Motorová hvězda seriálu Sanitka se vyráběla třicet let. Připomeňte si její různé modifikace

Socialistickému dříči Škoda 1203 se říkalo „dvanáctsettrojka“. Ovšem problémy se spolehlivostí, kvalitou a slabým výkonem (zvláště pro potřeby rychlého sanitního vozu) poupravily přezdívku na „dvanáctsettroska“.

Socialistickému dříči Škoda 1203 se říkalo „dvanáctsettrojka“. Ovšem problémy se spolehlivostí, kvalitou a slabým výkonem (zvláště pro potřeby rychlého sanitního vozu) poupravily přezdívku na „dvanáctsettroska“.

Dvanáctsettrojky pořádají i srazy. Vpředu modrý TAZ-Š 1203M. Po rozdělení Československa v roce 1993 se z něj stal TAZ 1500.
Dvanáctsettrojky pomalu mizí z našich silnic. Tenhle valník z roku 1988 sice ještě není veteránem, ale 11. června 2011 přijel na historický Slánský okruh.
Druhý prototyp řady 997, mikrobus s ozdobnými prvky. Pochází z roku 1961 a dvanáctsettrojku už na něm lze poznat.
Dvanáctsettrojka po první modernizaci (vlevo) ve společnosti TAZu z let 1996-1998.
Dříve byly v Praze pouze dvě stanoviště záchranné služby, takže doba příjezdu se někdy natáhla na 45 minut. Škoda 1203 sloužila opravdu hlavně k převozu. Zákroky se dělaly na chodníku, u pacienta doma nebo až v nemocnici. Dnes je v centrální Praze k dispozici osmnáct stanovišť, a tak je záchraný vůz na místě do dvaceti minut. Řidič má na palubní desce monitor, který mu ukazuje to, co snímá kamera nainstalovaná v prostoru pro převoz pacienta.
31
Fotogalerie

Pod komplikovanou přezdívkou Dvanáctsettrojka se skrývá užitkový automobil Škoda 1203. První a poslední malý užitkový automobil se vyráběl do roku 1989. Významnou měrou se tak zasloužil o rozvoj živností a drobného podnikání po sametové revoluci.

Bez malé dodávky Škoda 1203 si nikdo nedokáže představit logistiku a zdravotnictví několika posledních desítek let dvacátého století. Ke kladům vozu patřil velký užitný prostor a variabilní využití, naopak špatně byl hodnocen slabý a přehřívající se motor. Podívejte se na řadu různých modifikací: