz vyšší střední třídy a jeho hranatá karoserie poskytovala pohodlné svezení. Dodával se také s benzinovým a naftovým turbomotorem.
Řada Volvo 142/144/145 měla hranatou karoserii s širokou maskou chladiče, do které byly vkomponovány kruhové světlomety.
Volvo 460 bylo tříprostorovou verzí pětidveřového hatchbacku Volvo 440. Řada 440/460 se vyráběla v Nizozemsku a používala motory vyvinuté ve spolupráci s Renaultem.
Volvo 850 mělo vpředu napříč uložený pětiválec pohánějící přední kola.
Výkonnější dvoudveřové Volvo 242 GT se odlišovalo spoilerem pod předním nárazníkem a přídavnými světlomety v masce chladiče.
Řada S40/V40 s pohonem předních kol se vyráběla v nizozemské továrně NedCar v Bornu na společné lince s Mitsubishi Carisma.
Tímhle automobilem celá historie Volva série 700 začíná.
Závody s vlakem  tu už byly kdysi. Ne, Volvo 760 Turbo si netrouflo závodit s vysokorychlostními supravami typu TGV, šlo jen o reklamní snímek. Ale působivý.
Volvo 245 Transfer Taxi (1979-1981) dopravovalo pasažéry na letiště.
Volvo 265 GLE (1981).
Volva 240 Turbo řádila v mistrovství Evropy. Granfranco Brancatelli s Thomasem Lindströmem se stali šampiony starého kontinentu v roce 1985.
Druhá generace kombi V70 byla poprvé uvedená jako samostatná typová řada. Tvary vozu nezapřely příbuznost se sedanem S80.
Volvo 1800ES mělo vzadu velké prosklené víko a zvětšená koncová světla.
Volvo XC90 D5 Inscription
Volvo S90 D5 AWD