Tesla Model 3 bude muset bojovat se silnou konkurencí. Podívejte se

5/22
Zavřít
  • První sériová Tesla Model 3 vyrobena. Přednost před zákazníky mají zaměstnanci
    První sériová Tesla Model 3 vyrobena. Přednost před zákazníky mají zaměstnanci| Zdroj: Autorevue.cz
  • Třídvéřový hatchback	 i3 mnichovské automobilky BMW je jedním z prvních účelně postavených elektromobilů. Premiéru měl před třemi lety a prodává se ve dvou variantách
    Třídvéřový hatchback i3 mnichovské automobilky BMW je jedním z prvních účelně postavených elektromobilů. Premiéru měl před třemi lety a prodává se ve dvou variantách| Zdroj: archiv
  • První verze je čistě elektrická, druhá disponuje dvouválcovým motorem, který baterie dobíjí. V minulém roce automobil prošel faceliftem, od té doby se zvýšil elektrický dojezd na 183 kilometrů.
    První verze je čistě elektrická, druhá disponuje dvouválcovým motorem, který baterie dobíjí. V minulém roce automobil prošel faceliftem, od té doby se zvýšil elektrický dojezd na 183 kilometrů.| Zdroj: Profimedia.cz
  • Vůz má pohon na zadní nápravu a z 0 na 100 zrychlí za 8,1 sekundy. Cena čistě elektrické verze i3 v Česku začíná na 989 tisících korunách, za variantu se spalovacím motorem si zákazníci připlatí cca 120 tisíc.
    Vůz má pohon na zadní nápravu a z 0 na 100 zrychlí za 8,1 sekundy. Cena čistě elektrické verze i3 v Česku začíná na 989 tisících korunách, za variantu se spalovacím motorem si zákazníci připlatí cca 120 tisíc.| Zdroj: Slávka Červená
  • Opel Ampera-e, kterou vytvořil koncern General Motors, navazuje na minulou generaci Ampery, které ještě v názvu neměla přídomek „-e“. Sesterským modelem je Chevrolet Bolt
    Opel Ampera-e, kterou vytvořil koncern General Motors, navazuje na minulou generaci Ampery, které ještě v názvu neměla přídomek „-e“. Sesterským modelem je Chevrolet Bolt| Zdroj: Archív
  • Ampera-e boduje především kapacitou baterií, které jsou dvojnásobně větší v porovnání například s BMW i3. Podle americké metriky EPA ujede na jedno nabití vůz 383 kilometry.
    Ampera-e boduje především kapacitou baterií, které jsou dvojnásobně větší v porovnání například s BMW i3. Podle americké metriky EPA ujede na jedno nabití vůz 383 kilometry.| Zdroj: Opel Ampera-e
  • Malý vůz se v Česku začne prodávat na konci roku, česká cena tak není známa. Podle zahraničních přepočtů se však bude pohybovat kolem milionu korun.
    Malý vůz se v Česku začne prodávat na konci roku, česká cena tak není známa. Podle zahraničních přepočtů se však bude pohybovat kolem milionu korun.| Zdroj: Opel Ampera-e
  • Hyundai iOniq se představil na konci roku 2016, korejská automobilka vůz nabízí ve třech variantách – hybridní, plug-in hybrid (větší kapacita baterie) a čistě elektrická.
    Hyundai iOniq se představil na konci roku 2016, korejská automobilka vůz nabízí ve třech variantách – hybridní, plug-in hybrid (větší kapacita baterie) a čistě elektrická.| Zdroj: Hyundai
  • Dojezd vozu se pohybuje kolem 200 kilometrů (výrobce udává 280 km), automobilka však v následujícím roce plánuje jeho prodloužení. Na 80 procent se akumulátory nabijí přibližně za půl hodiny. Pohání motor o výkonu 120 koní.
    Dojezd vozu se pohybuje kolem 200 kilometrů (výrobce udává 280 km), automobilka však v následujícím roce plánuje jeho prodloužení. Na 80 procent se akumulátory nabijí přibližně za půl hodiny. Pohání motor o výkonu 120 koní.| Zdroj: Hyundai
  • Cena elektrického Hyundaie začíná na 860 tisících, podle amerických metrik se jedná o automobil s nejefektivnější pohonnou jednotkou vůbec.
    Cena elektrického Hyundaie začíná na 860 tisících, podle amerických metrik se jedná o automobil s nejefektivnější pohonnou jednotkou vůbec.| Zdroj: Hyundai
  • Nissan Leaf patří na trhu s elektromobily mezi matadory, automobilka vůz nabízí již od roku 2010. Za tu dobu však prošel modernizací, poslední varianta má podle metriky EPA dojezd 172 kilometrů.
    Nissan Leaf patří na trhu s elektromobily mezi matadory, automobilka vůz nabízí již od roku 2010. Za tu dobu však prošel modernizací, poslední varianta má podle metriky EPA dojezd 172 kilometrů.
