Motorová hvězda seriálu Sanitka se vyráběla třicet let. Připomeňte si její různé modifikace

4/31
Přehled fotografií
Zavřít
  • Socialistickému dříči Škoda 1203 se říkalo „dvanáctsettrojka“. Ovšem problémy se spolehlivostí, kvalitou a slabým výkonem (zvláště pro potřeby rychlého sanitního vozu) poupravily přezdívku na „dvanáctsettroska“.
    Socialistickému dříči Škoda 1203 se říkalo „dvanáctsettrojka“. Ovšem problémy se spolehlivostí, kvalitou a slabým výkonem (zvláště pro potřeby rychlého sanitního vozu) poupravily přezdívku na „dvanáctsettroska“.
  • Dvanáctsettrojky pořádají i srazy. Vpředu modrý TAZ-Š 1203M. Po rozdělení Československa v roce 1993 se z něj stal TAZ 1500.
    Dvanáctsettrojky pořádají i srazy. Vpředu modrý TAZ-Š 1203M. Po rozdělení Československa v roce 1993 se z něj stal TAZ 1500.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Dvanáctsettrojky pomalu mizí z našich silnic. Tenhle valník z roku 1988 sice ještě není veteránem, ale 11. června 2011 přijel na historický Slánský okruh.
    Dvanáctsettrojky pomalu mizí z našich silnic. Tenhle valník z roku 1988 sice ještě není veteránem, ale 11. června 2011 přijel na historický Slánský okruh.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Druhý prototyp řady 997, mikrobus s ozdobnými prvky. Pochází z roku 1961 a dvanáctsettrojku už na něm lze poznat.
    Druhý prototyp řady 997, mikrobus s ozdobnými prvky. Pochází z roku 1961 a dvanáctsettrojku už na něm lze poznat.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Dvanáctsettrojka po první modernizaci (vlevo) ve společnosti TAZu z let 1996-1998.
    Dvanáctsettrojka po první modernizaci (vlevo) ve společnosti TAZu z let 1996-1998.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Dříve byly v Praze pouze dvě stanoviště záchranné služby, takže doba příjezdu se někdy natáhla na 45 minut. Škoda 1203 sloužila opravdu hlavně k převozu. Zákroky se dělaly na chodníku, u pacienta doma nebo až v nemocnici. Dnes je v centrální Praze k dispozici osmnáct stanovišť, a tak je záchraný vůz na místě do dvaceti minut. Řidič má na palubní desce monitor, který mu ukazuje to, co snímá kamera nainstalovaná v prostoru pro převoz pacienta.
    Dříve byly v Praze pouze dvě stanoviště záchranné služby, takže doba příjezdu se někdy natáhla na 45 minut. Škoda 1203 sloužila opravdu hlavně k převozu. Zákroky se dělaly na chodníku, u pacienta doma nebo až v nemocnici. Dnes je v centrální Praze k dispozici osmnáct stanovišť, a tak je záchraný vůz na místě do dvaceti minut. Řidič má na palubní desce monitor, který mu ukazuje to, co snímá kamera nainstalovaná v prostoru pro převoz pacienta.| Zdroj: archiv Blesku a Jiřího Chyby
  • Významná část hnacího řetězce užitkového automobilu Škoda 1203 rovněž vycházela ze sedanu 1201. Od roku 1981 se vyráběl ve slovenské Trnavě pod názvem TAZ 1500.
    Významná část hnacího řetězce užitkového automobilu Škoda 1203 rovněž vycházela ze sedanu 1201. Od roku 1981 se vyráběl ve slovenské Trnavě pod názvem TAZ 1500.| Zdroj: Zdeněk Vacek
  • Tímhle prototypem 979/I začala celá historie Škody 1203 a hlavně její dvanáct let dlouhý vývoj. Vzinkal od března do září 1956.
    Tímhle prototypem 979/I začala celá historie Škody 1203 a hlavně její dvanáct let dlouhý vývoj. Vzinkal od března do září 1956.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Podvozek Škody 1203.
    Podvozek Škody 1203.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Rozměry Škody 1203 zepředu a zezadu.
    Rozměry Škody 1203 zepředu a zezadu.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Škoda 1203 COM (1969), užitková verze s jednoduchou dělící přepážkou, ale i zadní lavicí.
    Škoda 1203 COM (1969), užitková verze s jednoduchou dělící přepážkou, ale i zadní lavicí.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Propagační foto sanitní 1203 se dvěma lůžky uvnitř a nezbytnými modelkami (1969).
    Propagační foto sanitní 1203 se dvěma lůžky uvnitř a nezbytnými modelkami (1969).| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Modernizovaná Škoda 1203 typu 776 (1974) dostala nový karburátor, alternátor, ale hlavně plastovou masku chladiče. Sériová výroba začala v březnu 1974.
    Modernizovaná Škoda 1203 typu 776 (1974) dostala nový karburátor, alternátor, ale hlavně plastovou masku chladiče. Sériová výroba začala v březnu 1974.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Škody 1203 stále žijí. Tuto prosklenou dodávku autor zachytil v červnu 2009 v šumavském Zdíkově.
