Tesla Model 3 bude muset bojovat se silnou konkurencí. Podívejte se
2
/
22
Přehled fotografií
Zavřít
První sériová Tesla Model 3 vyrobena. Přednost před zákazníky mají zaměstnanci
|
Zdroj: Autorevue.cz
Třídvéřový hatchback i3 mnichovské automobilky BMW je jedním z prvních účelně postavených elektromobilů. Premiéru měl před třemi lety a prodává se ve dvou variantách
|
Zdroj: archiv
První verze je čistě elektrická, druhá disponuje dvouválcovým motorem, který baterie dobíjí. V minulém roce automobil prošel faceliftem, od té doby se zvýšil elektrický dojezd na 183 kilometrů.
|
Zdroj: Profimedia.cz
Vůz má pohon na zadní nápravu a z 0 na 100 zrychlí za 8,1 sekundy. Cena čistě elektrické verze i3 v Česku začíná na 989 tisících korunách, za variantu se spalovacím motorem si zákazníci připlatí cca 120 tisíc.
|
Zdroj: Slávka Červená
Opel Ampera-e, kterou vytvořil koncern General Motors, navazuje na minulou generaci Ampery, které ještě v názvu neměla přídomek „-e“. Sesterským modelem je Chevrolet Bolt
|
Zdroj: Archív
Ampera-e boduje především kapacitou baterií, které jsou dvojnásobně větší v porovnání například s BMW i3. Podle americké metriky EPA ujede na jedno nabití vůz 383 kilometry.
|
Zdroj: Opel Ampera-e
Malý vůz se v Česku začne prodávat na konci roku, česká cena tak není známa. Podle zahraničních přepočtů se však bude pohybovat kolem milionu korun.
|
Zdroj: Opel Ampera-e
Hyundai iOniq se představil na konci roku 2016, korejská automobilka vůz nabízí ve třech variantách – hybridní, plug-in hybrid (větší kapacita baterie) a čistě elektrická.
|
Zdroj: Hyundai
Dojezd vozu se pohybuje kolem 200 kilometrů (výrobce udává 280 km), automobilka však v následujícím roce plánuje jeho prodloužení. Na 80 procent se akumulátory nabijí přibližně za půl hodiny. Pohání motor o výkonu 120 koní.
|
Zdroj: Hyundai
Cena elektrického Hyundaie začíná na 860 tisících, podle amerických metrik se jedná o automobil s nejefektivnější pohonnou jednotkou vůbec.
|
Zdroj: Hyundai
Nissan Leaf patří na trhu s elektromobily mezi matadory, automobilka vůz nabízí již od roku 2010. Za tu dobu však prošel modernizací, poslední varianta má podle metriky EPA dojezd 172 kilometrů.
V prosinci 2016 se stal Leaf nejprodávanějším elektromobilem vůbec, automobilu se prodalo více než čtvrt milionu kusů. Úspěch v Evropě táhne především Norsko
Pětidvéřový hatchback se díky rychlonabíječce nabije na 80 procent za půl hodiny. V Česku začínají ceny na 730 tisících, za tuto cenu však dostane zákazník variantu s menším akumulátorem a dojezdem 135 kilometrů.
|
Zdroj: Repro AutoRevue
Mezi automobilky s významnými snahami o rozvoj elektromobility patří také francouzský Renault. Model Zoe se prodává od roku 2012, v uplynulých dvou letech se stal nejprodávanějším evropským elektromobilem.
|
Zdroj: hli
Výrobce Zoe nabízí se dvěma variantami lithium-ionových baterií s kapacitou 22 kWh a 41 kWh. U té větší výrobce deklaruje dojezd 400 kilometrů, reálně se však pohybuje i sto kilometrů níž.
|
Zdroj: Autorevue.cz
Největší trh je pro Zoe doma ve Francii, v Česku se vůz oficiálně neprodává. Cena začíná přibližně na 600 tisících korunách, asi tři tisíce korun pak stojí měsíční pronájem baterií.
|
Zdroj: Autorevue.cz
Nezaspat se snaží také Volkswagen. Ten k vývoji elektromobilu přistoupil nejsnazší cestou – technologii vložil do již existující karoserie Golfu. Vůz ujede po faceliftu podle výrobce na jedno nabití 200 kilometrů.
|
Zdroj: Volkswagen
Cena e-Golfu začíná na 960 tisících korunách, automobilka nabízí také hybridní verzi, jejíž cena však překračuje milion.
|
Zdroj: Repro Autorevue.cz
V červenci Volkswagen představil také koncept modelu ID. Ten by se měl stát přímým konkurentem Tesly, se kterou by chtěl bojovat cenou. Ta by měla být nižší než u Tesly téměř o 200 tisíc korun.
|
Zdroj: Volkswagen
Toyotu Mirai jsme do přehledu zařadili spíše jako zajímavost – vůz sice má elektromotor, ten však nenapájí baterie dobíjená ze zásuvky, nýbrž palivové články zpracovávající vodík.
|
Zdroj: archiv E15
Mirai je výsledkem dlouholetých snah Toyoty o rozvoj vodíkových automobilů, který však brzdí například nedostatek čerpacích stanic, které by nejrozšířenější prvek ve vesmíru nabízely.
|
Zdroj: Michal Nosek, E15
Na jedno natankování Mirai ujede 502 kilometrů, jízda se však podobá elektromobilu. Cena se po přepočtu pohybuje kolem milionu a půl.
|
Zdroj: Michal Tomeš, E15
Zavřít