  • V prosinci 2016 se stal Leaf nejprodávanějším elektromobilem vůbec, automobilu se prodalo více než čtvrt milionu kusů. Úspěch v Evropě táhne především Norsko
    V prosinci 2016 se stal Leaf nejprodávanějším elektromobilem vůbec, automobilu se prodalo více než čtvrt milionu kusů. Úspěch v Evropě táhne především Norsko
  • Pětidvéřový hatchback se díky rychlonabíječce nabije na 80 procent za půl hodiny. V Česku začínají ceny na 730 tisících, za tuto cenu však dostane zákazník variantu s menším akumulátorem a dojezdem 135 kilometrů.
    Pětidvéřový hatchback se díky rychlonabíječce nabije na 80 procent za půl hodiny. V Česku začínají ceny na 730 tisících, za tuto cenu však dostane zákazník variantu s menším akumulátorem a dojezdem 135 kilometrů.| Zdroj: Repro AutoRevue
  • Mezi automobilky s významnými snahami o rozvoj elektromobility patří také francouzský Renault. Model Zoe se prodává od roku 2012, v uplynulých dvou letech se stal nejprodávanějším evropským elektromobilem.
    Mezi automobilky s významnými snahami o rozvoj elektromobility patří také francouzský Renault. Model Zoe se prodává od roku 2012, v uplynulých dvou letech se stal nejprodávanějším evropským elektromobilem.| Zdroj: hli
  • Výrobce Zoe nabízí se dvěma variantami lithium-ionových baterií s kapacitou 22 kWh a 41 kWh. U té větší výrobce deklaruje dojezd 400 kilometrů, reálně se však pohybuje i sto kilometrů níž.
    Výrobce Zoe nabízí se dvěma variantami lithium-ionových baterií s kapacitou 22 kWh a 41 kWh. U té větší výrobce deklaruje dojezd 400 kilometrů, reálně se však pohybuje i sto kilometrů níž.| Zdroj: Autorevue.cz
  • Největší trh je pro Zoe doma ve Francii, v Česku se vůz oficiálně neprodává. Cena začíná přibližně na 600 tisících korunách, asi tři tisíce korun pak stojí měsíční pronájem baterií.
    Největší trh je pro Zoe doma ve Francii, v Česku se vůz oficiálně neprodává. Cena začíná přibližně na 600 tisících korunách, asi tři tisíce korun pak stojí měsíční pronájem baterií.| Zdroj: Autorevue.cz
  • Nezaspat se snaží také Volkswagen. Ten k vývoji elektromobilu přistoupil nejsnazší cestou – technologii vložil do již existující karoserie Golfu. Vůz ujede po faceliftu podle výrobce na jedno nabití 200 kilometrů.
    Nezaspat se snaží také Volkswagen. Ten k vývoji elektromobilu přistoupil nejsnazší cestou – technologii vložil do již existující karoserie Golfu. Vůz ujede po faceliftu podle výrobce na jedno nabití 200 kilometrů.| Zdroj: Volkswagen
  • Cena e-Golfu začíná na 960 tisících korunách, automobilka nabízí také hybridní verzi, jejíž cena však překračuje milion.
    Cena e-Golfu začíná na 960 tisících korunách, automobilka nabízí také hybridní verzi, jejíž cena však překračuje milion.| Zdroj: Repro Autorevue.cz
  • V červenci Volkswagen představil také koncept modelu ID. Ten by se měl stát přímým konkurentem Tesly, se kterou by chtěl bojovat cenou. Ta by měla být nižší než u Tesly téměř o 200 tisíc korun.
    V červenci Volkswagen představil také koncept modelu ID. Ten by se měl stát přímým konkurentem Tesly, se kterou by chtěl bojovat cenou. Ta by měla být nižší než u Tesly téměř o 200 tisíc korun.| Zdroj: Volkswagen
  • Toyotu Mirai jsme do přehledu zařadili spíše jako zajímavost – vůz sice má elektromotor, ten však nenapájí baterie dobíjená ze zásuvky, nýbrž palivové články zpracovávající vodík.
    Toyotu Mirai jsme do přehledu zařadili spíše jako zajímavost – vůz sice má elektromotor, ten však nenapájí baterie dobíjená ze zásuvky, nýbrž palivové články zpracovávající vodík.| Zdroj: archiv E15
  • Mirai je výsledkem dlouholetých snah Toyoty o rozvoj vodíkových automobilů, který však brzdí například nedostatek čerpacích stanic, které by nejrozšířenější prvek ve vesmíru nabízely.
    Mirai je výsledkem dlouholetých snah Toyoty o rozvoj vodíkových automobilů, který však brzdí například nedostatek čerpacích stanic, které by nejrozšířenější prvek ve vesmíru nabízely.| Zdroj: Michal Nosek, E15
  • Na jedno natankování Mirai ujede 502 kilometrů, jízda se však podobá elektromobilu. Cena se po přepočtu pohybuje kolem milionu a půl.