    Škody 1203 stále žijí. Tuto prosklenou dodávku autor zachytil v červnu 2009 v šumavském Zdíkově.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Zadní světla pocházela z "embéček". Jejich majitelé měli obrovskou radost, protože díky předlouhé výrobě typu 1203 byly ke koupi jako nový díl i dlouho po ukončení produkce řady MB.
    Zadní světla pocházela z "embéček". Jejich majitelé měli obrovskou radost, protože díky předlouhé výrobě typu 1203 byly ke koupi jako nový díl i dlouho po ukončení produkce řady MB.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Historie Škody 1203 jako na dlani včetně posledního provedení TAZ 1500/1900 D s plastovými nárazníky (žlutá sanitka). Zcela vpravo "stejšn" 1202.
    Historie Škody 1203 jako na dlani včetně posledního provedení TAZ 1500/1900 D s plastovými nárazníky (žlutá sanitka). Zcela vpravo "stejšn" 1202.| Zdroj: Aleš Sleeper Dragoun
  • Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.
    Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.| Zdroj: repro auto.cz
  • Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.
    Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.| Zdroj: repro auto.cz
  • Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.
    Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.| Zdroj: repro auto.cz
  • Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.
    Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.| Zdroj: repro auto.cz
  • Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.
    Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.| Zdroj: repro auto.cz
  • Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.
    Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.| Zdroj: repro auto.cz
  • Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.
    Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.| Zdroj: repro auto.cz
  • Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.
    Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.| Zdroj: repro auto.cz
  • Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.
    Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.| Zdroj: repro auto.cz
  • Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.
    Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.| Zdroj: repro auto.cz
  • Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.
    Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.| Zdroj: repro auto.cz
  • Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.
    Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.| Zdroj: repro auto.cz
  • Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.
    Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.| Zdroj: repro auto.cz
  • Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.
    Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.| Zdroj: repro auto.cz
  • Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.
    Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.| Zdroj: repro auto.cz
Socialistickému dříči Škoda 1203 se říkalo „dvanáctsettrojka“. Ovšem problémy se spolehlivostí, kvalitou a slabým výkonem (zvláště pro potřeby rychlého sanitního vozu) poupravily přezdívku na „dvanáctsettroska“.
Dvanáctsettrojky pořádají i srazy. Vpředu modrý TAZ-Š 1203M. Po rozdělení Československa v roce 1993 se z něj stal TAZ 1500.
Dvanáctsettrojky pomalu mizí z našich silnic. Tenhle valník z roku 1988 sice ještě není veteránem, ale 11. června 2011 přijel na historický Slánský okruh.
Druhý prototyp řady 997, mikrobus s ozdobnými prvky. Pochází z roku 1961 a dvanáctsettrojku už na něm lze poznat.
Dvanáctsettrojka po první modernizaci (vlevo) ve společnosti TAZu z let 1996-1998.
Dříve byly v Praze pouze dvě stanoviště záchranné služby, takže doba příjezdu se někdy natáhla na 45 minut. Škoda 1203 sloužila opravdu hlavně k převozu. Zákroky se dělaly na chodníku, u pacienta doma nebo až v nemocnici. Dnes je v centrální Praze k dispozici osmnáct stanovišť, a tak je záchraný vůz na místě do dvaceti minut. Řidič má na palubní desce monitor, který mu ukazuje to, co snímá kamera nainstalovaná v prostoru pro převoz pacienta.
Významná část hnacího řetězce užitkového automobilu Škoda 1203 rovněž vycházela ze sedanu 1201. Od roku 1981 se vyráběl ve slovenské Trnavě pod názvem TAZ 1500.
Tímhle prototypem 979/I začala celá historie Škody 1203 a hlavně její dvanáct let dlouhý vývoj. Vzinkal od března do září 1956.
Podvozek Škody 1203.
Rozměry Škody 1203 zepředu a zezadu.
Škoda 1203 COM (1969), užitková verze s jednoduchou dělící přepážkou, ale i zadní lavicí.
Propagační foto sanitní 1203 se dvěma lůžky uvnitř a nezbytnými modelkami (1969).
Modernizovaná Škoda 1203 typu 776 (1974) dostala nový karburátor, alternátor, ale hlavně plastovou masku chladiče. Sériová výroba začala v březnu 1974.
Škody 1203 stále žijí. Tuto prosklenou dodávku autor zachytil v červnu 2009 v šumavském Zdíkově.
Zadní světla pocházela z "embéček". Jejich majitelé měli obrovskou radost, protože díky předlouhé výrobě typu 1203 byly ke koupi jako nový díl i dlouho po ukončení produkce řady MB.
Historie Škody 1203 jako na dlani včetně posledního provedení TAZ 1500/1900 D s plastovými nárazníky (žlutá sanitka). Zcela vpravo "stejšn" 1202.
Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.
Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.
Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.
Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.
Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.
Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.
Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.
Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.
Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.
Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.
Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.
Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.
Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.
Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.
Škoda 1203 byla dlouhá desetiletí nejrozšířenější dodávkou v Československu.