    Na jedno natankování Mirai ujede 502 kilometrů, jízda se však podobá elektromobilu. Cena se po přepočtu pohybuje kolem milionu a půl.| Zdroj: Michal Tomeš, E15
První sériová Tesla Model 3 vyrobena. Přednost před zákazníky mají zaměstnanci
Třídvéřový hatchback	 i3 mnichovské automobilky BMW je jedním z prvních účelně postavených elektromobilů. Premiéru měl před třemi lety a prodává se ve dvou variantách
První verze je čistě elektrická, druhá disponuje dvouválcovým motorem, který baterie dobíjí. V minulém roce automobil prošel faceliftem, od té doby se zvýšil elektrický dojezd na 183 kilometrů.
Vůz má pohon na zadní nápravu a z 0 na 100 zrychlí za 8,1 sekundy. Cena čistě elektrické verze i3 v Česku začíná na 989 tisících korunách, za variantu se spalovacím motorem si zákazníci připlatí cca 120 tisíc.
Opel Ampera-e, kterou vytvořil koncern General Motors, navazuje na minulou generaci Ampery, které ještě v názvu neměla přídomek „-e“. Sesterským modelem je Chevrolet Bolt
Ampera-e boduje především kapacitou baterií, které jsou dvojnásobně větší v porovnání například s BMW i3. Podle americké metriky EPA ujede na jedno nabití vůz 383 kilometry.
Malý vůz se v Česku začne prodávat na konci roku, česká cena tak není známa. Podle zahraničních přepočtů se však bude pohybovat kolem milionu korun.
Hyundai iOniq se představil na konci roku 2016, korejská automobilka vůz nabízí ve třech variantách – hybridní, plug-in hybrid (větší kapacita baterie) a čistě elektrická.
Dojezd vozu se pohybuje kolem 200 kilometrů (výrobce udává 280 km), automobilka však v následujícím roce plánuje jeho prodloužení. Na 80 procent se akumulátory nabijí přibližně za půl hodiny. Pohání motor o výkonu 120 koní.
Cena elektrického Hyundaie začíná na 860 tisících, podle amerických metrik se jedná o automobil s nejefektivnější pohonnou jednotkou vůbec.
Nissan Leaf patří na trhu s elektromobily mezi matadory, automobilka vůz nabízí již od roku 2010. Za tu dobu však prošel modernizací, poslední varianta má podle metriky EPA dojezd 172 kilometrů.
V prosinci 2016 se stal Leaf nejprodávanějším elektromobilem vůbec, automobilu se prodalo více než čtvrt milionu kusů. Úspěch v Evropě táhne především Norsko
Pětidvéřový hatchback se díky rychlonabíječce nabije na 80 procent za půl hodiny. V Česku začínají ceny na 730 tisících, za tuto cenu však dostane zákazník variantu s menším akumulátorem a dojezdem 135 kilometrů.
Mezi automobilky s významnými snahami o rozvoj elektromobility patří také francouzský Renault. Model Zoe se prodává od roku 2012, v uplynulých dvou letech se stal nejprodávanějším evropským elektromobilem.
Výrobce Zoe nabízí se dvěma variantami lithium-ionových baterií s kapacitou 22 kWh a 41 kWh. U té větší výrobce deklaruje dojezd 400 kilometrů, reálně se však pohybuje i sto kilometrů níž.
Největší trh je pro Zoe doma ve Francii, v Česku se vůz oficiálně neprodává. Cena začíná přibližně na 600 tisících korunách, asi tři tisíce korun pak stojí měsíční pronájem baterií.
Nezaspat se snaží také Volkswagen. Ten k vývoji elektromobilu přistoupil nejsnazší cestou – technologii vložil do již existující karoserie Golfu. Vůz ujede po faceliftu podle výrobce na jedno nabití 200 kilometrů.
Cena e-Golfu začíná na 960 tisících korunách, automobilka nabízí také hybridní verzi, jejíž cena však překračuje milion.
V červenci Volkswagen představil také koncept modelu ID. Ten by se měl stát přímým konkurentem Tesly, se kterou by chtěl bojovat cenou. Ta by měla být nižší než u Tesly téměř o 200 tisíc korun.
Toyotu Mirai jsme do přehledu zařadili spíše jako zajímavost – vůz sice má elektromotor, ten však nenapájí baterie dobíjená ze zásuvky, nýbrž palivové články zpracovávající vodík.
Mirai je výsledkem dlouholetých snah Toyoty o rozvoj vodíkových automobilů, který však brzdí například nedostatek čerpacích stanic, které by nejrozšířenější prvek ve vesmíru nabízely.
Na jedno natankování Mirai ujede 502 kilometrů, jízda se však podobá elektromobilu. Cena se po přepočtu pohybuje kolem milionu a půl.